با 6 ایده جذاب دکوراسیون یلدایی داشته باشید!

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آخرین روز پاییز شروع فصل زمستان است. مراسم یلدا در تمام خانه‌های ایرانی برپا می‌شود که هیجان و شور زیادی را به‌ همراه دارد.
دکوراسیون منزل و چیدمان شب یلدا

پیدا کردن چند ایده ناب برای دکوراسیون منزل و چیدمان شب یلدا، کار چندان مشکلی نیست و نیازی به پرداخت هزینه‌های سنگین هم ندارد؛ اگر دوست دارید شب یلدای امسال را متفاوت‌تر برگزار کنید و یک شب خاطره‌انگیز داشته باشید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا روش‌های مختلف چیدمان یلدایی با کم‌ترین هزینه را به شما آموزش دهد.

دکوراسیون منزل و چیدمان شب یلدا

همه ما سعی داریم در طولانی‌ترین شب سال، خاص‌ترین و زیباترین دکوراسیون منزل و چیدمان شب یلدا را داشته باشیم؛ در ادامه با ما همراه باشید تا چند تزیین ساده برای شب یلدا را به شما آموزش دهیم.

استفاده از شمع

همه ما می‌دانیم که استفاده از شمع در دکوراسیون خانه علاوه بر دفع انرژی منفی، جلوه خاصی به چیدمان منزل ما می‌دهد. بهترین ایده برای تزیین سفره یلدا، استفاده از شمع‌های قرمز است؛ همچنین می‌توانید برای زیبایی و جذابیت بیشتر از میوه‌های رنگارنگ در کنار شمع‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید شمع‌ها را داخل ظروف میوه قرار دهید و تم زیبایی را در آن ایجاد کنید، یا اینکه شمع‌ها را در جاشمعی گذاشته و آن‌ها را کنار ظرف انار بگذارید.

دکوراسیون منزل و چیدمان شب یلدا

استفاده از برگ‌های سبز برای دکوراسیون منزل و چیدمان شب یلدا

بهترین و کم‌ هزینه‌ترین راه برای تزیین منزل در شب یلدا و داشتن یک سفره­‌ جذاب، استفاده از برگ‌های سبز در کنار میئه‌های زمستانی مانند انار، خرمالو و … است. استفاده از این ترکیب در کنار میوه‌ها، ترکیبی زیبا و طبیعی ایجاد می‌کند.

استفاده از انار­های رنگی و سرامیکی

برای اینکه دکوراسیون منزل و چیدمان شب یلدا متفوتی داشته باشید،  لازم نیست که انارها همیشه به  رنگ رنگ قرمز باشند، می‌توانید رنگ تازه‌ای به انارها بزنید. تنها کافی است یک اسپری به رنگ دلخواه تهیه کنید و بر روی انارها اسپری کنید. برای مثال استفاده از اسپری به رنگ‌ طلایی و نقره‌ای جلوه‌ای زیبا و مدرنی را به خانه شما می‌بخشند.

مطلب پیشنهادی:  رنگ مناسب برای اتاق نشیمن با این 11 پیشنهاد وسوسه کننده

بکار بردن ایده‌های سنتی برای دکوراسیون منزل و چیدمان شب یلدا

استفاده از پارچه‌های سنتی که دارای نقش‌‌ و نگارهای زیبایی هستند می‌توانید دکور زیبا و خاطره‌انگیزی را ایجاد کنید. برای این ایده می‌توانید از ظروف و سماور مسی در اطراف سفره یلدای خود استفاده کنید.  استفاده از آینه و شمعدان، نور و انرژی زیادی را به خانه شما داده و چیدمان خانه‌ را تکمیل می‌کند.

دکوراسیون منزل و چیدمان شب یلدا

استفاده از کرسی

انتخاب کرسی برای دکوراسیون یلدایی، و قراردادن آن در مرکز خانه جلوه قدیمی را به خانه شما می‌بخشد.

استفاده از کتاب حافظ و شاهنامه

از سنت‌های اصیل و قدیمی در شب‌های چله ایران، فال حافظ و شاهنامه خوانی است. قرار دادن این دو کتاب در سفره یلدا علاوه بر زیبا کردن آن، سنت های قدیمی را حفظ می کند.

دکوراسیون منزل و چیدمان شب یلدا

استفاده از رومیزی­‌های مخصوص

برای انتخاب رومیزی یلدایی ابتدا باید به سبک دکوراسیون خانه خود توجه کنید. اگر سبک دکور خانه‌ شما سنتی است، بهتر است رومیزی انتخابی ترمه و نقش‌های ایرانی باشد؛ اما چنانچه دکور خانه شما مدرن است، از رومیزی‌های حریر و ابریشمی استفاده کنید. قراردادن گل‌های تازه و خوشبو را در کار سره‌های یلدای خود فراموش نکنید.

پیشنهاد مطالعه: با چند ایده ارزان دکور خانه خود را پاییزی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان چستر و داشتن اتاق پذیرایی شیک

چیدمان مبلمان چستر یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها در دکوراسیون منزل است. این مبلمان با ظاهر شیک…