چگونه با زبان بدن اعتماد مشتری را جلب کنیم؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
افراد از کسی خرید می‌کنند که به او اعتماد دارند. اگر در زمینه فروش فعالیت دارید، تحلیل و تفسیر زبان بدن از مهم‌ترین مهارت‌هایی است که باید آن را یاد بگیرد تا بتوانید اعتماد مشتری را جلب کنید.
تاثیر زبان بدن بر اعتمادسازی

فروش موفق فروشنده بیش از آن که تحت تاثیر رونق بازار باشد، تحت تاثیر توانایی فروشنده در برقراری ارتباط و مذاکره موثر است. اصول و فنون مذاکره، به شکل پیچیده‌ای از زبان بدن تاثیر می‌گیرد. یک فروشنده حرفه‌ای زمانی می‌تواند مذاکره موفقی داشته‌باشد که اعتماد مشتری را جلب کرده‌باشد. در این مطلب به‌طور خلاصه به دنبال چگونگی تاثیر زبان بدن بر اعتمادسازی می‌پردازیم. فرض کنید شما مشاور املاک هستید و قصد فروش خانه به مشتری خود را دارید، در گام اول لازم است که اعتماد مشتری خود را جلب کنید تا به صحبت‌های شما گوش کند. چگونه زبان بدن به دست‌یابی شما به هدف‌تان کمک خواهد کرد؟

زبان بدن

چگونه متوجه تاثیر زبان بدن بر اعتمادسازی مشتری شویم؟

زبان بدن باعث آگاهی از حالات و احساسات دیگران می‌شود. این موضوع متقابل است. یعنی می‌توانیم با کنترل و آگاهی از زبان بدن خود طرف مقابل را متقاعد به خرید کنیم و بر او تاثیر بگذاریم. نکات بسیار زیادی در جلب اعتماد مشتری شما تاثیرگذار است. اولین چیزی که مشتری، حتی قبل از کلام شما، با آن رو به رو میشود زبان بدن شماست. اگر می‌خواهید بدانید تاثیر زبان بدن بر اعتماد سازی چگونه است، در ادامه با دلتامگ همراه باشد.

اگر با مشتری دست می‌دهید، به نحوه دست دادن خود دقت کنید

ضعیف و آرام دست دادن، نشان‌دهنده عدم علاقه و اعتمادبه‌نفس است. چه دستان شما سرد باشد و چه گرم، ضعیف دست‌دادن این حس را به مشتری انتقال می‌دهد که او برای شما اهمیت ندارد. از طرفی دیگر، بسیار محکم دست‌دادن با مشتری،‌ اصلا روش مناسبی نیست. دست دادن بیش از حد محکم، باعث می‌شود که مشتری برداشت منفی از شما پیدا کند و حتی ممکن است باعث آسیب رساندن به دست طرف مقابل شود.

مطلب پیشنهادی:  این 10 زبان بدن شما را غیرقابل اعتماد نشان می دهد

خیلی به مشتری نزدیک نشوید و او را لمس نکنید

برخی افراد نسبت به اینکه دیگران که به فضای شخصی‌شان نزدیک شوند حساس هستند. توجه داشته باشید که ایستادن بیش از حد نزدیک به مشتری یا لمس بی‌مورد او، می‌تواند زنگ هشداری برای مشتری تلقی شود. البته به زبان بدن و نوع برخورد مشتری‌های مختلف توجه کنید، آنچه برای یک شخص تهاجمی به نظر می‌رسد، ممکن است برای شخص دیگری دوستانه باشد.

اعتمادسازی

برای تاثیر زبان بدن بر اعتمادسازی دست‌های خود را پنهان نکنید

برای نشان‌دادن ظاهر حرفه‌ای‌تر، برخی فروشنده‌ها سعی می‌کنند هنگام گفت‌وگو دست‌های خود را مخفی کنند،‌ در حالی که استفاده از دست‌ها حین صحبت کردن،‌ می‌تواند به شما کمک کند تا منظور خود را بهتر برسانید. به‌علاوه این که نشان‌دادن کف دست هنگام صحبت نشان‌دهنده صداقت شما است.

نتیجه‌گیری: افراد متناسب با نیازشان خرید می‌کنند ولی این که از چه کسی خرید می‌کنند بستگی به این دارد که به چه کسی اعتماد دارند. همیشه افراد از فروشنده‌ای که به او اعتماد دارند، خرید می‌کنند. بنابراین اگر شما فروشنده هستید و در زمینه فروش فعالیت می‌کنید، لازم است تا دغدغه جلب اعتماد مشتری‌های خود را داشته باشید.

پیشنهاد مطالعه: استرس چه تاثیری بر شغل ما دارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

این قنات را جن‌ها و دیوها ساخته‌اند

از قنات قصبه گناباد ایران صحبت می‌کنیم که در بخش مرکزی شهرستان گناباد واقع شده است. شهرستا…