ورود افراد به این شهر ممنوع است

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شهر ممنوعه محبوب‌ترین جاذبه گردشگری چین است. با اینکه بناهای تاریخی بسیار زیبا و مهمی در خاک چین وجود دارند، ولی امروز شهر ممنوعه به‌عنوان محبوب‌ترین جاذبه گردشگری چین شناخته می‌شود.
شهر ممنوعه چین

در کنار دیوار بزرگ چین، این شهر ممنوعه است که شکوه امپراطوری بزرگ چین را به رخ گردشگران می‌کشاند. شهری که تا قرن‌ها درهایش به روی عموم بسته‌بود و کسی اجازه نداشت پا به آن جا بگذارد، اما حالا به لطف تغییراتی که در حکومت چین پدید‌آمده، حتی گردشگران خارجی نیز اجازه‌ی بازدید از آن را دارند. تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا با شپگقت‌های شهر ممنوعه چین آشنا شوید.

شهر ممنوعه کجاست؟

شهر ممنوعه نام منطقه‌ای در پکن، پایتخت چین است که به عنوان یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری چین به حساب می‌آید. این شهر در واقع مجموعه‌ای از قصرهای دیدنی است که روزگاری محل زندگی امپراطورهای سلسله‌های مختلف چین بوده‌است. از آنجایی که ورود افرادی غیر از خاندان امپراطور به آن ممنوع‌بوده، نام «شهر ممنوعه» را روی آن گذاشتند. البته امروزه شهر ممنوعه در پکن به عنوان جاذبه‌ای مهم تاریخی و گردشگری محسوب می‌شود.

تاریخچه شهر ممنوعه چین

تاریخچه شهر ممنوعه چین

امپراطور سلسله مینگ در سال تاریخ  1406 میلادی دسنور داد در یک مجموعه وسیع تعدادی قصر بسازند. سرانجام در سال 1420 بعد از گذشت 14 سال، این شهر سلطنتی ساخته‌شد. ۱۴ پادشاه سلسله مینگ در این محل زندگی کردند. تا اینکه در نهایت سلسله آن‌ها به پایان رسید و  امپراطوری چین در سال ۱۹۱۲ جای خود را به جمهوری خلق داد.

معماری شهر ممنوعه

شهر ممنوعه در مساحتی ۷۲ هکتاری به شکل مستطیل در اندازه‌های ۹۶۱ متر طول و ۷۵۳ متر عرض ساخته‌شده است. این شهر را  دیواری ده متری احاطه کرده‌است، رودخانه‌ای به منظور حفاظت نیز در بیرون این دیوار جاریست. رنگ ها و تزئیتات به کاررفته در قصرهای این شهر، هر کدام حکایت و عقایدی را در خود جای داده‌اند. برای مثال رنگ زرد که نماد امپراطور بوده در سقف‌ها دیده‌می‌شود و از رنگ قرمز که نماد شادی‌بوده بسیار استفاده شده‌است. برای ساخت این شهر بیش از یک میلیون کارگر دست به کار شدند و مصالحی که در ساخت آن به کاررفته از فاصله‌های بسیار دوری به این مکان آورده‌شده‌اند.

مطلب پیشنهادی:  امسال چه رنگ فرشی مده؟
در ساخت این مجموعه، برای آنکه از نفوذ رطوبت به داخل قصر جلوگیری شود، و از سوی دیگر شکوه قصر را به رخ همگان بکشند از سکو‌های سفید بلندی استفاده‌کردند. همچنین در میدان این شهر بیش از سیصد ظروف مسی وجود دارد که مانع از آتش سوزی شوند، به شکلی که در زمستان‌ها با روشن کردن آتش زیر آن‌ها، مانع از یخ زدن آب جمع‌شده در زیر آن می‌شدند.
معماری شهر ممنوعه

آنچه که هنگام ورود به این شهر با آن مواجه می‌شوید

هنگاو ورود به این شهر ممنوعه، با سه قصر باشکوه مواجه‌می‌شوید. این قصرها با نام‌های قصر تای حه، قصر جون حه و قصر بایو دارای معماری‌ها و تزیینات بسیار با شکوهی هستند. قصرهای دیدنی شهر ممنوعه، به دو بخش تقسیم می‌شدند. قسمتی که محل اجرای جشن‌های و مراسمات مهمی بود که به دستور امپراطور اجرا می‌شد.
کاخ‌های تای حه، چون حه و بایو حه با مرمر سفید رنگ روی پایه تختی هشت متری ساخته‌شده اند. قسمت انتهایی آن‌ها که به نام دربار درونی معروف بود، محل اقامت زنان دربار و انجام امور سیاسی کشور بود.

درحیاط بیرونی این بنا، هیچ گونه درخت و فضای سبزی مشاهده نمی‌شود. چرا که مردم بر این باور بودند، حضور درخت درحیاط بخشی از فضا را می‌گیرد و هنگام انجام مراسمات با کمبود فضا مواجه می‌شوند. از سوی دیگر وجود هر گونه پوشش گیاهی، پناهگاهی برای فرار دزدان و قاتلان می‌شد.

پیشنهاد مطالعه: زندانی که به خانه‌ای برای بچه‌ها تبدیل شد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…