۴ تفاوت آشکار مبل استیل و کلاسیک

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
مبل کلاسیک و سلطنتی در ردیف پر طرفدارترین مبل‌های موجود در بازار قرار می‌گیرند که بسیار پر فروش هستند. اما با توجه به شباهت زیادی این دو نوع مبل، بسیاری ار افراد آن‌ها را با هم اشتباه می‌گیرند.
تفاوت مبل استیل و کلاسیک

مبلمان در زیبایی دکوراسیون منزل نقش بسیار مهمی دارد و استفاده از آن‌ها جزو وسایلی رفاهی به حساب می‌آیند؛ اما تفاوت‌هایی که در طرح و رنگ مبلمان وجود دارد انتخاب را برای ما مشکل می‌کند؛ چرا که باید بدانیم هر مبل برای چه محیطی مناسب است. بسیاری از افراد هنگام خرید مبل، دو نوع استیل و کلاسیک را باهم اشتباه می‌گیرند چرا که دارای ویژگی‌های مشترک هستند. در این مطلب از دلتامگ قصد داریم تا تفاوت مبل استیل و کلاسیک را برای شما شرح دهیم تا هنگام خرید با داشتن اطلاعات مفید، انتخابی دقیقی داشته باشید.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

ممکن است برای بسیاری از افراد این سوال به وجود آید که چه تفاوتی میان مبل استیل و کلاسیک وجود دارد؟ آیا تفاوتی باهم دارند یا نه؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم بله این دو نوع مبل تفاوت‌هایی دارد که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم. برای مثال مشهودترین تفاوت مبل استیل و کلاسیک،علاوه بر سبک و طرح، در نوع پارچه و جنس چوب است.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

طراحی چوب در مبل سلطنتی

در مبل سلطنتی منبت‌کاری و ظرافت‌کاری‌های خاصی دیده می‌شود در حالی که در مبل کلاسیک این منبت‌کاری‌ها به چشم نمی‌خورند. منبت‌کاری‌ها در مبل سلطنتی بسیار زیاد است به همین دلیل از چوب بیشتری هم استفاده می‌شود؛ در نتیجه وزن مبل سلطنتی بیشتر از کلاسیک است و قیمت مبل سلطنتی نیز بالاتر است.

از تفاوت مبل استیل و کلاسیک در جنس چوب آن‌ها

جنس چوب بکار رفته در مبل سلطنتی و کلاسیک با یکدیگر تفاوت دارد. مبل سلطنتی به دلیل نقش‌و‌نگارهایی که روی چوب انجام می‌شود، نیازمند استفاده از چوب با کیفیت است. البته در بعضی موارد مبل سلطنتی را با استفاده از رزین و پلیمر نیز می‌سازند. در مبل کلاسیک این امکان وجود دارد که از چوب‌های درجه پایین نیز استفاده کرد. این فرق سبب شده که مبل سلطنتی بسیار زیباتر به چشم آید و نقوش زیبایی روی آن شکل بگیرد.

مطلب پیشنهادی:  روی میز کنسول چی باید بذاریم؟

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

تفاوت قیمت

از مهم‌ترین تفاوت مبل استیل و کلاسیک، قیمت آن است. در حال حاضر قیمت مبل کلاسیک و سلطنتی در بازار افزایش پیدا کرده است. آنچه که باعث افزایش قیمت می‌شود، کیفیت چوب، نوع پارچه، اندازه و ابعاد مبل است. با این حساب ظرافت و کیفیت پارچه در مبل سلطنتی بیشتر است به همیت دلیل از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

از تفاوت مبل استیل و کلاسیک کاربرد مبل است

از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که مبل استیل و کلاسیک دارند، کاریرد آن است. از مبلمان استیل می‌توان در مکان‌های رسمی و تجاری استفاده کرد؛ در حالی که از مبلمان‌های کلاسیک(سطنتی) برای مکان‌هایی که قصد دارند تجملات بیشتر به چشم آید، استفاده می‌کنند.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

وزن مبلمان

باتوجه به اینکه در مبل کلاسیک چوب کمتری استفاده می‌شود، در نتیجه وزن کمتری دارد. اما در مبل‌های سلطنتی از وزن بیشتری برخوردار هستند. اگر می‌خواهید مبل مد نظر شما زیبایی زیادی داشته باشد و وزن آن برای شما اهمیت ندارد، پس می‌توانید از مبل‌های سلطنتی استفاده کنید.

ظرفیت مبل

تعداد نفرات در مبل‌های کلاسیک و سلطنتی با هم تفاوت دارد. در هردوی این مبل‌ها به صورت کلی طراحی 7 یا 9 نفره وجود دارد. به صورت استاندارد 9 نفره هستند و 2 صندلی بدون دسته که اصطلاحا به آن‌ها میزبان می‌گویند نیز وجود دارد، البته می‌توانید صندلی میزبان را خریداری نکنید.

در مبل‌های سلطنتی کاناپه دو نفره وجود ندارد و به جای آن از یک کاناپه سه نفره و باقی مبل‌ها تک نفره تشکیل شده‌اند. اگر متراژ خانه شما کوچک است بهتر است از خرید مبلمان سلطنتی خودداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: 7 اشتباه رایج در چیدمان ورودی منزل!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین مدل مبلمان چستر برای داشتن دکوراسیونی زیبا و شیک

مبلمان چستر نوعی مبلمان کلاسیک و شیک است که می‌تواند به هر دکوراسیونی زیبایی و ظرأفت ببخشد…