با کمترین هزینه پرده‌های خانه را شیک کنید!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتخاب پرده برای منزل کار چندان آسانی نیست. پرده‌ها تاثیر زیادی بر دکوراسیون و حال و هوای منزل دارند و هماهنگی آن‌ها با سایر اجزا منزل کمی دشوار است.
روش‌ های کم هزینه برای تزیین پرده

پرده پذیرایی و پرده اتاق خواب در زیبایی خانه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. تعویض پرده به تنهای می‌تواند ظاهری جدید به دکوراسیون خانه ببخشد. اما از طرفی تعویض آن‌ها نیاز به صرف هزینه زیادی دارد. بنابراین اگر بودجه کافی برای خرید پرده جدید را ندارید، روش‌ های کم هزینه برای تزیین پرده وجود دارد که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید دکور خانه را تغییر دهید. برای آگاهی از این ترفندها، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

 روش‌ های کم هزینه برای تزیین پرده

شما می‌توانید با کمی ایده‌پردازی و طراحی خلاقانه، پرده‌های ساده منزل خود را تغییر دهید و به زیباترین شکل تزیین کنید.

استفاده از گل‌های پارچه‌ای و منگوله‌دار

اگر پرده‌های اتاق شما ساده و بدون طرح هستند می‌توانید با چند مدل گل آن‌ها را زیباتر کنید. برای مثال در این طرح، از پرده دو رنگ ساده استفاده که به شکل کراواتی یک گوشه جمع شده‌است. استفاده از منجوق و مروارید به درخشندگی و زیبایی این طرح کمک می‌کند.

روش‌ های کم هزینه برای تزیین پرده

استفاده از منگوله‌های کوچک

اضافه کردن منگوله‌های کوچک به لبه پرده‌ها، جذابیت بصری خاصی ایجاد می‌کند. می‌توانید از منگوله‌های همرنگ یا متضاد استفاده کنید. استفاده از رنگ‌های شاد و گرم بهترین گزینه برای اتاق خواب یا اتاق بازی کودک است.

استفاده از والان و منگوله

می‌توانید برای زیباسازی پرده‌های ساده، از والان و منگوله استفاده کنید. با این کار پرده از حالت یکنواختی و سادگی در می‌آید و شکیل‌تر می‌شود. این مدل تزیین پرده بیشتر مناسب پرده‌های اتاق خواب‌ها و نشیمن است. استفاده از طناب‌های تابیده و منگوله‌ها، زیبایی و شکوه خاصی به پرده‌ها می‌بخشد. والان‌ها معمولا روی پرده‌های حریر و لطیف جلوه بیشتری دارند.

مطلب پیشنهادی:  ۵ مدل تخت تاشو برای اتاق خواب کوچک

استفاده از والان و منگوله

استفاده از مهره‌های کریستالی از روش های کم هزینه برای تزیین پرده

اگر می‌خواهید پرده‌های اتاق کمی زرق و برق دار شود، می‌توانید از مهره‌های کریستالی استفاده کنید. این مهره‌های کریستالی از جنس پلاستیک هستند و بسیار سبک هستند.
پرده‌ها را یک طرف جمع کنید و با بند مهره‌دار آن را ببندید. این مهره‌ها، رنگ‌ها و اشکال مختلفی دارند و با استفاده از یک سیم می‌توان آن‌ها را به هم متصل کرد و بندی زیبا ساخت.

استفاده از نوارهای رنگی و طرح‌دار

استفاده از نوارهای رنگی و طرح‌دار

برای تزیین پرده‌های ساده می‌توانید از نوارهای رنگی و طرح‌دار استفاده کنید. برای انتخاب رنگ نوارها زیاد سخت نگیرید. می‌توانید از نوارهای همرنگ یا متضاد با رنگ پرده استفاده کنید. این تزیین برای پرده آشپزخانه و اتاق خواب بسیار مناسب است. نوار‌دوزی روی پرده کار چندان سختی نیست. می‌توانید با استفاده از چرخ خیاطی یا با استفاده از دست این نوارها را روی پرده بدوزید.

پیشنهاد مطالعه: با کمترین هزینه آشپزخانه خود را زیبا کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

انواع سایبان متحرک ماشین مناسب برای فضاهای کوچک

یکی از روش‌های موثر برای محافظت از وسیله نقلیه در تابستان و زمستان، ساخت یک سایبان برای ما…