انواع مکمل رنگ سبز در دکوراسیون را بشناسید!

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر علاقه دارید از رنگ سبز برای دکوراسیون خانه خود استفاده کنید، برای زیبایی بیشتر این رنگ لازم است از مکمل‌های آن در خانه استفاده کنید.
مکمل رنگ سبز در دکوراسیون

استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون می‌تواند بسیار جذاب و خارق‌العاده باشند؛ اما برای آنکه چیدمان خانه، زیبایی خود را از دست ندهد، لازم است مکمل رنگ سبز در دکوراسیون را بشناسید تا بتوانید با بکارگیری آن‌ها در نقاط مختلف خانه، زیبایی دکوراسیون را چند برابر کنید. اگر علاقه دارید بدانید که مکمل رنگ سبز چه رنگیست؟ تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

انواع مکمل رنگ سبز در دکوراسیون

رنگ سبز به عنوان یک رنگ طبیعی و آرامش‌بخش، می‌تواند با ایجاد حس تازگی و آرامش در نقاط مخلف خانه، محیطی باصفا را به وجود آورد؛ برای اینکه تاثیر پذیرای این رنگ بیشتر شود، لازم است که از این رنگ به تنهایی در خانه استفاده نکید و حتما در کنار آن رنگ‌هایی که با سبز ست می‌شوند، استفاده کنید.  این مکمل‌ها عبارتند از:

مکمل رنگ سبز در دکوراسیون

رنگ‌ کرم

دکوراسیون سبز و کرم می‌تواند یک فضای آرامش‌بخش و طبیعی را خلق کند کند. به گونه‌ای که با حضور در این محیط به راحتی می‌توانید احساس آرامش را دریافت کنید؛ استفاده از رنگ کرم باعث ایجاد حس گرما، نرمی و آرامش می‌شود. می‌توانید از رنگ کرم در دیوارها، مبلمان، پرده‌ها و فرش‌ها استفاده کنید. با این روش فضای خانه بزرگ‌تر از حد معمول به نظر می‌رسد. در نتیجه اگر علاقه‌مند هستید که از سبک مدرن برای چیدمان خانه کوچک خود استفاده کنید، این ترکیب رنگ بهترین انتخاب است.

رنگ آلویی

رنگ آلویی بهترین مکمل رنگ سبز در دکوراسیون است. به کار بردن این رنگ در کنار سبز زیتونی، می‌تواند تضاد جالبی را به وجود آورد؛ توجه داشته باشید که در استفاده از این رنگ زیاده‌رویی نکنید و از آن برای لوازم دکوری مانند کوسن‌ها، بالشت‌ها، عکس‌های هنری و فرش در تُناژ رنگی متفاوتی استفاده کنید.

مکمل رنگ سبز در دکوراسیون

استفاده از رنگ‌های گرم و ملایم

برای ایجاد یک فضای شیک و مدرن در پذیرایی و افزایش تاثیر رنگ سبز در دکوراسیون داخلی، می‌توانید از رنگ‌های گرم مانند قهوه‌ای و رنگ‌های این چنینی که تناژ گرم دارند استفاده کنید. در حال حاضر این ترکیب رنگ برایفضاهای مدرن بسیار رایج است و طرفداران بسیاری دارد.

مطلب پیشنهادی:  وسایلی که دیگر برای دکور منزل مد نیستند!

رنگ‌های تیره از مکمل رنگ سبز در دکوراسیون

استفاده از رنگ‌های تیره به عنوان مکمل رنگ زیتونی در دکوراسیون، به فضا ابعادی عمقی و شیک ببخشد؛ بهترین رنگ تیره برای اصتاده در کنار سبز، رنگ نقره‌ای تیره است که هماهنگی خوبی دارد و تناسب فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. می‌توانید از این رنگ در دیوارها، کفپوش‌ها، مبلمان یا لوازم تزئینی استفاده کنید.

رنگ سفید ساده

استفاده از رنگ سفید در کنار رنگ سبز در دکوراسیون خانه، به فضا ظاهری روشن، پاک و طبیعی می‌بخشد. این ترکیب رنگی، حس تمیزی و سادگی را به فضا اضافه می‌کند و با رنگ سبز تعادل و هماهنگی زیبایی را ایجاد می‌کند؛ اما هنگام استفاده از این رنگ توجه داشته باشید که استفاده از رنگ سفید بر روی دیوارها و سقف، باعث افزایش نوردهی و پخش نور در فضا می‌شود و به دلیل رنگ تمیز و خنثی آن، فضا بزرگ‌تر به نظر می‌رسد. با این حال، می‌توانید بخشی از دیوارها را با رنگ سبز تزئین کنید تا جلوه و زیبایی رنگ سبز بیشتر برجسته شود.

مکمل رنگ سبز در دکوراسیون

آبی لاجوردی

سرانجام، یک ترکیب رنگی محبوب که همیشه می‌توانید از آن استفاده کنید، رنگ سبز زیتونی و آبی لاجوردی است. این ترکیب رنگی بسیار شیک و مدرن است و به عنوان رنگ‌هایی پُرجنب‌وجوش شناخته می‌شوند. اگر به دنبال ظاهری لطیف یا یک اثر کلی زیبا هستید، مطمئناً این ترکیب می‌تواند انتخابی عالی باشد.

پیشنهاد مطالعه: با استفاده از چوب کبریت رشد گیاهان آپارتمانی را چند برابر کنید

تعداد کلمات مطلب: 571

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب و ساده برای دیزاین اتاق خواب کوچک

چالش اصلی در دیزاین اتاق خواب کوچک، ایجاد فضایی کاربردی و در عین حال زیبا و دلنشین است. با…