5 رنگ جادویی که خانه کوچک شما را بزرگ‌تر می‌کند

0
6
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رنگ در دکوراسیون خانه خصوصا خانه‌های کوچک علاوه بر زیبایی می‌تواند بر روان ما هم تاثیر بگذارد؛ بنابراین باید قبل از انتخاب رنگ، بهترین رنگ‌ برای خانه‌های کوچک را بشناسید.
رنگ مناسب برای خانه های کوچک

تغییر رنگ دیوارها جزو آیتم‌هایی است که در زیبایی خانه و بزرگ یا  کوچک نشان دادن آن نقش بسزایی دارد. حساسیت این موضوع هنگامی بیشتر می‌شود که متراژ خانه شما کوچک باشد؛ بنابراین اگر قصد تغییر رنگ دیوارها را دارید تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید تا رنگ مناسب برای خانه های کوچک را به شما معرفی کنیم.

بهترین ترکیب رنگ برای خانه‌های کوچک کدام است؟

بسیاری از ما تصور می‌کنیم که بهترین رنگ برای پذیرایی کوچک، رنگ‌های است که طیف روشنی دارند؛ اما نیازی نیست شما خود را محدود به این موضوع کنید، بلکه می‌توانید با انتخاب درست رنگ خانه کوچک خود را زیباتر نشان دهید. بهترین رنگ‌ها برای خانه‌های کوچک عبارتند از:

رنگ مناسب خانه کوچک

آبی کم رنگ

به طور کلی از دیدگاه بسیاری از روان‌شناسان، استفاده از رنگ آبی باعث می‌شود آرامش در محیط جریان داشته باشد. استفاده از این رنگ برای پذیرایی کوچک باعث می‌شود محیط خانه شما بزرگ‌تر از حد معمول نشان داده شود. برای استفاده از این رنگ در خانه بهتر است سقف خانه را سفید و دیوارها را آبی کنید. برای دکوراسیون خانه نیز می‌توانید از مبلمان‌هایی با ترکیب رنگ آبی و زرد استفاده کنید.

ترکیب رنگ‌های مختلف با سفید

اگر قصد دارید از رنگ سفید بری تمام دیوارهای خانه استفاده کنید، بهتر است برای اینکه از حالت بی‌روحی خارج شود بعضی از قسمت‌های دیوار را با رنگ‌های مختلف مانند طوسی رنگ‌آمیزی کنید. برای چیدمان پذیرایی با این ترکیب رنگ نیز می‌توانید از چند کوسن یا یک فرش رنگی کمک بگیرید و یا چهارچوب درب و پنجره‌ها را به رنگ طوسی رنگ‌آمیزی کنید.

رنگ مناسب خانه کوچک

زرد مایل به سبز از رنگ مناسب برای خانه های کوچک

برای داشتن یک پذیرایی کوچک شگفت‌انگیز، انتخاب رنگ زرد مایل به سبز، ایده بسیار مناسبی است. استفاده از این رنگ می‌تواند انرژی مثبت را در فضای خانه به جریان درآورد. برای رنگ آمیزی پذیرایی با این ترکیب رنگ، می‌توانید دیوار سمت پنجره پذیرایی را به رنگ زرد مایل به سبز رنگ کنید و سپس با قرار دادن چند مبلمان و لوازم دکوری رنگ چوب، از هماهنگی ایجاد شده بین رنگ‌ها لذت ببرید.

مطلب پیشنهادی:  روش صحیح نگهداری برگ انجیری چگونه است؟ + ویدئو

خاکستری مایل به قهوه‌ای

رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای یکی از رنگ مناسب برای خانه های کوچک است؛ چرا که می‌توان به چندین شیوه آن را به کار برد. شما می‌توانید از این رنگ در کنار رنگ سفید دیوارها یا با رنگ‌های تند مانند زرد، نارنجی یا آبی ترکیب کنید. توجه داشته باشید که بهترین نقطه خانه که می‌توان از این رنگ برای آن استفاده کرد، آشپزخانه، اتاق کار یا حتی پذیرایی است. همچنین این رنگ برای خانه‌هایی که نور طبیعی زیادی دارند، بسیار مناسب است.

گلبهی رنگ مناسب برای خانه های کوچک

استفاده از رنگ گلبهی در خانه حس لطافت و آرامش را به ساکنان آن منتقل می‌کند؛ اما اگر تمایل ندارید از رنگ گلبهی به عنوان رنگ اصلی در خانه استفاده کنید، می‌توانید با رنگ‌های سفید و طوسی ترکیب کنید و نتیجه عالی آن را ببینید.

سفید عاجی

سفید عاجی جزو رنگ مناسب برای خانه های کوچک استکه در دسته رنگ‌های خنثی قرار می‌گیرد وجذابیت بسیاری دارد. استفاده از این رنگ و ترکیب آن با رنگ‌های گرم، می‌تواند باعث زیبایی دو چندان فضا شود. مناسب‌ترین رنگ مکمل برای ترکیب با رنگ عاجی، بنفش کمرنگ است.

پیشنهاد مطالعه: بزرگ‌تر و روشن‌تر شدن خانه با 7 ترفند طلایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

تزیین باغچه با ایده‌های خلاقانه و بکر

به گزارش دلتا تزیین باغچه خانه، به شما روح و جان تازه‌ای می‌دهد و شما می‌توانید از نگاه کر…