5 نکته طلایی برای طراحی اتاق خواب نوزاد

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
چیدمان اتاق کودک بسیار اهمیت دارد، چرا که برای رشد و پرورش بهتر فرزند خود، باید محیطی مناسب برای بازی و سرگرمی او فراهم کنید. افرادی که دوره کودکی شادی دارند، در آینده نیز از روحیه سالم‌تری برخوردار هستند.
طراحی اتاق خواب نوزاد

با نزدیک شدن به زمان تولد نوزاد، خانواده‌ها شور و شوق زیادی برای طراحی اتاق نوزاد خود دارند. طراحی اتاق خواب نوزاد به زمان زیاد نیاز دارد، چرا که نباید از جزئیات غافل شد. بسیاری از افراد بر این باورند به دلیل اینکه نوزاد تا مدت‌ها درک درستی از محیط اطراف ندارد، بنابراین می‌توان به راحتی اتاقی برایش طراحی کرد. اما دیزاین اتاق خواب کودک فقط به چیدمان تخت و کمد ختم نمی‌شود. نحوه نورپردازی و انتخاب رنگ‌ها در اتاق نوزاد اهمیت بسیاری دارد. چرا که خواه ناخواه چشم نوزاد به نورپردازی‌ها و رنگ‌ها و عروسک‌ها خیره می‌شود. در صورتی که این چیدمان از اصول خاصی پیروی نکند، می‌تواند تا حدودی مشکل ساز باشد. در صورتی که می‌خواهید اتاق خوابی برای نوزادتان طراحی کنید و علاقه‌مند به اینگونه مطالب هستید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

لوازم ضروری اتاق کودک

وسایلی که خرید آن‌ها برای اتاق نوزاد ضروری است

برای اینکه بتوانید یک اتاق خواب با فضای آرام‌بخشی برای فرزند خود طراحی کنید، برقراری تعادل بین زیبایی و کارایی وسایل اهمیت بسیاری دارد. قبل از هر چیزی هنگام چیدمان اتاق ابتدا رنگ مورد نظر خود را انتخاب کنید. اگر نوزاد شما دختر است، رنگ گلبهی، صورتی و قرمز بهترین انتخاب است. در صورتی که فرزند شما پسر است، رنگ‌هایی که طیف خاکستری و آبی دارند می‌توانند گزینه مناسبی باشند.

 از میان وسایلی که برای اتاق خواب نوزادتان خریداری می‌کنید سرویس خواب و کمد، از وسایل ضروری به شمار می‌آیند. بهترین رنگ برای سرویس خواب کودک، رنگ‌های خنثی نظیر خاکستری و سفید و کرم است. در صورتی که این رنگ‌ها را انتخاب کنید می‌توانید به راحتی چیدمان باقی وسایل اتاق را با آن هماهنگ کنید.

طراحی اتاق خواب نوزاد

 صندلی ننویی، از دیگر مواردی است که خرید آن برای اتاق خواب نوزاد ضروری است. چرا که در این صورت فضای مناسبی برای حضور مادر در اتاق به وجود می‌آید که باعث آرامش بیشتر نوزاد می‌شود.

دراور و کمد موارد دیگری هستند که خرید آن‌ها در اولویت قرار دارد، چرا که مهم‌ترین کاربرد آن‌ها نظم‌دهی به اتاق است. علاوه بر آن‌ها شما می‌توانید از قفسه‌ها و شلف‌ها برای نگهداری وسایل ضروری استفاده کنید و آن‌ها را روی دیوار نصب کنید تا همیشه در دسترس باشند.

طراحی اتاق خواب نوزاد

انتخاب تم مشخص برای اتاق خواب نوزاد

انتخاب تم مناسب از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که به دکوراسیون اتاق فرزندتان شخصیت می‌بخشد. انتخاب تم حیوانات و طبیعت می‌تواند گزینه مناسبی برای اتاق نوزادتان باشد. در صورتی که تم اتاق مشخص شود، می‌توانید طرح روتختی، کاغذ دیواری، پوستر، استیکر، پرده، فرش، تابلو یا دکوریجات را بر اساس تم مد نظرتان، انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  این ساعت‌ها گذر زمان را جذاب‌تر می‌کنند!

طراحی اتاق خواب نوزاد

ترکیب رنگ مهم‌ترین گزینه در طراحی اتاق خواب نوزاد

برای انتخاب رنگ اتاق نوزاد باید بسیار هوشمندانه عمل کنید. چرا که رنگ‌ها بر احساسات نوزاد شما تاثیر می‌گذارند و حتی انرژی لازم برای فعالیت در طول روز را تامین می‌کنند. بنابراین بهتر است برای رنگ‌آمیزی دیوار اتاق کودک خود از رنگ‌های خنثی و پاستیلی استفاده کنید. این نکته را به یاد داشته باشید که ضروری نیست تنها از یک رنگ استفاده کنید بلکه می‌توانید با انتخاب رنگ‌های مناسب یک هارمونی در اتاق کودک خود ایجاد کنید.

چیدمان اتاق

چیدمان اتاق خواب کودک

  • بعد از خرید وسایل ضروری و آماده کردن اتاق، زمان چیدمان وسایل در اتاق خواب است. نکته مهمی که هنگام چیدمان اتاق باید به آن توجه شود، پرهیز از شلوغی است. چرا که شلوغی بیش از حد اتاق علاوه بر اینکه زیبایی اتاق را کم می‌کند، بر ایمنی محیط نیز تاثیر می‌گذارد.
  • جایگذاری مناسب تخت کودک از دیگر موارد مهمی است که باید به آن توجه شود. سعی کنید تخت را در نقطه کانونی اتاق قرار دهید و باقی وسایل مثل کمد و دراور را اطراف آن چیدمان کنید.
  • برای پرده اتاق خواب سعی کنید از پارچه ضخیمی استفاده کنید تا فرزند شما بتواند بیشتر ساعت در روز را استراحت کند.
  • انتخاب فرشی مناسب برای اتاق کودک و نوزادان از اهمیت زیادی برخوردار است و بهتر است شما همه قسمت‌های کف اتاق نوزاد را با کمک فرشی نرم بپوشانید.
  • برای ایجاد نورپردازی در اتاق نوزاد می‌توانید از لوسترهای سقفی و آویز و چراغ‌های دیواری یا آویز استفاده نمایید؛ همچنین در برخی از مکان‌های اتاق نظیر زیر تخت خواب و اطراف کمدها و تابلوها و … می‌توانید از نور مخفی استفاده کنید.

نتیجه‌گیری: طراحی اتاق کودک بسیار کار حساسی است و نیاز به  آگاهی دارد، چرا که بیشتر تایم نوزاد در این اتاق سپری می‌شود. بنابراین باید تمام نکات را حین چیدمان اتاق رعایت کرد.

پیشنهاد مطالعه: «این رنگ مبلمان خانه شما را منحصر به فرد می‌کند»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…