7 ترفند برای دکوراسیون آشپزخانه پنجره‌دار!

0
3
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در گذشته، آشپزخانه قسمت پنهان خانه برای پخت و پز و شستن ظروف بود، اما امروزه افراد خانواده روز خود را در آنجا و کنار یکدیگر آغاز می کنند. بنابراین زیبایی بخشیدن به آن یک امر ضروری است.
قرر دادن گیاهان در آپشزخانه

وجود پنجره در آشپزخانه یک ویژگی مثبت برای خانه به شمار می‌آید، چرا که علاوه بر تامین نور محیط باعث می‌شود جریان هوا در آشپزخانه وجود داشته باشد. از نظر بسیاری از طراحان دکوراسیون نیز وجود یک فضای بصری در آشپزخانه اهمیت بسیاری دارد، چرا که می‌تواند به نقطه کانونی آشپزخانه تبدیل شود. دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار جزو محبوب‌ترین پروژه‌ها برای طراحان است. چرا که می‌توانند زیباترین دکوراسیون آشپزخانه را طراحی کنند. اگر آشپزخانه شما هم پنجره دارد و می‌خواهید آن را طراحی کنید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار

طراحی آشپزخانه پنجره دار با کابینت در مقایسه با مدل‌هایی که پنجره در آشپزخانه وجود ندارد از حساسیت بیشتری برخوردار است؛ چرا که باید به گونه‌ای طراحی شوند که مانع عبور نور نشود. با چند ترفند ساده که در ادامه به آن می‌پردازیم می‌توانید آشپزخانه خود را به زیباترین شکل طراحی کنید.

قرار دادن سینک ظرفشویی جلوی پنجره

اگر می‌خواهید آشپزخانه شما کلاسیک باشد، بهترین روش قرار دادن سینک ظرفشویی زیر پنجره است. با استفاده از این روش افرادی که قصد ظرف شستن را دارند، می‌توانند از منظره بیرون نیز لذت ببرند.

دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار

انتخاب رنگ کابینت برای دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار

همان‌طور که گفتیم با وجود پنجره در آشپزخانه، نور روزانه محیط را تامین می‌کند؛ بنابراین در انتخاب کابینت برای آشپزخانه پنجره دار، به این نکته توجه داشته باشید که بهترین ترکیب رنگ برای کابینت، استفاده از رنگ‌های روشن و هایگلاس است؛ چرا که نور را بیشتر منعکس می‌کند و نیازی به تامین نور مصنوعی نیست.

قفسه بندی اطراف پنجره آشپزخانه

بهترین ایده برای کاربردی کردن محیط آشپزخانه و استفاده بیشتر از فضا خصوصا در آشپزخانه‌های کوچک، قفسه‌بندی اطراف پنجره‌ است. انتخاب شلف یا پگ بورد می‌تواند ایده بسیار خوبی باشد.

مطلب پیشنهادی:  کم هزینه‌ترین راه برای نو کردن دکور آشپزخانه

دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار

استفاده از هود کنار پنجره

بهترین ایده برای دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار انتخاب یک هود مرکزی است که می‌توانید پنجره‌ها را برجسته‌تر نشان دهد؛ استفاده از این هودها علاوه بر کاربردی بودن، محیط آشپزخانه را دکوراتیو می‌‍کند. البته توجه داشته باشید که این مدل هودها عموما قیمت‌های بالایی دارند.

دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار

ساخت یک کانتر با عرض کم در لبه پنجره

اگر فضای آشپزخانه شما به گونه‌ای است که امکان ساخت یک کانتر در لبه پنجره را به شما می‌دهد، اجرایی کردن این ایده می‌تواند محل مناسبی برای نوشیدن قهوه در مقابل پنجره در روزهای برفی و بارانی را در اختیار شما قرار دهد.

ایده ناهارخوری کنار پنجره

 قرار دادن یک میز ناهارخوری کوچک با دو یا سه صندلی، انتخاب مناسب برای دکوراسیون آشپزخانه پنجره دار است که یک فضای صبحانه خوری زیبا و دنج را در اختیار شما قرار می‌دهد.

قرر دادن گیاهان در آپشزخانه

گیاهان طبیعی

اگر در محیط آشپزخانه شما پنجره وجود دارد باید بگوییم که خیلی خوش‌شانس هستید، چرا که به دلیل نور کافی که از پنجره بازتاب می‌شود قرار دادن و پرورش چند گلدان خوراکی می‌کند آشپزخانه شما را زیبا و خوش‌بو کند. شما می‌توانید از گلدان‌ها نعنا، ریحان و یا پونه استفاده کنید.

پیشنهاد مطالعه: با 5 وسیله دور ریختنی آشپزخانه خود را زیبا کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…