دکوراسیونی منحصر به فرد با ترکیب رنگ آبی و نارنجی!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
انتخاب پالت رنگ هنگام تغییر دکوراسیون از اهمیت بالایی برخوردار است؛ چرا که باید بدانید از چه طیف رنگی برای چه قسمت از خانه استفاده کنید. در این مطلب همراه ما باشید تا در اینباره اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.
رنگ‌ مکمل در دکوراسیون

انتخاب رنگ دکوراسیون باید به گونه‌ای باشد که علاوه بر ایجاد زیبایی حس آرامش را به افراد ساکن در خانه منتقل کند. استفاده از رنگ‌ مکمل در دکوراسیون می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. رنگ‌های مکمل به دسته‌ای از رنگ‌ها  گفته می‌شوند که روی چرخه رنگ روبروی یکدیگر قرار دارند. این دسته از رنگ‌ها با ایجاد تضاد قابل توجهی، امکان استفاده از رنگ‌های سرد و گرم را برای ما فراهم می‌کنند. چنانچه علاقه‌مند هستید از رنگ‌های مکمل در دکوراسیون خانه خود استفاده کنید، تا پایا این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

رنگ‌ مکمل در دکوراسیون

نحوه استفاده از رنگ‌ مکمل در دکوراسیون خانه

دکوراسیون آبی نارنجی

میان رنگ‌های مکمل، استفاده از دو طیف رنگ آبی و نارنجی می‌تواند ترکیبی جالبی باشد؛ چرا که رنگ مکمل آبی در دکوراسیون آرامبخش است و در مقابل رنگ نارنجی انرژی بخش است. استفاده از این ترکیب رنگ برای اتاق باعث می‌شود رنگ‌های دیگری که در اتاق به کار رفته است بیشتر به چشم آیند. توجه داشته باشید که تناژ رنگ‌هایی که استفاده می‌کنید هم روی دیزاین اتاق تاثیر می‌گذارد. برای مثال استفاده از رنگ آبی و نارنجی در تناژ محو نیز برای اتاق خواب یا مهد کودک می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

رنگ‌ مکمل در دکوراسیون

استفاده از رنگ نارنجی تیره در دکوراسیون 

انتخاب رنگ مکمل نارنجی در دکوراسیون خصوصا تناژ تیره آن، می‌تواند رنگی جذاب و گرم برای دیوارها و حتی وسایل جانبی مثل پرده‌ها، تخت خواب، بالش و فرش باشد. در صورتی که دکوراسیون خانه شما سنتی است برای زیبایی بیشتر می‌توانید این رنگ را با سرمه‌ای ترکیب کنید.

هنگام استفاده از رنگ‌ مکمل در دکوراسیون از طیف سایه روشن استفاده کنید

استفاده از رنگ‌های مکمل به صورت سایه روشن باعث ایجاد فضای محرک بصری می‌شود. در این روش سعی کنید از رنگ آبی برای پس زمینه و از رنگ نارنجی روی آن استفاده کنید؛ اینگونه خواهید دید که دکوراسیون خانه شما چقدر چشمگیرتر می‌شود. از این طیف رنگ بیشتر برای خانه‌هایی با سبک مدرن استفاده می‌شود. برای مثال می‌توانید از رنگ آبی روشن برای کابینت‌ سرویس بهداشتی استفاده کنید و روی آن را با حوله‌های نارنجی تزیین کنید.

مطلب پیشنهادی:  انواع مکمل رنگ سبز در دکوراسیون را بشناسید!

رنگ‌ مکمل در دکوراسیون

برای انتخاب رنگ‌ مکمل در دکوراسیون دست‌ و دلباز عمل کنید

برای استفاده از رنگ‌ مکمل در دکوراسیون نیازی نیست که حتما از رنگ آبی و نارنجی استفاده کنید؛ شما می‌توانید از رنگ زرد و یا سبز که به نوعی جزو همسایگان رنگ آبی و نارنجی هستند استفاده کنید.

رنگ‌ مکمل در دکوراسیون

هنگام استفاده از رنگ نارنجی در دکوراسیون حتما از رنگ‌های سرد استفاده کنید

همه ما می‌دانیم که رنگ نارنجی از ترکیب دو رنگ زرد و قرمز به دست می‌آید. استفاده از این رنگ‌ مکمل در دکوراسیون گرمای بسیاری را به خانه شما می‌بخشد؛ برای ایجاد تعادل بهتر است حتما از رنگ‌های سرد استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: 4 مدل کابینت ایده‌آل برای آشپزخانه پنجره‌دار!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان چستر و داشتن اتاق پذیرایی شیک

چیدمان مبلمان چستر یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در دکوراسیون منزل است. این مبلمان با ظاهر شیک…