این رنگ مبلمان جدید خانه شما را منحصر به فرد می‌کند

1
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
هنگام چیدمان مبلمان به این نکته توجه کنید که فضا و رنگ مبل با یک‌دیگر متناسب باشند. سعی کنید در فضا‌های بزرگ رنگ‌های تیره‌تر و در فضا‌های کوچک رنگ‌های روشن‌تر استفاده کنید تا به متعادل سازی و حجم‌دهی مناسب فضا کمک کند.
رنگ مبلمان جدید

رنگ‌ها نقش بسیار مهمی در دکوراسیون خانه ایفا می‌کنند. تاثیر رنگ‌ها، هنگامی بیشتر خودنمایی می‌کند که بخواهید حجم بیشتری از فضا را به آن اختصاص دهید. برای مثال مبلمان‌ نقش به‌سزایی در شکل‌دهی اتاق نشیمن و چگونه به نظر رسیدن فضا بر عهده دارد. بنابراین در انتخاب مبلمان جدید، علاوه بر طرح و نقش، باید در انتخاب رنگ نیز دقت لازم را به کار برده و متناسب با فضا و سبکی که خانه شما از آن پیروی می‌کند مبلمان را انتخاب کنید.

با انتخاب طرح و رنگ مناسب مبلمان، می‌تواند در حجم بصری فضا و تاثیر روانی بیننده تغییرات بسیار مهمی ایجاد کند. برای آگاهی از نحوه اصولی انتخاب رنگ مبلمان و تاثیر آن بر خانه، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

بهترین رنگ مبلمان که نمای اشرافی به خانه می‌بخشند

اگر علاقه به چیدمان خانه به سبک اشرافی دارید، انتخاب رنگ مبل نقش مهمی در این سبک ایفا می‌کند. از میان رنگ‌های جذاب برای مبلمان جدید منزل می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • آبی کله غازی
  • بنفش تیره
  • سبز زمردی تیره
  • رنگ‌های طیف‌گرم مثل نارنجی و هلویی

بهترین رنگ مبلمان جدید

چنانچه محیط خانه شما از نور کافی برخوردار است، انتخاب رنگ‌های تیره برای مبلمان جدید هارمونی زیبایی در فضا ایجاد می‌کند. برای مثال می‌توانید با مبلمان به رنگ قهوه‌ای سیر یا بنفش تیره، جلوه جذابی در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید.

در سال‌های اخیر رنگ‌هایی مثل سبز مخملی و آبی درباری طرفداران بسیاری پیدا کرده است و به وسیله آن‌ها می‌توانید جلوه‌ای لوکس و زیبا به دکور اتاق نشیمن خود ببخشید. دقت کنید که رنگ‌های انتخابی شما باید با یکدیگر هماهنگی کافی را داشته باشند تا منزل شما یکدست و شیک به نظر برسد.

مفهوم رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی

دایره رنگ ایتن، شامل رنگ‌های گرم، سرد و خنثی می‌شود که هر کدام از آن‌ها مفهوم خاصی را به ما منتقل می‌کنند. بسیاری از افراد به تاثیر روانشناسی رنگ‌ها باور دارند و در دکوراسیون منزل خود سعی می‌کنند، با استفاده از رنگ، فضایی آرام یا پرجنب و جوش ایجاد کنند. هنگام انتخاب رنگ مبلمان جدید برای منزل خود باید یک دانش حداقلی در این مورد داشته باشیم. در ادامه به تفسیر چند رنگ پرطرفدار برای مبلمان منزل می‌پردازیم.

بهترین رنگ مبلمان جدید

رنگ‌های گرم

در صورتی که از رنگ‌های گرم در مبلمان با سبک مدرن استفاده کنید، باعث می‌شود فضای خانه شما شادتر و پر انرژی‌تر به نظر آید. برای مثال رنگ‌های نارنجی و قرمز، انرژی و پویایی را به دکوراسیون می‌افزاید و می‌توانید مبلمان جدید خود را از میان این رنگ‌ها انتخاب کنید.

مطلب پیشنهادی:  حقایقی جالب از ایاصوفیه استانبول

رنگ‌های سرد

رنگ‌های آبی و سبز باعث می‌شود محیط آرام‌تر و ساکن‌تر به نظر آید. در خصوص رنگ بنفش نیز با توجه به میزان روشن یا تیره بودن آن، همان تاثیر رنگ قرمز و آبی را بر محیط می‌گذارد.

بهترین رنگ مبلمان جدید

رنگ‌های خنثی

رنگ مشکی جزو آن دسته از رنگ‌هایی است که نمای شیک و منحصربه‌فردی را به محیط می‌بخشد و باعث می‌شود فضای شما بزرگ‌تر به نظر آید. اما آنچه که در انتخاب این رنگ برای مبلمان جدید منزل از اهمیت بالایی برخوردار است انتخاب رنگ پرده، مدل لوستر پذیرایی، فرش‌ها و اکسسوری‌ها است. هنگامی که شما از رنگ مشکی برای مبلمان استفاده می‌کنید، باید رنگ وسایل موجود در اتاق و دیوارپوش‌ها روشن باشد تا بتواند تاثیر‌گذاری بالایی داشته و تعادل را برقرار کند.

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که دوست دارید از تمام رنگ‌ها در خانه خود استفاده کنید، انتخاب رنگ سفید و خاکستری در مبلمان می‌تواند به شما کمک کند. هنگامی که شما از  این طیف رنگ در مبلمان جدید خود استفاده می‌کنید، هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ وسایل ندارید و می‌توانید از تمام رنگ‌ها استفاده کنید.

بهترین رنگ مبلمان جدید

نکات مهم هنگام انتخاب رنگ مبلمان جدید

هنگام انتخاب رنگ مبلمان جدید، باید یک سری نکات را مد نظر داشته باشید که عبارتند از:

  • علاوه بر طرح و سبک، جنس رویی مبل نیز از اهمت بالایی برخوردار است چرا که پارچه رویی مبل می‌تواند آن را در دسته مبلمان مدرن یا کلاسیک قرار دهد.
  • متناسب بودن رنگ مبل با فضا، از عوامل مهم در انتخاب مبل است. برای مثال مبلمان با سبک مدرن و رنگ سنگین چنانچه در محیطی با رنگ‌های ملایم قرار گیرد می‌تواند فضا را منحصر به فرد کند.
  • در اتاق پذیرایی با توجه به اینکه فضا رسمی‌تر است بهتر است از رنگ‌های ملایم‌تر و رسمی‌تر استفاده شود.

سخن پایانی

آنچه که در طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است، متعادل سازی فضا است. در صورتی که بخواهید خانه شما از یک چیدمان اصولی برخوردار باشد باید به هارمونی رنگ‌ها توجه داشته باشید.

یک نظر

  1. ناشناس

    8 آذر 1402 در 4:35 ب.ظ

    تشکر از راهنمایی شما احسنت عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جدیدترین مدل لوستر برای آشپزخانه کوچک + نکات مهم هنگام خرید

همه ما می‌دانیم که آشپزخانه مهم‌ترین قسمت هر خانه‌ای است به گونه‌ای که قلب تپنده خانه نامی…