روش‌های جذاب برای چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چیدن مبلمان تاثیر بسیاری بر دکوراسیون داخلی منزل دارد. در صورتی که اصول و قوانین خاص هنگام چیدمان رعایت نشود، ممکن است نتیجه عکس داشته و دکور خانه شما را زشت کند.
روش‌ های چیدمان مبل در منزل

چیدمان مبلمان اگر اصولی باشد، زیبایی دکوراسیون شما را دو چندان می‌کند. مهم‌ترین نکته در دکوراسیون منزل نحوه چیدن مبلمان است. در صورتی که چیدمان مبل، از اصول و  قانون خاص خود پیروی نکند، ممکن است مبل شما در عین زیبایی جلوه نامناسبی به دکورر خانه شما بدهد. برای آگاهی از روش‌ های چیدمان مبل در منزل، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

پیدا کردن نقطه کانونی در اتاق نشیمن

قبل از هر کاری هنگام چیدمان مبلمان، لازم است نقطه کانونی اتاق و یا سالن پذیرایی خانه خود را شناسایی کنید. منظور از نقطه کانونی، مکانی است که افراد تمایل دارند به دلایل مختلفی در آن محیط جمع شوند. به‌طور مثال میز تلویزیون، یک تابلوی هنری و یا شومینه می‌توانند مرکز توجه شما باشند. حال می‌توانید مبلمان خود را در اطراف آن بچینید.

روش‌ های چیدمان مبل در منزل

روش‌ های چیدمان مبل در منزل

یک جفت کاناپه

چنانچه فضای اتاق شما بزرگ است بهترین روش چیدمان مبل در منزل، قرار دادن یک جفت کاناپه روبه‌روی هم است. استفاده از این روش فضا را تقسیم می‌کند و برای اتاق‌های باریک هم بهتر از دیگر مبل‌ها جوابگو است.

یک کاناپه و ۲ صندلی

رایج‌ترین شیوه چیدن مبلمان، استفاده از یک کاناپه و دو صندلی است. کار چیدمان را با کاناپه‌ای بزرگ شروع کنید و بعد یک جفت صندلی یا مبل تک اطراف آن بگذارید. احتمالا این رایج‌ترین شیوه است و تقریبا در تمام اتاق‌های پذیرایی قابل استفاده است. خوبی این چیدمان این است که می‌توانید ابعاد صندلی تک را متناسب با اندازه اتاق انتخاب کند.

مطلب پیشنهادی:  معرفی ۷ مدل کاشی آشپزخانه شیک و پرطرفدار

یک کاناپه و دو صندلی

۲ کاناپه و ۲ صندلی ناهماهنگ

اگر فضای بزرگی دارید اما با این حال باید گذرگاه‌های زیادی را نیز برای عبور خالی بگذارید. یکی از روش‌های چیدمان مبل در منزل این است که دو کاناپه را به‌صورت قائم کنار هم قرار دهید و دو صندلی در اندازه‌های متفاوت در ضلع چهارم بگذارید. این چیدمان فضای زیادی از اتاق را برای رفت‌وآمد خالی می‌کند. همچنین گنجایش شش تا هشت نفر را دارد. ترکیب اینگونه مبلمان برای گپ‌وگفت دوستانه مناسب است.

دو کاناپه و دو صندلی

مبلمان جداشونده بزرگ

اگر اتاق نشیمن بزرگ است و اسباب سرگرمی زیادی هم ندارید، یکی از روش‌های چیدمان مبل منزل این است که یک دست مبل بزرگی که قابلیت جدا شدن داشته باشد را انتخاب کنید. به‌طور کلی برای اینکه نشیمن راحت‌تر و شخصی‌تری داشته باشید که همه اعضای خانواده در آن راحت باشند، در بسیاری موارد مبل جداکننده بهترین راه حل است.

مبلمان جداشونده بزرگ

 کاناپه و صندلی‌های چرخان

موارد بسیاری پیش می‌آید که باید به اتاق صندلی اضافه شود اما نمی‌توان همه‌ صندلی‌ها را رو به نقطه کانونی و برای مثال تلویزیون گذاشت. راه حل ما در این موارد صندلی چرخان است.

پیشنهاد مطالعه: با انتخاب درست این وسایل مهمانان خود را شگفت‌زده کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…