برج خلیفه، زیباترین آسمان خراش دنیا

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
جالب است بدانید آلومینیوم استفاده شده در برج خلیفه معادل 5 هواپیما A380 و همچنین فولاد ضد زنگ استفاده شده در آن، 293 برابر برج ایفل است.
برج خلیفه

حتما تاکنون نام آسمان خراش دبی را شنیده‌اید، برای شناخت این برج جذاب و زیبا نیازی نیست که حتما به دبی سفر کرده باشید. برج خلیفه با ارتفاع 830 متر، لقب بلند‌ترین برج جهان را به خود اختصاص داده است. این جاذبه زیبای معماری که ساخت آن 5 سال طول کشید، اکنون به عنوان جاذبه منحصر به فرد در سراسر خاورمیانه شناخته شده است. در صورتی که علاقه‌مند هستید درباره این سازه بی‌نظیر بدانید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

تاریخچه برج خلیفه

کشورهای امارات متحده عربی برای اینکه به درآمدهای نفتی وابسته نباشند، در فکر ساخته سازه‌ای بودند که به وسیله آن مدرنیزه بودن دبی را به تمام دنیا نشان دهند تا به وسیله آن صنعت گردشگری را رواج داده و از آن طریق کسب درآمد کنند. بنابراین تصمیم گرفتند برجی بسازند. ساخت این برج از ژانویه 2004 آغاز شد و 5 سال طول کشید. نام این سازه در ابتدا برج دبی بود. سرانجام در سال 2009 هنگام افتتاحیه، حاکم دبی به احترام حاکم امارات (خلیفه بن زاید) نام سازه را به برج خلیفه تغییر داد. برج خلیفه با ارتفاع 830 متر در 163 طبقه طراحی شده است. داخل برج 1000 واحد آپارتمان، 49 طبقه اداری، 4 استخر و هتل آرمانی که توسط جورجیو آرمانی طراحی شده و دارای 160 اتاق است قرار دارد.

برج خلیفه

معماری برج خلیفه

 شرکت معماری اسکیدمور طراحی برج خلیفه را بر عهده گرفت. برج از 3 هسته به صورت Y تشکیل شده که هر 3 بال به هم متصل می‌شوند تا بیش‌ترین دید را به خلیج فارس داشته باشد. برای آنکه برج از چشم‌انداز زیبایی برخوردار باشد، در طراحی داخلی برج از شیشه و فلز استفاده کرده‌اند. همچنین کف آن تراورتن نقره، فرش دستباف و سنگ‌های کفپوش است و دیوارها نیز با گچبری ونیز طراحی شده است. جنس این برج از آلومینیوم و فولاد است. در این ساختمان ۵۷ آسانسور و ۸ پله برقی تعبیه شده و در طبقه 76 آن استخر بسیار بزرگی قرار دارد. آنچه که برج خلیفه را به یک معماری منحصر به فرد تبدیل کرده است، استفاده از ۱۰۰۰ اثر هنری مربوط به خاورمیانه و سایر نقاط جهان در مکان‌های مختلف برج است. برج خلیفه به طور تقریبی 110 تن وزن دارد.

مطلب پیشنهادی:  ترفندهای کاربردی برای اسباب‌کشی آسان

بلندترین آسمان خراش دنیا

آشنایی با مهم‌ترین طبقات برج خلیفه

 At the Top Burj Khalifa SK (بالاترین قسمت برج)

این قسمت از برج در ارتفاع 555 متری قرار دارد. با ورود به این طبقه، می‌توانید دبی را با ویوی 360 درجه ببینید. همچنین در طبقات 125 تا 148 اتاق‌هایی وجود دارد که با اقامت در آن‌ها، حس می‌کنید بر فراز آسمان در حال پرواز هستید.

Corporate Suites – سوئیت‌های اداری

در طبقه 123 برج، سوئیت‌های اداری قرار دارند که برای بزرگ‌ترین شرکت‌های دنیا تعبیه شده است. در این طبقه یک لابی طراحی شده است که به آن لابی آسمان می‌گویند و در طراحی آن از هنرهای مدرن و منحصر به فردی استفاده شده است.

بلندترین آسمان خراش دنیا

At The Top Burj Khalifa (بالای برج)

طبقه 124 برج، مکانی طراحی شده است که به عرشه برج معروف است. در این طبقه دوربین‌هایی قرار دارند که بازدیدکنندگان با مشاهده در آن می‌توانند بر کل دبی اشراف داشته باشند. بلیط بازدید این قسمت برج، از 125 درهم شروع و تا 500 درهم بسته به نوع پکیجی که انتخاب می‌کنید متغیر است.

بلندترین آسمان خراش دنیا

At Mosphere

در طبقه 122 برج یک رستوران لوکس و بین‌المللی قرار دارد. ویوی این رستوران آب‌های زیبای خلیج فارس است که می‌توانید در آن آرامش غیرقابل وصفی را هنگام سرو شام تجربه کنید.

هتل آرمانی – Armani Hotel Dubai

سوئیت‌های آرمانی در طبقه‌های 38 و 39 قرار دارند که سالن‌ها و اتاق‌های آن از مدرن‌ترین طراحی‌های دنیا به شمار می‌آیند. با اقامت در این هتل می‌توانید انتخاب کنید که دید اتاق شما رو به بیابان، شهر یا خلیج‌فارس باشد. در این هتل اتاقی به صورت اختصاصی توسط جورجیو آرمانی طراحی شده است که 390 متر مساحت دارد.

نتیجه‌گیری: اگر قصد سفر به دبی را دارید با بازدید از این برج منحصر به فرد، سفری رویایی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید.

پیشنهاد مطالعه: «هر آنچه که باید درباره برج پیزا بدانید»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…