کمبود عرضه، عامل افزایش قیمت مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرشید حاجت‌پور، عضو انجمن انبوه‌سازان پیرامون افزایش قیمت مسکن از کمبود واحدهای مسکونی خبر داد.
افزایش قیمت مصالح

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، در دو سال گذشته صدور پروانه‌های ساخت و ساز به شدت کاهش پیدا کرد. به طوری که این روند در افزایش قیمت مسکن تاثیر به سزایی داشت. بهتر است جهت خرید آپارتمان از آخرین اخبار مسکن مطلع باشید. برای دریافت گزارشات بیشتر پیرامون کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

افزایش قیمت مسکن

کاهش عرضه خانه عامل گرانی در بازار مسکن

فرشید حاجت‌پور، عضو انجمن انبوه‌سازان پیرامون تا‌ثیر کاهش صدور پروانه ساختمانی بر قیمت مسکن از ارتباط مستقیم عرضه و تقاضای مسکن خبر داد. وی در ادامه کاهش تولید مسکن را موجب ایجاد تقاضای 5 میلیونی برای واحدهای مسکونی دانست. حاجت‌پور ادامه این روند را دلیلی برای افزایش قیمت مسکن عنوان کرد.

وی با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت:« طی چند ماه گذشته علیرغم صحبت‎‌های انجام شده، ماهی نبود که روند رشد قیمت مسکن در بازار،”آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسید معاملات به واسطه مشکلات اقتصادی که در سال گذشته رخ داده”  کمبود نقدینگی خریداران را مشاهده نکنیم. در واقع افزایش قیمت و تورم همچنان گزینه‌ای بود که در بازار ما رخ داده که متاثر از کمبود مسکن است.»

کاهش عرضه مسکن

تاثیر قیمت مصالح ساختمانی بر افزایش نرخ مسکن

این مقام مسئول افزایش قیمت مسکن را در نیمه دوم سال 1401 مربوط به کاهش صدور پروانه ساختمانی دانست. وی همچنین بر ایجاد تعادل در زمینه صدور پروانه ساختمانی تاکید کرد. همچنین این امر را تنها در شرایطی امکان‌پذیر است که میزان عرضه و تقاضا یکسان شوند، بنابراین می‌توانیم انتظار کاهش قیمت مسکن را داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی:  قیمت آپارتمان با عمربنای یک تا 30 سال در تهران

حاجت‌پور با اعلام این مطلب که گرانی هزینه پروانه انگیزه ساخت را کمرنگ کرده، یادآور شد:« افزایش ۲۰۰ درصدی تعرفه‌های شهرداری نه تنها انگیزه ساخت را کاهش می‌دهد بلکه در گرانی مسکن نیز تاثیر دارد.»

وی افزود:« تولید‌کننده هم از این روند پیروی می‌کند و ملک نوساز خود را گران به بازار عرضه می‌کند. بنابراین شاید بهتر است که یک برجام داخلی هم در کشور رخ دهد. بدین معنا که بازار مسکن از نظر ساختار اداری و به خصوص ساختار مهندسی که بسیار پرایراد است، متحول شود.»

مطالعه بیشتر: تاثیر نرخ دلار بر افزایش قیمت مسکن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …