نگرانی شهردار تهران از وضعیت مسکن مردم

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با توجه به تورم موجود در بازار مسکن، دولت در تلاش است تا با ساخت 30 هزار واحد مسکونی، مشکل تامین خانه برای مردم خصوصا دهک‌های پایین جامعه را برطرف کند.
مسکن

به گزارش دلتامگ به نقل از خبرگزاری فارس، در تاریخ 25 مرداد 1401، چهارمین جلسه مسکن شهر تهران با سرپرستی علیرضا زاکانی شهردار تهران برگزار شد.

علیرضا زاکانی در سخنانی با تاکید بر این موضوع که مسکن در شهر تهران امری حیاتی است گفت: در حوزه تامین مسکن در شهر تهران، مسیری در حال طی شدن است که این مسیر نیاز به جدیت و دقت دارد، زیرا ما در تهران خود را موظف می‌دانیم که نسبت به مسکن مردم حساس و متعهد باشیم. چنانچه اهداف تعیین شده در این مسیر روند درستی را در پیش گیرد، مشکل کمبود خانه و افزایش قیمت خرید آپارتمان در تهران حل می‌شود.

شهر تهران

اقدامات شهرداری تهران در حل مشکل کمبود مسکن

بررسی آمارها نشان می‌دهد که در بین سایر دستگاه‌ها، شهرداری تهران نقش موثری در انعقاد تفاهم نامه ایفا می‌کند. اما برای اینکه بتوان به قراردادها جامه عمل پوشاند، باید بر نحوه انجام قراردادها دقت شود.

زاکانی افزود: هر اتفاقی که در شهر می‌خواهد رخ بدهد، باید با توجه به تجارب گذشته انجام شود و تجارب گذشته نیز سرشار از توفیقات و ناکامی‌ها است که ما باید به سمت افزایش توفیقات حرکت و از ناکامی‌ها دوری کنیم.

مطلب پیشنهادی:  جزئیات بسته جدید دولت برای حمایت از بازار مسکن

شهر تهران

 با توجه به شرایط فعلی بازار و تورمی که در آن وجود دارد، امکان تامین مسکن برای دهک‌های پایین امکان‌پذیر نیست. برای رفع این مشکل تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران و انجمن سازندگان مسکن منعقد شد، مقرر شده 30 هزار واحد مسکونی در تهران ساخته شود. این واحدها در قالب طرح نهضت ملی مسکن احداث می‌شوند.

در ساخت این واحدها ارتقای کیفیت و ایمنی ساختمان‌ها، صدور شناسنامه فنی و بیمه تضمین کیفیت برای تمامی ساختمان‌ها مطابق قوانین، حق هر مصرف‌کننده‌ای است که امیدواریم این امر با همکاری بین انجمن‌ها، شهرداری‌ها و نظام مهندسی عملیاتی شود.

نتیجه‌گیری: شهرداری تهران در تلاش است با اجرای به موقع تفاهم‌نامه در خصوص ساخت مسکن، مشکل سکونت پایتخت‌نشینان را حل کند.

پیشنهاد مطالعه: «مقاومت دستگاه‌های دولتی، علت اصلی کمبود زمین در طرح نهضت ملی»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …