یک مبل راحتی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مطمئنا یکی از موارد بسیار مهم در زیبایی دکوراسیون هر خانه‌ای، مبلمان راحتی است. بنابراین اگر به درستی انتخاب شود می‌تواند باعث آسودگی خاطر گردد.
ویژگی‌ های مبل راحتی

یکی از مزیت‌های مبلمان راحتی استفاده روزانه و احساس خوشایندی است که به شما می‌بخشد. چرا که طراحان دکوراسیون به گونه‌ای این مبل‌ها را طراحی کرده‌اند که برای استفاده طولانی مدت در طول روز، گودی کمر را پر می‌کنند و هیچ آسیبی به شما وارد نمی‌کنند. برای آگاهی از ویژگی‌ های مبل راحتی استاندارد، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ویژگی‌ های مبل راحتی استاندارد

تناسب با چیدمان فضا و محیط

اولین معیاری که در انتخاب مبل راحتی باید در به آن توجه داشت ابعاد، رنگ و طرح مبل است. چرا که برخی از انواع مبل‌های راحتی برای فضاهای کوچک و دنج مناسب نیست. با این حال اگر فضای کوچکی در اختیار دارید شاید مدل‌های راحتی ال یک گزینه عالی باشد. طبیعتا برای فضاهای بزرگ‌تر مبلمان با چیدمان باز به سادگی فضای شما را پر می‌کند.

ویژگی‌ های مبل راحتی استاندارد

کیفیت و استحکام یکی از ویژگی‌ های مبل راحتی استاندارد

ساده‌ترین راه برای اینکه بفهمیم مبل راحتی از کیفیت خوبی برخوردار است یا خیر، بلند کردن یا حرکت دادن مبل است. مبل راحتی باکیفیت نباید بیش از حد سبک باشد. همچنین موقع نشستن و بلند شدن با هر وزن و فشاری نباید صدای غیر طبیعی (مثل صدای چارچوب، صدای اتصالات و فنر) از داخل مبل شنیده‌شود. مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام خرید مبل راحتی به آن توجه کنید، پارچه مبل است. توجه داشته باشید که مبل راحتی بیشتر از مبل پذیرایی در معرض ریخته شدن مایعات، خوراکی و حتی قرار گرفتن اشیای مثل کلید، قاشق و غیر قرار می‌گیرد. بنابراین باید پارچه و دوخت رویه مبل از استحکام کافی برخوردار باشد.

مطلب پیشنهادی:  6 طرح از جدیدترین مدل کابینت 2023 برای آشپزخانه!

ویژگی‌ های مبل راحتی

کیفیت تشک 

برخی از انواع مبل‌های راحتی دارای تشک دوبل یا به اصطلاح تشک جداشدنی هستند. این تشک به راحتی از قسمت نشیمن مبل جدا‌شده و به راحتی قابل شستشو یا تعویض است. جنس داخلی این تشک‌ها معمولا از جنس فوم پلی‌یورتان صنعتی است که انواع مختلف دارد. اما به گفته کارشناسان فوم سرد دوام و استقامت بالاتری نسبت به نوع گرم آن دارد. بنابراین بهتر است در مبل شما از فوم نوع 30 تا 35 کیلوگرمی استفاده شده‌باشد.

پیشنهاد مطالعه: نکات کاربردی برای داشتن آشپزخانه رویایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

ایده های جذاب برای چیدمان بالکن لاکچری

بالکن‌ها می‌توانند فضایی عالی برای استراحت، غذا خوردن و لذت بردن از فضای باز باشند. با کمی…