ترفندهای کاربردی برای تمیز کردن هود آشپزخانه

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خیلی از ما زمان نظافت آشپزخانه، هود را نادیده می‌گیریم؛ در صورتی که تمیز کردن مداوم هود، برای جلوگیری از تجمیع جرم و باکتری‌ها اهمیت بالایی دارد.
تمیز کردن هود آشپزخانه

هود آشپزخانه به این دلیل که با فرآیند پخت‌وپز غذا ارتباط مستقیمی دارد، می‌تواند به محلی برای تجمع چربی و بستری برای آلودگی تبدیل شود؛ بنابراین لازم است که تمیز کردن هود آشپزخانه را جدی گرفته و آن را جزء برنامه‌های نظافت خود قرار دهیم. باتوجه به اینکه تمیزی هود کار زمان‌بر و مشکلی است، تا پایان این مطلب از دلتامگ با ما همراه باشید تا با ترفندهای تمیز کردن هود آشپزخانه با روش‌های ساده آشنا بشوید.

ترفندهای تمیز کردن هود آشپزخانه

ترفندهای تمیز کردن هود آشپزخانه

استفاده از جوش شیرین

مقداری جوش شیرین و آب را با هم ترکیب کنید و آن را در یک شیشه اسپری بریزید یا به صورت خمیر درآورید. می‌توانید محلول را مستقیم روی بدنه هود اسپری کنید یا خمیر را با استفاده از یک تکه مسواک روی بدنه بکشید تا لکه‌های چربی را پاک کند. برای هودهای استیل و شیشه‌ای می‌توانید با یک اسکاچ پارچه‌ای نرم چربی‌ها را با این محلول پاک کنید.

استفاده از جوش شیرین

سرکه یکی از ترفندهای تمیز کردن هود آشپزخانه

سرکه یکی از قوی‌ترین‌ پاک‌کننده‌های چربی هود است. برای تمیز کردن هود آشپزخانه سرکه را به اندازه مساوی با آب در شیشه‌ای ریخته و روی بدنه و فیلترها اسپری کنید و بگذارید چند دقیقه بماند تا چربی‌ها را در خود حل کند؛ پس از آن با یک دستمال به آرامی گرد و غبار، لکه‌ها را پاک کنید.

مطلب پیشنهادی:  ساخت درخت کریسمس با بطری نوشابه + ویدئو

استفاده مواد شیمیایی و شوینده

گاهی اوقات چربی‌های روی سطح هود آنقدر سخت شده‌اند که برای تمیز کردن هود آشپزخانه ناچارید از مواد شیمیایی موجود در بازار مانند مایع ظرفشویی، پودر لباسشویی و یا اسپری‌های چند منظوره استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر بدنه هود شما از جنس پلاستیک است، از اسپری‌های چند منظوره استفاده نکنید.

شست‌وشوی فیلتر آلومینیومی هود

شست‌وشوی فیلتر آلومینیومی هود

سخت‌ترین بخش تمیزی هود، فیلتر آن است. فیلترها با توجه به میزان استفاده شما ممکن است هر یک ماه یک بار کثیف شده و حتی نیاز به تعویض داشته باشند. برای پاک کردن فیلتر، ابتدا سینک ظرفشویی را پر از آب کرده و باتوجه به میزان چربی پودر لباسشویی یا اسپری چند منظوره را به آن اضافه کنید؛ سپس فیلترها را در آن غوطه‌ور کنید و بگذارید فیلترها حداقل یک ربع داخل محلول آب و شوینده بمانند. سپس با یک اسکاچ روی بدنه آهنی فیلتر را تمیز یا برای لکه‌های سخت‌تر از مسواک استفاده کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: با ترفندهای ساده آشپزخانه رویایی خود را طراحی کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…