4 ایده جذاب برای تزیین بالکن در سال 1402+ ویدئو

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بالکن‌های امروزی می‌توان گفت نسل جدیدی از حیات‌های پرخاطره قدیمی هستند، بنابراین داشتن یک بالکن شیک می‌تواند فضای خانه‌ شما را زیبا و مدرن کند.
تزیین بالکن

با نزدیک شدن به فصل بهار بسیاری از ما به این فکر می‌افتیم که بالکن‌های خود را به زیباترین روش دیزاین کنیم. برای تزیین بالکن به سبک ایرانی ایده‌های مختلفی وجود دارد که در عین حال کم هزینه هستند جلوه زیبایی به خانه شما می‌بخشد. اگر علاقه‌مند هستید بالکن‌های خود را زیبا و چشم‌نواز کنید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ایده‌های کاربردی برای تزیین بالکن

داشتن یک بالکن جذاب می‌تواند مکان مناسبی برای گذراندن وقت باشد؛ خصوصا در آپارتمان‌های امروزی که از متراژهای کمی برخوردار هستند. شما می‌توانید بالکن‌های خود را متناسب با سبک خانه، به صورت عاشقانه، دراماتیک و مدرن طراحی کنید. در ادامه با انواع روش‌های تزیین تراس در آپارتمان آشنا شوید.

ایده‌های کاربردی برای تزیین بالکن

از درب‌های شیشه‌ای برای تزیین بالکن استفاده کنید 

بهترین راه‌حل تزیین بالکن با وسایل ساده، انتخاب درب‌های شیشه‌ای است. سعی کنید برای دیزاین تراس خود از درب‌های شیشه‌ای سرتاسری با چارچوب‌های فولادی و نمای کرومیک استفاده کنید؛ تا فضای بالکن مورد نظر را با فضای داخلی خانه ادغام کنید. این ایده برای بالکن‌های کوچک بسیار کارآمد است و فضا را بزرگ‌تر جلوه می‌دهد.

تزیین بالکن  کوچک با گل طبیعی

بهترین روش برای دیزاین بالکن کوچک خود استفاده از گل و گلدان‌های متعدد است. شما با به‌کارگیری این روش علاوه بر اینکه بالکن زیبایی طراحی می‌کنید نمای بیرونی خانه شما نیز بسیار زیبا می‌شود. برای این روش شما می‌توانید از یک استند گل در بالکن استفاده کنید و گلدان‌های خود را روی آن قرار دهید. دومین روش شما می‌توانید با استفاده از یک لاستیک کهنه ماشین، زیباترین دکوری‌ها را بسازید.

تزیین بالکن

تزیین بالکن با چمن مصنوعی

استفاده از چمن مصنوعی برای بالکن علاوه بر جنبه زیبایی، کاربردهایی متنوعی دارد. برای استفاده از چمن مصنوعی در بالکن، این نکته را مد نظر داشته باشید؛ اگر فضای بالکن شما زیاد است، تنها قسمتی از آن را با چمن مصنوعی بپوشانید در غیر این صورت چشم را اذیت می‌کند. با تزیین بخشی از بالکن شما می‌توانید فضا را به دو بخش تقسیم کنید. در قسمتی از بالکن از چمن مصنوعی و تاب ریلکس استفاده کنید و در قسمت دیگر با استفاده از میز و صندلی و باربیکیو، محلی برای دورهمی‌های خود به‌ وجود آورید.

مطلب پیشنهادی:  این پرده شیک را در خانه بدوزید

استفاده از رنگ‌های گرم در بالکن

نهایت استفاده ما ایرانی‌ها از تراس خانه‌هایمان گذاشتن چند عدد گلدان شمعدانی است. در صورتی که می‌توانید با استفاده رنگ‌های گرم مانند کرم، نانجی برای پشتی‌های سنتی یا پاف‌های طرح گلیم و یا قراردادن یک سماور، تراس خود را به یک چایخانه ایرانی دلنشین تبدیل کنید.

تزیین بالکن

نورپردازی برای تزیین بالکن

استفاده از نورپردازی برای تزیین تراس می‌تواند جذابیتی خاص به این فضا بیفزاید و محیطی دل‌نشین و رمانتیک را برای شما فراهم کند. برای استفاده از این ایده می‌توانید از چراغ‌های دیواری استفاده کنید؛ انتخاب چراغ‌های دیواری با طرح‌ها و شکل‌های مختلف می‌تواند به تراس شما جلوه‌ای شیک و مدرن ببخشد. این چراغ‌ها می‌توانند به‌صورت مستقیم به دیوار نصب شوند و به عنوان نور اصلی و همچنین نور جانبی برای تراس عمل کنند.

علاوه بر آن چراغ‌های آویز نصب شده از سقف تراس، اثر بصری زیبا و دل‌انگیزی را ایجاد می‌کنند. می‌توانید از چراغ‌های آویز با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف استفاده کنید تا تراس شما جلوه‌ی خاصی داشته باشد.


پیشنهاد مطالعه: از این گیاهان آپارتمانی فقط در فضای کم نور استفاده کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …