نکات مهم برای انتخاب مبل در خانه های کوچک

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در صورتی که از نحوه درست چیدمان خانه آگاهی داشته باشید، می‌توانید با وجود فضای کم یک خانه نقلی بسیار زیبا داشته باشید.
چیدن مبلمان در خانه

با تغییر شیوه زندگی مردم و گسترش زندگی آپارتمان نشینی، بسیاری از افراد دغدغه خرید وسایل و چیدن مبلمان در خانه خود را دارند. در بسیاری از موارد حتی افراد به دلیل آگاه نبودن از نحوه درست دکوراسیون خانه، از خرید بسیاری از وسایل مورد نیاز خود منصرف می‌شوند. در این مطلب سعی می‌کنیم تا انواع چیدمان و نحوه بزرگ‌تر نشان دادن خانه را برای شما عزیزان توضیح دهیم. بنابراین اگر شما هم ساکن خانه کوچک هستید و با مشکل چیدمان وسایل خصوصا مبلمان مواجه هستید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

چیدن مبلمان در خانه

مناسب‌ترین مکان برای چیدن مبلمان در خانه کوچک

اگر نشیمن خانه شما هم کوچک است، ابتدا نقطه کانونی خانه را تعیین کنید. نقطه کانونی می‌تواند میز تلویزیون، شومینه و پنجره باشد. بعد از تعیین نقطه کانونی، مبلمان را باید به صورت دایره در اطراف این نقطه یا رو‌به‌روی آن بچینید. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که برای خانه‌هایی با نشیمن کوچک، مبلمان باعث کوچک‌تر نشان دادن خانه می‌شود. اما باید گفت این یک تصور اشتباه است، شما می‌توانید با فاصله دادن مبلمان از دیوار و با چیدمان آن‌ها به صورت دایره در وسط اتاق نشیمن، یک مکان دنج ایجاد کنید.

چیدن مبلمان در خانه

بهترین نوع مبلمان برای خانه‌های کوچک

در صورتی که نشیمن خانه شما فضای کمی دارد بهترین انتخاب برای خرید مبلمان، مبل ال یا نیم‌ست است. بسیاری از افراد عقیده دارند که مبل‌های ال مانند از نظر زیبایی و کیفیت مناسب نیستند. اما امروزه با افزایش تولیدات در حوزه مبلمان ال، شاهد آن هستیم که انواع مبلمان ال، برای هر سبک و سلیقه‌ای در بازار وجود دارد. می‌توان گفت در تمام سبک‌ها مبلمان مدل ال نیز طراحی شده است. این مبل‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از لحاظ بدنه و ارتفاع فضای کمتری‌ را اشغال کنند. علاوه بر فضا، در ساخت مبلمان ال، از چوب و در برخی دیگر از چرم، شیشه و روکش‌‌های شبه فلز یا شبه شیشه استفاده می‌شود که دسته اول حس و حال گرم‌تر و دنج‎‌تری به خانه شما می‌‎بخشد و دسته دوم جلوه مدرن‌‌تری ایجاد می‌کند.

مطلب پیشنهادی:  با این ترفند به راحتی کابینت‌های قدیمی خود را رنگ‌آمیزی کنید!

رنگ مبل در دکوراسیون

در خرید مبل برای خانه‌های کوچک باید به چه نکاتی توجه کرد

سعی کنید برای مبلمان خود میز شیشه‌ای خریداری کنید. میز‌های شیشه‌ای، این تصور را در شما ایجاد می‌کند که فضای کمی از نشیمن را اشغال کرده است. همچنین میز قهوه کوچک با روکش مرمر نیز فضای بصری بسیار کمی را مصرف می‌کند و باعث می‌شود خانه بزرگ‌تر به نظر آید. علاوه بر آن سعی کنید هنگام چیدمان، کوسن‎‌ها و چراغ‌ها را در دو طرف مبل قرار دهید تا جلوه‌ای ساده و در عین حال زیبا را به ‌وجود آورد.

سعی کنید برای خرید مبلمان از رنگ‌های روشن استفاده کنید، چرا که رنگ‌های تیره این باور را در شما به وجود می‌آورد که فضای بیشتری از نشیمن اشغال شده است. بنابراین سعی کنید هنگام انتخاب مبلمان به یک رنگ اکتفا نکنید، چرا که تنوع رنگ چشم‌ها را درگیر می‌کند و فضا گسترده‌تر احساس می‌شود. از سوی دیگر اگر خانه‌ شما کوچک است سعی کنید روبه‌روی شومینه چیزی قرار ندهید، چون اگر این کار را بکنید فضای شما کوچک‌تر احساس می‌شود.

نحوه چیدن مبل

نحوه چیدمان مبلمان در خانه

در صورتی که خانه شما کوچک است و فضای آشپزخانه و نشیمن حد و مرز مشخصی ندارد، سعی کنید مبلمان را در حالتی قرار دهید که پشت به آشپزخانه باشد. در كنار مبل یا روبه‌روی آن نیز مسیری برای عبور و مرور ایجاد کنید.

نتیجه‌گیری: در صورتی که خانه شما از فضای کمی برخوردار است، بهترین انتخاب برای خرید، مبلی است که فضای کمی را اشغال کند. علاوه بر آن از رنگ روشنی برخوردار باشد.

پیشنهاد مطالعه:«گیاهانی که برای رشد به نور نیاز ندارند»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…