اگر زمان کمی برای آشپزی دارید، این روش پخت مرغ را امتحان کنید

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر زمان کمی برای آماده کردن غذا دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم این خوراک مرغ را حتما امتحان کنید.
مواد لازم برای تهیه مرغ با اسفناج

بعضی از غذاهایی که در رستوران سفارش می‌دهید و بعد از مدتی جزو طرفداران آن می‌شوید هم می‌توانید با در دسترس‌ترین مواد اولیه در خانه آماده کنید و از آن لذت ببرید؛ مرغ با اسفناج مثل خوراک فیله مرغ رستورانی و آن دسته از غذاهای بسیار لذیذ است که ظاهر بسیار وسوسه‌انگیز هم دارد؛ شما به راحتی می‌توانید این غذای خوشمز را آماده کرده و از آن در مهمانی‌های خود استفاده کنید. در این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا ساده‌ترین طرز تهیه خوراک مرغ با اسفناج و سس پارمزان را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ با اسفناج

برای تهیه این خوراک خوشمزه به 2 عدد فیله مرغ، 1 پیمانه اسفناج، 1 پیمانه پنیر پارمزان، 3 قاشق کره، یک پیمانه گوجه فرنگی، نصف پیمانه خامه، نصف پیمانه آب مرغ و به مقدار لازم نمک، فلفل سیاه و سیر نیاز دارید.

مواد لازم برای تهیه مرغ با اسفناج

  • مرحله اول

ابتدا سینه‌های مرغ را با دقت تمیز کنید. سپس آن‌ها را به خوبی با نمک و فلفل سیاه از هر دو طرف مزه‌دار کرده و به مدت حداقل یک ساعت در یخچال نگهداری کنید تا طعم ادویه‌ها به خرد گوشت برود.

  • مرحله دوم تهیه مرغ با اسفناج و پنیر

در این مرحله بعد از آنکه مرغ‌ها مزه‌دار شدند، یک ماهیتابه را روی حرارت قرار داده و مقداری کره به آن اضافه کنید؛ سپس سینه‌های مرغ را در کره داغ قرار دهید و حدود ۵ دقیقه تفت دهید تا از دو سمت آن طلایی شود.

  • مرحله سوم

پس از اینکه مرغ به خوبی از هر دو طرف سرخ شد، آن‌ها را از ماهی‌تابه خارج کرده و در یک بشقاب قرار دهید و به ساغ آماده کردن باقی مواد بروید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه عدس پلو نذری برای تعداد نفرات بالا

مواد لازم برای تهیه مرغ با اسفناج

  • مرحله چهارم تهیه مرغ با اسفناج

در ادامه مجدد مقداری کره در ماهیتابه ریخته و پیاز، سیر و گوجه‌فرنگی ها را اضافه کنید. مواد را چند دقیقه تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود.

  • مرحله پنجم

به آرامی آب مرغ و خامه را به مخلوط ماهی‌تابه اضافه کنید. سپس پنیر پارمزان رنده شده را اضافه نمایید و مخلوط را به خوبی هم بزنید تا سس شروع به غلیظ شدن کند. این کار را حدود ۲ تا ۳ دقیقه ادامه دهید.

مواد لازم برای تهیه مرغ با اسفناج

  • مرحله ششم

در این مرحله بعد از اینکه سس غلیظ شد، اسفناج‌ها را به آن اضافه کرده و درب ماهیتابه را بگذارید تا اسفناج پخته شود؛ بعد از اینکه اسفناج نرم شد، مرغ‌های تفت داده شده را به آن اضافه کنید و اجازه دتهید تا چند دقیقه درون سس بجوشد.

  • مرجله پایانی

بعد از اینکه مرغ طعم سس را به خود گرفت، حرارت را خاموش کرده  و غذا را در ظرف مورد نظر بریزید؛ در نهایت برای اینکه ظاهر غذای شما هم چشم‌نواز باشد، می‌توانید آن را با جعفری خرد شده تازه تزیین کنید.

تعداد کلمات مطلب: 451

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

دستور پخت خورشت خلال کرمانشاهی خوشمزه با زرشک

خورشت خلال یکی از خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای کرمانشاهی است که با گوشت گوسفندی و خلال ب…