با این گیاهان حشرات را از آپارتمان خود دور کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر از ورود حشرات به درون خانه خسته شده‌اید و راه‌های گوناگون و پرهزینه را امتحان کرده‌اید اما آن‌گونه که می‌خواهید نتیجه رضایت بخشی بدست نیاوردید، این مطلب را دنبال کنید.
گیاهان آپارتمانی برای دفع حشرات

از آزار دهنده‌ترین موجودات برای ما انسان‌ها، حشرات هستند که برای مقابله با آن‌ها راه‌های گوناگونی را امتحان می‌کنیم سم‌پاشی، استفاده از دستگاه حشره‌کش و .. از جمله راه‌هایی هستند که برای دفع حشرات از آن‌ها استفاده می‌شوند. اما در مقابل استفاده از این راه‌ها، آسیب‌های بهداشتی و زیست‌محیطی فراوانی به همراه دارد. مطمئن‌ترین راه برای دور کردن حشرات، استفاده از گیاهانی است که با کاشت و نگهداری آن‌ها در آپارتمان می‌توانید از شر این حشرات موذی در امان باشید. در صورتی که تمایل دارید گیاهان آپارتمانی برای دفع حشرات را بشناسید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

گیاهان آپارتمانی برای دفع حشرات

گیاهان آپارتمانی که برای دفع حشرات استفاده می‌شوند

  • علف لیمو

در گیاه علف لیمو‌ترش روغنی به نام سیترونا استخراج می‌گردد که سبب می‌شود حشرات از محیط آپارتمان دور شوند. همچنین از این روغن در شمع‌سازی و طعم‌دهنده غذا نیز استفاده می‌شود که در اکثر کشورهای دنیا این گیاه یافت می‌شود.

علف لیمو

  • نعنا

پروش این گیاه خوشبو در گلدان سبب دفع حشرات می‌شود. بنابراین بهتر است بجای کاشت نعنا در باغچه، آن را در گلدان پرورش دهید. از گیاه نعنا برای طعم دهنده بسیاری از غذاها استفاده می‌شود.

نعنا

  • فرنجمشک

این گیاه از خانواده نعنا به شمار می‌آید که بسیار مقاوم است و اکثرا آن را با نام نعنای وحشی می‌شناسند. فرنجمشک توانایی این را دارد که در سایه به خوبی رشد کند. بنابراین می‌تواند بهترین انتخاب برای دفع حشرات در آپارتمان باشد.

فرنجمشک

  • رزماری

این گیاه در شکل‌های مختلفی وجود دارد، که برای دفع انواع حشرات مزاحم مناسب است. دو راه وجود دارد که می‌توانید به کمک این گیاه از شر حشرات در امان باشید. اولین راه‌حل کاشت گیاه رزماری در گلدان‌های تزئینی است و راه‌حل دوم می‌توانید آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه بجوشانید و سپس به عنوان اسپری دفع حشرات استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  بدون مبلمان نشیمن کوچک خود را چیدمان کنید

رزماری

  • علف گربه

همان‌گونه که از نام این گیاه پیدا است، گربه‌ها علاقه بسیاری به این گیاه دارند. در گیاه علف‌گربه ماده‌ای به نام نپتالاکتون وجود دارد که در عین حال که حشرات را دفع می‌کند، گربه‌ها را به خود جذب می‌کند. بنابراین اگر علاقه‌ای به این حیوان ندارید، این گیاه را در باغچه خود پرورش ندهید.

گیاهان آپارتمانی برای دفع حشرات

  • اسطوخودوس

در میان گیاهان معطر، اسطوخودوس یکی از محبوب‌ترین‌ها است. از این گیاه خوشبو هم در آشپزی و هم در محصولات معطر استفاده می‌‍شود. شما می‌توانید با قرار دادن یکی دو شاخه از این گیاه در اتاق یا مالیدن آن بر روی پوست، از گزش نیش حشرات در امان باشید.

نتیجه‌گیری: گیاهان طراوت و شادابی خاصی به محیط می‌بخشند. علاوه بر آن تعدادی گیاه وجود دارد که نه تنها جنبه زیبایی دارند، می‌توانند حشرات را از محیط دور کنند.

پیشنهاد مطالعه: «گیاهانی که برای رشد به نور نیاز ندارند»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

محله کوی فراز تهران، امکانات + نمونه آگهی

کوی فراز در شمال غربی پایتخت و در منطقه 2 تهران واقع شده است که به دلیل دسترسی مناسب، آب‌و…