آیا به قطب شمال در ایران سفر کرده‌اید؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
جالب است بدانید با اقامت در این هتل رویایی می‌توانید در هر اتاق آن، شنا در هوای سرد را تجربه کنید.
اقامتگاه سفید در شمشک

با عبور از روستاهای لواسان، فشم و میگون به دهکده‌ای تفریحی و خوش آب و هوا در شمالی‌ترین نقطه تهران می‌رسید. شمشک جزء اراضی منطقه رودبار قصران شمیرانات است که خود شامل چندین منطقه می‌باشد. اما در سال 1391 تصمیم گرفته شد تا روستاهای شمشک بالا، شمشک پایین، جیرود، دربندسر، درود و سفیدان یکی شده و روستای شمشک را به وجود آورند. امروزه این منطقه به لطف هوای خنک و بی‌نظیر در فصل تابستان و پیست اسکی معروفش در زمستان، در میان جوانان بسیار محبوب شده است. در این مکان تفریحی اقامتگاهی عجیب و شگفت‌انگیز وجود دارد، که جزو 5 هتل خاص در ایران به شمار می‌آید. در صورتی که علاقه دارید با اقامتگاه سفید در شمشک آشنا شوید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

اقامتگاه سفید در شمشک

چگونه به شمشک سفر کنیم

روستای شمشک که در شمال شرق پایتخت واقع‌شده و همانند مناطق اطرافش از جمله فشم، اوشان، میگون، دربندسر و غیره، جزو خوش آب و هواترین مناطق تهران است و می‌تواند مقصد جذابی برای چند روز دوری از روزمرگی، شلوغی و آلودگی شهر باشد.

اگر می‌خواهید از شهر تهران راهی شمشک شوید، ابتدا باید به منطقه لواسان بروید سپس دو مسیر پیش روی شما است که می‌توانید با توجه به موقعیت خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

اقامتگاهی سفید در میان برف‌ها

اقامتگاهی سفید در میان برف‌ها

اگر می‌خواهید در شمشک اقامت داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به اقامتگاه بارین شمشک بیندازید. اقامتگاه بارین، از جمله بهترین هتل‌های کوهی ایران به شمار می‌آید که همانند کلبه بوده و در نزدیکی پیست اسکی شمشک که به عنوان دومین پیست اسکی بزرگ ایران شناخته‌می‌شود قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:  ساده‌ترین روش طرز دوخت دم کنی برای افراد مبتدی!

معماری ساخت این هتل الهام‌گرفته از پناهگاه‌های قطب شمال است این اقامتگاه به شکل کلبه اسکیموها‌ می‌باشد. اما با این تفاوت که به جای استفاده از بلوک‌های یخی بر روی یکدیگر، از لایه‌های توپوگرافی استفاده شده‌است. ظاهر و دیزاین بیرونی این هتل شبیه به تکه‌های استخوان است. این اقامتگاه از 10 طبقه تشکیل‌شده که 67 اتاق دارد و متراژ اتاق‌ها از ۴۵ متر مربع تا ۲۷۰ مترمربع متغیر است.

اتاق‌هایی که در طبقات بالا قرار دارند، بزرگ‌تر و گران‌تر از باقی اتاق‌ها هستند. در آخرین طبقه 4 پنت‌هاوس بسیار لوکس قرار دارد که از پنجره‌های قلوه‌سنگی‌اش می‌توان از چشم انداز زیبای کوه‌ها لذت برد. در تراس اتاق‌های این هتل حوض آب گرم وجود دارد، که تجربه آب تنی در هوای سرد، می‌تواند یکی از هیجان انگیزترین امکانات هتل به شمارآید. لازم به ذکر است اقامتگاه بارین شمشک توانست در سال 1390، رتبه دوم برترین معماری را از آن خود کند.

نمای بیرونی هتل بارین

نمای بیرونی هتل به رنگ سفید است که شباهت زیادی به ساختمان‌های علمی و تخیلی دارد. اتاق‌های آن با گچ‌بری‌های هندسی مواج، روحیات منطقه کوهستانی را به ساکنین هتل تلقین می‌کند.

پیشنهاد مطالعه: برج خلیفه، زیباترین آسمان خراش دنیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

شیک ترین لوسترهای کریستالی برای دکوراسیونی لاکچری

لوسترهای کریستالی یکی از زیباترین و مجلل ترین وسایلی هستند که می توانید برای تزئین خانه خو…