دکور آشپزخانه را با ۷ ایده کم‌هزینه متحول کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شما می‌توانید با کمترین هزینه و با استفاده از ساده‌ترین وسایل و راهکارها دکوراسیون و چیدمان آشپزخانه خود را تغییر دهید.
تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه

از دیزاین و چیدمان قدیمی آشپزخانه خسته شده‌اید؟ شاید فکر کنید که برای داشتن آشپزخانه‌ای زیبا و دوست داشتنی، باید بودجه‌ای هنگفت کنار بگذارید، اما این یک باور غلط است.در این مطلب از دلتامگ ۷ نکته کاربردی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه ارائه شده است که حتماً می‌تواند برای شما مفید باشد.

ایده‌های تغییر دکوراسیون آشپزخانه قدیمی با کمترین هزینه

تغییر دکوراسیون منزل فرآیندی زمان‌بر و پرهزینه است. اما با داشتن کمی خلاقیت می‌توانید با صرف کمترین هزینه دکوراسیون خانه را تغییر دهید. آشپزخانه یکی از فضاهای اصلی خانه است که چیدمان و دکوراسیون آن اهمیت بسیاری دارد. در ادامه راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه ارائه شده است.

رنگ‌زدن کابینت؛ بهترین روش برای تبدیل آشپزخانه قدیمی به مدرن

کابینت مهم‌ترین بخش هر آشپزخانه بوده و محل جمع آوری و مرتب کردن وسایل مخصوص آشپزی است. رنگ کردن کابینت، یک راه مقرون‌به‌صرفه برای دادن چهره‌ای جدید به آشپزخانه است. رنگی را انتخاب کنید که نه تنها مناسب دکور آشپزخانه باشد، بلکه به شما نیز حس خوبی القا کند.

انتخاب یک رنگ کابینت جدید، آشپزخانه شما را به کلی متحول می‌کند و یکی از راهکارهای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه است. می‌توانید از رنگ‌های فانتزی و جذاب مثل فیروزه‌ای، هلویی و سبز تیره استفاده کنید، تا آشپزخانه‌ای مدرن و جذاب داشته باشید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با رنگ کردن کابینت‌ها

نورپردازی اصولی و جذاب

نورپردازی مناسب در آشپزخانه، حرف اول را برای آشپزی بی‌دردسر و البته داشتن آشپزخانه‌ای با چیدمان زیبا می‌زند. اگر آشپزخانه نورگیری ندارید، باید از تجهیزات نوپردازی مناسب برای آشپزخانه استفاده کنید. می‌توانید لوستری کوچک را در آشپزخانه نصب کرده و در کنار آن از لامپ‌های هالوژن استفاده کنید.

باید فکری هم برای نورپردازی پایین کابینت و نورپردازی اپن کابینت بکنید. برای داشتن یک نورپردازی خاص، از لامپ‌های ال‌ای‌دی در کابینت و چراغ سنسوردار در داخل کابینت استفاده کنید. این یک راهکار ساده برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه است.

تغییر چیدمان وسایل آشپزخانه

گاهی اوقات نیاز به کنار گذاشتن بودجه و خرید هیچ وسیله تازه‌ای نیست. تغییر چیدمان و جابه‌جا کردن لوازم کوچک و بزرگ، یکی از بهترین راهکارها برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه است. برای مثال می‌توانید میز کوچک صبحانه‌خوری را به کنار پنجره منتقل کنید و در حین صرف غذا به بیرون دید داشته باشید. این کار برای خانه‌هایی که پنجره‌های وسیع رو به مناظر خوب شهری دارند، بسیار پیشنهاد می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  این سبک دکوراسیون خانه شما را میزبان طبیعت می‌کند

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با نصب قفسه روی دیوار

یک راه ساده، استفاده از شلف‌ یا قفسه روی دیوار است. با وجود قفسه‌ها و شلف‌های دیواری، می‌توانید تعدادی مجسمه، گلدان و سایر المان‌های تزیینی که قبلا فضایی برای آن‌ها نداشتید را در آشپزخانه قرار دهید.

اگر بهم ریختگی کابینت‌ها و شلوغی آشپزخانه، برای شما خسته کننده است، به شما نظم دهنده کشوی کابینت را پیشنهاد می‌کنیم. در این صورت می‌توانید از تمام فضا‌های خالی بهترین استفاده را بکنید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با نصب قفسه

استفاده از گل و گیاه

استفاده از گل و گیاه یکی از راهکارهای دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه است. اگر اهل نگه‌داری گل و گیاه هستید، هیچ اشکالی ندارد که تعدادی از گلدان‌ها را به آشپزخانه بیاورید. داشتن یک گلدان از ریحان و جعفری تازه در آشپزخانه، جدا از اینکه ظاهری جذاب به فضا می‌دهد، کمک بزرگی هم برای آشپزی خواهد بود.

استفاده از تابلو و عناصر تزئینی

با دقت به جزئیات و تعویض وسایل قدیمی می‌توانید دکوراسیون آشپزخانه را با کمترین هزینه انجام دهید. استفاده از تابلوهای هنری و عناصر تزئینی یک راه کم هزینه برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه است که انجام دادن آن وقتی نمی‌برد.

تعویض پرده؛ ارزان‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون

ساده‌ترین راه برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با کمترین هزینه تعویض پرده آشپزخانه است. با اینکه اغلب اوقات در تغییر چیدمان فضا‌های کوچک، به پرده توجهی نمی‌شود؛ اما در اصل یکی از ارزان‌ترین ایده‌ها، برای دادن چهره‌ای نو به آشپزخانه شما است. در خرید پرده دقت کرده و آن را متناسب با سبک و رنگی که در چیدمان آشپزخانه وجود دارد انتخاب کنید.

تغییر دکوراسیون آشپزخانه با نصب پرده

سخن پایانی

صرف کمترین زمان و هزینه برای تغییر دکوراسیون منزل، موضوعی است که ذهن بسیاری از افراد را درگیر می‌کند. در این مطلب راهکارهایی برای تغییر دکوراسیون آشپزخانه با صرف هزینه‌ای معقول ارائه شد. با کمی خلاقیت می‌توانید دیزاین فضاهای مختلف خانه را باب میل خود تغییر دهید.

تعداد کلمات مطلب: 686

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دکوراسیون اتاق خواب بدون تخت با 4 ترفند ارزان

امروزه متراژ خانه‌ها به قدری کوچک شده است که بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم هنگام چیدمان خانه،…