بهترین مکان برای نصب تلویزیون در خانه

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برای نصب تلویزیون در خانه، دو راه بیشتر پیش روی شما نیست. یک دیوار و دو میزها یا استندها. اگر می‌خواهید از میز استفاده کنید، مطمئن شوید میز مورد استفاده شما با چیدمان منزل هماهنگی داشته باشد.
مکان مناسب برای نصب تلویزیون

با گسترش روزافزون فناوری، تلویزیون در هر خانه‌ای جایگاه ویژه‌ای گرفت. چراکه تلویزیون یکی از راحت‌ترین و به‌صرفه‌ترین وسیله‌ها برای تماشای برنامه‌های موردعلاقه، پیگیری اخبار و از همه مهم‌تر سرگرمی است. با توجه به تحقیقاتی که در آمریکا انجام‌شده، بیش از ۹۶% خانه‌ها دارای تلویزیون هستند، این یعنی وجود تلویزیون‌ مانند حضور اعضای خانواده، حائز اهمیت است. بنابراین مهم‌ترین نکته‌ای که هنگام نصب تلویزیون باید به آن توجه کرد، ابعاد خانه و مکان مناسب برای نصب تلویزیون است.

قبل از آنکه محل مناسبی برای نصب تلویزیون انتخاب کنید، به این نکته توجه داشته باشید که تلویزیون عمومی‌ترین وسیله مشترک بین اعضای خانواده است. بنابراین باید در مکانی نصب شود که تمام اعضای خانواده در هر ساعت از روز، بتوانند به آن دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر مکانی را که برای نصب تلویزیون انتخاب می‌کنید، باید چند ویژگی مهم در آن رعایت شده باشد؛ برای مثال ارتفاع مناسب، نور مناسب و نحوه قرارگیری سایر وسایل در اطراف تلویزیون. از نظر طراحان دکوراسیون، انتخاب مکان مناسب برای نصب تلویزیون باید مطابق با اصول و قواعد در طراحی دکوراسیون باشد. در صورتی که علاقه دارید درباره بهترین جای خانه برای نصب تلویزیون بیشتر بدانید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مکان مناسب برای نصب تلویزیون

مناسب‌ترین فضا برای قرارگیری تلویزیون

با توجه به اینکه اتاق نشیمن بزرگ‌ترین فضای قابل‌ استفاده در خانه است، بنابراین اولین و بهترین پیشنهاد برای محل قرارگیری تلویزیون این اتاق است. هنگام نصب تلویزیون در این اتاق توجه داشته باشید که تلویزیون در انتهای نقطه کانونی قرار گیرد. اهمیت این موضوع هنگامی مشخص می‌شود که بخواهید وسایل خود را در اطراف تلویزیون بچینید. با توجه به اینکه تلویزیون در هر محلی قرارگیرد تمام توجه‌ها به آن سمت معطوف می‌شود، بنابراین در صورتی که وسایل باهم تعادل نداشته باشند حس نامطلوبی را به همراه دارد. دکوراسیون فضای نشیمن، باید به گونه‌ای باشد که شما بتوانید فضایی برای سرگرمی و کنار هم نشستن افراد خانواده را فراهم کنید.

ویژگی‌های نصب تلوزیون روی دیوار

ویژگی‌های نصب تلویزیون روی دیوار

هنگامی که  مکان مناسب برای قرارگیری تلویزیون مشخص می‌شود، به راحتی می‌توانید جای مناسب سایر لوازم منزل را نیز تعیین کنید. اگر تلویزیون را روی دیوار نصب کنید، در فضای اتاق نشیمن صرفه‌جویی خواهید کرد.

همه ما عادت کرده‌ایم که در فضای اتاق نشیمن حتما میز تلویزیون قرار داده و تلویزیون را روی آن بگذاریم. اما با نصب تلویزیون روی دیوار در خرید بسیاری از وسایل و حتی فضا صرفه‌جویی جانبی خواهد شد. حتی اگر ایده نصب تلویزیون روی دیوار یا آویزان کردن آن دور از سلیقه شماست بد نیست آن را یک‌بار امتحان کنید. مطمئنا بعد از نصب نظر شما در این‌ باره تغییر خواهد کرد. با این کار تلویزیون مانند یک تابلوی بزرگ روی دیوار اتاق نشیمن شما قرار می‌گیرد. از مزایای دیگری که نصب تلویزیون روی دیوار به همراه دارد این است که، اگر شما در خانه فرزند خردسال داشته باشید نصب تلویزیون روی دیوار باعث می‌شود فضای خانه برای بازی و دویدن‌های او امن باشد.

مطلب پیشنهادی:  5 رنگ جادویی که خانه کوچک شما را بزرگ‌تر می‌کند

نکات مهم هنگام نصب

نکات مهمی که در هنگام نصب تلویزیون روی دیوار باید رعایت شود

اگر توانایی فنی نصب تلویزیون به دیوار را ندارید، هیچ‌گاه این کار را انجام ندهید. نصب تلویزیون به دیوار نیاز به ابزار و تجهیزات مناسب هم دارد. اگر می‌خواهید خودتان این کار را انجام دهید، بهتر است این نکات را رعایت کنید.

  • قبل از سوراخ‌کاری از شابلون موجود در جعبه‌ تلویزیون استفاده کنید تا محل دقیق سوراخ‌ها را پیدا کنید.
  • قبل از نصب پایه‌ها بر روی دیوار، یک‌بار عملیات نصب پایه بر تلویزیون را انجام دهید تا از روال کار آگاه شوید.
  • هیچ‌گاه با میخ پایه‌ها را به دیوار متصل نکنید.
  • قبل از سوراخ‌کاری از نوع مصالح استفاده‌شده در دیوار مطمئن باشید تا رول‌پلاکی مناسب تهیه کنید.
  • در هنگام سوراخ‌کاری مراقب باشید سیم‌های داخلی دیوار را پاره یا خراشیده نکنید.
  • پایه‌ها را تراز کنید.

محل قرارگیری تلوزیون در جایی به جز اتاق نشیمن

محل قرارگیری تلویزیون در جایی به جز اتاق نشیمن

با توجه به اینکه بهترین جا برای قرارگیری تلویزیون اتاق نشیمن است، اما گاهی بنا به دلایلی تلویزیون در آشپزخانه یا اتاق خواب هم قرار می‌گیرد. مثلا اغلب زنان خانه‌دار که ساعات زیادی از روز را در فضای آشپزخانه سپری می‌کنند ترجیح می‌دهند که در حین آشپزی و پخت و پز، برنامه‌های تلویزیون را نیز تماشا کنند. اگر قصد دارید تلویزیون را در آشپزخانه نصب کنید، بهترین گزینه نصب آن بین کابینت و در راستای اجاق گاز است تا با کمترین حرکت چشم و با سر، به صفحه‌ نمایشگر دسترسی داشته باشید.

اما اگر تمام روز را سر کار هستید و می‌خواهید دقایقی قبل از خواب تلویزیون تماشا کنید، محل مناسب قراگیری تلویزیون پایین و روبه‌روی تختخواب شما است.

پیشنهاد مطالعه: «این مدل پهن کردن فرش خانه شما را بزرگ‌تر نشان می‌دهد»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…