از این گیاهان آپارتمانی فقط در فضای کم نور استفاده کنید!

0
5
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید خانه یا اتاق شما به گونه‌ای است که نور خورشید هیچگاه به آن نمی‌تابد؛ ولی شما دوست دارید که در آن اتاق گیاهان زیبایی را قرار دهید. در چنین شرایطی، بهترین راه، انتخاب گیاهی است که به نور خورشید نیازی ندارد.
گیاهان آپارتمانی سایه دوست

شرایط زندگی در خانه‌های امروزی به گونه‌ای است که دیگر از خانه‌های ویلایی و حیاط‌های باصفا خبری نیست؛ هرچند که داشتن یک خانه پرنور مزیت فوق‌العاده‎‌ای است؛ اما شما می‌توانید با استفاده از انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست به خانه‌های خود طراوت و شادابی بسیاری ببخشید و انرژی منفی را از محیط خانه دور کنید. برای آشنایی با این گیاهان تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

آشنایی با انواع گیاهان آپارتمانی سایه دوست و مقاوم

همه ما حداقل یک اتاق داریم که حتی در تابستان هم نور خوبی دریافت نمی‌کند. برای ایجاد فضای دلنشین در این قسمت از خانه، می‌توانید از بهترین گلهای آپارتمانی سایه دوست که در ادامه معرفی می‌کنیم استفاده کنید؛ خوشبختانه این گیاهان می‌توانند در فضاهای کم نور بهترین عملکرد را داشته باشند.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

برگ عبایی

این گیاه جزو یکی از سرسخت‌ترین گلدان‌های آپارتمانی به شمار می‌آید. برگ عبایی می‌تواند در شرایط کم نور شکوفا شود و در واقع زمانی که از آفتاب مستقیم دور نگه داشته شوند بهتر عمل می‌کنند. اگر می‌خواهید این گیاه به خوبی رشد کند و قد بکشد، آن را در تاریک‌ترین قسمت خانه قرار دهید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

آگلونما از دسته گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گر در زمینه نگهداری از گیاهان هیچ مهارتی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این گیاه را خریداری کنید. آگلونما جزو گیاهان سایه دوست مقاوم به سرما است که در نور کم به خوبی رشد می‌کنند و شاخ و برگ‌های سبز با رنگ‌های سفید، قرمز یا سایه‌های سبز را تشکیل می‌دهد. البته توجه داشته باشید این گیاه برای حیوانات خانگی سمی است.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

دیفنباخیا

دیفنباخیا جزو گیاهان آپارتمانی سایه دوست است که نگهداری از آن کار چندان مشکلی نیست و به راحتی می‌توانید با کمی آزمون و خطا روش نگهداری از آن را پیدا کنید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

گل چمچه‌ای

اگر به دنبال گیاه آپارتمانی سایه دوست گلدار هستید، گل چمچه‌ای بهترین انتخاب است. این گیاه که به زنبق صلح هم معروف است، از خانواده گل‌های شیپوری است؛ پس اگر به خوبی نگهداری شود می‌تواند شما را ذوق زده کند و گل‌های زیبایی بدهد. این گیاه کم نور با برگ‌های سبز پهن و گل‌های سفید ظریفش بسیار زیبا است.

مطلب پیشنهادی:  رشد انفجاری گل قاشقی با رعایت 5 نکته طلایی

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

 دراسنا پرچمی

این گیاه زیبا به راحتی در خانه رشد می‌کند و حدود 50 گونه متنوع از آن وجود دارد. برای نگهداری از این گیاه توجه داشته باشید که هرس کردن و آبیاری برای این گیاه مهم است و باید آن را دور از نور مستقیم خورشید قرار دهید و از آبیاری زیاد آن بپرهیزید.

گیاهان آپارتمانی سایه دوست

اسپاتی فیلوم از دسته گیاهان آپارتمانی سایه دوست

اگر فراموش می‌کنید که گیاهان خود را آبیاری کنید، یک گیاه اسپاتی فیلوم تهیه کنید. این گیاه به راحتی قابل پرورش است. اسپاتی فیلوم در مکان‌های کم نور شکوفا می‌شود و از آن مهم‌تر هوا را تصفیه می‌کند. مناسب‌ترین مکان برای نگهداری از آن، دفاتر کار و اتاق خواب‌ها است. بعضی از گونه‌های این گیاهان حتی در اتاق‌هایی که هیچ پنجره‌ای هم ندارد به خوبی رشد می‌کنند. برخلاف سایر گیاهان زرد شدن برگ‌ها در این گیاه نشانه نور زیاد است، در صورت تغییر رنگ برگ‌ها، گیاه را از تابش مستقیم نور محافظت کنید. توجه داشته باشید که اسپاتی فیلوم به آبیاری کمی نیاز دارد؛ اما در طول تابستان برای نگه داشتن رطوبت، با آب مقطر روی برگ‌های گیاه اسپری کنید.

پیشنهاد مطالعه: حتی در سرما هم این گیاهان آپارتمانی رشد می‌کنند!

تعداد کلمات مطلب: 537

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…