معماری زیبای برج گالاتا استانبول

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برج گالاتا که به برج مسیح نیز معروف است، در قسمت اروپایی این شهر قراردارد و یکی از بناهای ساخته شده در دوره بیزانس به حساب می آید که تا امروز نیز پذیرای گردشگران و محققان زیادی بوده است.
برج گالاتا استانبول

با گذر از کوچه و پس کوچه‌های شهر استانبول به مکان تاریخی می‌رسید که برای بسیاری از ساکنان این شهر پر از خاطره است و برای گردشگران نیز سرشار از شگفتی و زیبایی است. برج گالاتا استانبول که توسط ایتالیایی‌ها ساخته‌شده با معماری قرون وسطایی و سنگی، رازهایی را در دل خود پنهان کرده‌است. چنانچه علاقه‌مند هستید درباره برج گالاتا استانبول بیشتر بدانید با دلتامگ همراه باشید.

تاریخچه برج گالاتا استانبول

برج گالاتا یکی از قدیمیترین و بلندترین برج‌های شهر استانبول است. حدود هفتصد سال پیش در زمان امپراطوری رم، برای دیده‌بانی کشتی‌ها و تنگه بوسفروس دستور ساخت این برج صادر شد. اما کمی بعد به عنوان مکانی برای شناسایی هرچه سریع‌تر آتش سوزی‌ها بکار گرفته‌شد. در قرن 18 و 19 میلای، برج گالاتا دوبار آتش گرفت و همین امر باعث شد سقف برج آسیب ببیند. سرانجام بعد از مرمت‌هایی که روی این بنا انجام‌گرفت، سقف مخروطی برای آن درنظر گرفتند.

تاریخچه برج گالاتا استانبول

معماری برج گالاتا

ارتفاع بلند به همراه ظاهر استوانه‌ای و نوک مخروطی شکل، برج گالاتا را در بین سایر برج‌های استانبول متمایز‌کرده است. این برج با ارتفاع 63 متر و وزن 10 تن، در 9 طبقه ساخته‌شده است. برخلاف معماری سایر برج‌های استانبول، هیچ گونه تزئینات اضافی در بالای برج گالاتا به چشم نمی‌خورد. هنگامی که وارد این برج می‌شوید، چند پله سنگی مقابل شما قرار دارد. با عبور از این پله‌ها و گذر از درب چوبی آن، وارد لابی برج می‌شوید. افرادی که توانایی بالا رفتن از پله‌های مارپیچ برج را ندارند، می‌توانند با استفاده از آسانسور خود را به بالای برج برسانند. البته باید بدانید که آسانسور برج تا طبقه هفتم بالا می‌رود و دو طبقه انتهایی را باید با پله بالا بروید که چندان دشوار نیست.

مطلب پیشنهادی:  دکور اتاق خواب؛ ۵ راهکار ساده و ارزان

معماری برج گالاتا

اصلی‌ترین هدفی که افراد از رفتن به برج گالاتا دارند این است که بر فراز آن بایستند و بر دریای مرمره، فضای سبز و خانه‌های قدیمی محله، ایاصوفیه، مسجد آبی، تنگه بسفر، مرمره، گنبد و گلدسته های مساجد را تماشا کنند. اگر به دیدن برج گالاتا رفتید حتما دوربین عکاسی همراه داشته باشید زیرا اینجا از بهترین مکان‌ها برای عکاسی در ترکیه است. این طبقه بر روی رستوران برج قرار دارد و شما با تهیه بلیط می‌توانید از آن بازدید کنید.

پیشنهاد مطالعه: در این خانه تاریخی درختان به طرز عجیبی رشد کرده‌اند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبل برای پذیرایی مربعی شکل

پذیرایی مربعی شکل، فضایی متناسب و کاربردی برای دورهمی‌ها و استراحت است. با چیدمان و دکوراس…