علت رواج پدیده بی‌ خانمانی چیست؟

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با افزایش قیمت مسکن، تامین‌‌خانه برای بسیاری از خانوارهای کم‌درآمد در پایتخت بسیار دشوار شده است. در نتیجه این افراد مجبور به زندگی در سکونت‌گاه‌های غیر‌استاندارد شده‌اند.
بی خانمانی
به گزارش دلتا مگ به نقل از دنیای‌اقتصاد، صدای آژیر خطر پدیده بی خانمانی در پایتخت به گوش مسئولان و مدیران ارشد استان تهران رسید. حمیدرضا صارمی، معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران پیرامون رواج پدیده بد‌مسکنی از ایجاد پدیده بی‌ خانمانی در تهران خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون وضعیت خرید آپارتمان جهت اسکان خانواده‌های بی‌خانمان تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.
بی خانمانی

اقدام مدیریت شهری جهت حل مشکل بی‌خانمانی

صارمی در جلسه ستاد مدیریت بحران شهر تهران با اذعان به این واقعیت تلخ، هشدار داد که ناآرامی‌‌های موریانه‌‌ای در سطح شهر در حال ایجاد است. وی با بیان اینکه مشکلات اجتماعی بسیاری در تهران در حال شکل‌‌گیری است، گفت:« مدیریت شهری باید برای رفع این مشکلات وارد عمل شود.»

قبل از آخرین دوره جهش مسکن در سال 1397، مدیران وقت دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی از بدمسکنی یک سوم جمعیت کشور خبر دادند. بدمسکنی به این معنی است که که افرادی در مکان‌‌‌های نامناسب یا در چادرهای مسافرتی در حومه شهرها و اقامت‌گاه‌های غیر‌رسمی ساکن هستند.

لازم به ذکر است که تعدادی از خانوارهایی که تحت‌پوشش ارگان‌های حمایتی هستند و یا اقشار کم‌درآمد که نمی‌‌توانند مسکنی را برای خود فراهم کنند، در گروه بد‌مسکن ها قرار می‌گیرند.

مقاله مرتبط:

بحران سنگین بی‌خانمانی در پایتخت

بی خانمانی

تاثیر افزایش اجاره‌بها بر پدیده بی‌خانمانی

بنابراین بعد از جهش مسکن و در‌پی آن افزایش اجاره‌بها در طول یک فرآیند بلند‌مدت، حتی در دوره ثبات نسبی نرخ واحد مسکونی در سال گذشته نیز ادامه داشته است. همین امر مستاجران را با وضعیت بحرانی مواجه کرده است. مشکلات دسترسی اقشار ضعیف به مسکن روز به روز شدت پیدا کرده است. بررسی میدانی نشان می‌دهد که هزینه اجاره یک واحد مسکونی نقلی با کم‌ترین امکانات برای قشر کم‌درآمد با حداقل درآمد ماهیانه در یک خط قرار دارند.

مطلب پیشنهادی:  تاثیر افزایش نرخ مسکن بر اقتصاد جهانی

این در حالی است که هم اکنون نسبت به سال 96 که یک سوم جمعیت مسکن، بی خانمان اعلام شدند. فراهم کردن سکونت‌گاه‌های موقت در پایتخت بسیار سخت‌تر از سال‌های گذشته شده است. با وجود اینکه در تهران متوسط قیمت هر متر‌مربع مسکن در مقایسه با ابتدای سال 96 تقریبا 9 برابر و میانگین اجاره‌بها 6 برابر افزایش پیدا کرده است.

نتیجه‌گیری

به نظر می‌رسد با افزایش قیمت مسکن در پایتخت طی 7 سال اخیر بر تعداد خانوارهایی که در زاغه شهرها و بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند، افزوده شده باشد. این در حالی است که تا‌کنون برنامه‌ای برای اسکان این خانوارها تنطیم نشده است.

مطالعه بیشتر:

موج گرانی به مسکن مهر رسید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …

پیشنهاد سردبیر

تبلیغات

مطالب پیشنهادی

ملک در فرانسه

خرید ملک در فرانسه

با توجه به جذابیت‌های استثنایی، خرید ملک در فرانسه نه تنها یک فرصت عالی …

برای مشاهده آگهی های ملکی یوسف آباد
یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید:

آگهی های خریدآگهی های اجاره