ترفندهای کاربردی برای اسباب‌کشی آسان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
از نظر برخی افراد اسباب کشی آسان نیست. اما وقتی قلق کار را بلد باشید، با کمک برخی از ترفندهای ساده می‌توانید سریع، آسان و بی‌دغدغه اسباب کشی کنید.
ترفندهای اسباب کشی آسان

با توجه به تورم روزافزون در بازار مسکن و افزایش قیمت خرید آپارتمان، بسیاری از افراد توانایی خرید خانه را ندارند. بنابراین بسیاری از افراد مجبور به اجاره خانه هستند. از سوی دیگر از مهم‌ترین مشکلاتی که مستاجران با آن مواجه هستند، اسباب‌ کشی است. همه ما می‌دانیم که اسباب کشی از جمله کارهای سخت و طاقت‌فرسایی است که انرژی بسیاری از افراد می‌گیرد. علاوه بر آن حین جابه‌جایی ممکن است وسایل آسیب ببینند. اسباب کشی مانند هر کار دیگری اصول و قوانین خاص خود را دارد. در صورتی که مستاجران هنگام جابه‌جایی با ترفندهای اسباب کشی آسان آشنا باشند، علاوه بر صرفه‌جویی در وقت می‌توانند با کمترین آسیب وسایل خود را به خانه جدید منتقل کنند. برای آگاهی از این ترفندها تا پایان مطلب با دلتامگ همراه باشید.

ترفندهای اسباب کشی آسان

نکات کاربردی برای اسباب کشی آسان

ممکن است شنیده باشید که بعضی از افراد در کمترین زمان و با کمترین خسارت، خانه خود را جابه‌جا کرده‌اند. شاید شنیدن این موضوع کمی برای شما عجیب باشد، اما تنها لازم است نکات مهم حین اسباب کشی را رعایت کنید. به‌طور کلی اسباب کشی یک فرایند گیج کننده است. بسیاری از ما با شروع فصل جابه‌جایی با یک‌سری از سوالات مواجه می‌شویم، که باعث به وجود آمدن استرس می‌شوند. در نتیجه همین استرس و سردرگمی باعث می‌شود که کارها با کندی پیش رود. در ادامه به چند نکته کاربردی برای اسباب کشی آسان می‌پردازیم.

 روی آینه چسب بچسبانید

بهترین راه برای مقابله با شکستن وسایل شیشه‌ای یا آینه در اسباب کشی‌ها، چسباندن نوار چسب به آن‌ها است. بعد از آنکه آینه‌ها را نوار چسب زدید، برای آنکه از آن‌ها محافظت کنید سعی کنید دور آن را با یک پتو بپوشانید.

رروی آینه را با چسب بچسبانید

استفاده از کیسه زباله برای لباس‌ها

برای اینکه لباس‌ها کثیف نشوند و بتوانید به راحتی آن‌ها را جابه‌جا کنید، کافی است تمام لباس‌ها را با همان گیره‌های آویز دسته کرده و درون کیسه زباله قرار دهید. در این صورت بعد از جابه‌جایی نیز چینش آن‌ها بسیار راحت است.

مطلب پیشنهادی:  راز خوفناک این معبد ایرانی را بدانید

ایده‌ای کاربردی برای جابه‌جایی یخچال

مهم‌ترین نکته هنگام جابه‌جایی یخچال این است که، 24 ساعت قبل از اساب کشی آن را از برق بکشید. علاوه بر آن وسایل سنگین را از درون یخچال خارج کرده و برای جلوگیری از بازشدن ناگهانی آن، درب یخچال را چسب بزنید.

استفاده از سلفون در اسباب کشی

استفاده از دستگیره برای کارتن‌ها

قبل از دسته‌بندی وسایل، آن‌هایی را که کمتر نیاز دارید و برای شما کاربردی ندارند از وسایل ضروری جدا کنید. اینگونه هنگام چیدمان در خانه جدید دیگر سردرگم نمی‌شوید. سعی کنید برای جعبه‌هایی که وسایل سنگین درون آن قرار دارد، دستگیره درست کنید.

استفاده از دستگیره برای کارتن‌ها

استفاده از سلفون در اسباب کشی

از پر کاربردترین و آسان ترین ترفندها در اسباب کشی استفاده از سلفون است. با این روش دیگر نیازی به خالی کردن ظرف قاشق و چنگال‌های خود ندارید، تنها کافی است دور تا دور آن‌ها را با یک سلفون محکم کنید.

استفاده از سلفون در اسباب کشی

بسته بندی ظروف شکستنی

بسته‌بندی ظروف‌ شکستنی باید با دقت بالایی انجام شود. برای جلوگیری از شکستن آن‌ها، هنگام بسته‌بندی از فوم‌ها و ضربه‌گیرها استفاده کنید یا اینکه می‌توانید بین هرکدام از آن‌ها روزنامه یا پارچه قرار دهید.

 برای بسته بندی ظروف شکستنی

 چیدمان کامیون

از مهم‌ترین مراحل در جابه‌جایی خانه بعد از بسته‌بندی وسایل، چیدمان درست آن‌ها در کامیون است به گونه‌ای که کمترین صدمه را ببینند. در ابتدا  لوازم بزرگ و سنگین مثل لوازم آشپزخانه و یخچال را در انتهای کامیون و در ابتدای کار قرار دهید و سپس اشیای سبک‌تر را بچینید. با این کار می‌توانید ترتیب را رعایت کنید تا هنگام تخلیه بار‌ها از کامیون، کارها سریع‌تر انجام شود.

پیشنهاد مطالعه: «چند ایده کاربردی برای دکور آشپزخانه‌های کوچک»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

لوستر‌های مینیمالیستی لاکچری برای داشتن دکوراسیونی زیبا

لوستر‌ها می‌توانند به عنوان جواهرات یک اتاق عمل کنند و ظاهری شیک و مجلل به آن اضافه کنند. …