بحران سنگین بی‌خانمانی در پایتخت

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
داریوش محمد مجد پژوهشگر بی‌خانمانی می‌گوید:‌ بی‌خانمانی یک مسئله جهانی است که درکشور ما پدیده نوظهوری است و مقایسه آمارهای کشور ما با کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد ما در این حوزه مسئله‌ای نداریم.
کارتن خواب ها

به گزارش دلتا مگ به نقل از اکوایران، وضعیت مسکن به شدت بحرانی است و بسیاری از خانوارها و افراد طبقه متوسط که نه معتاد هستند و نه هیچ مشکل اجتماعی دارند هم به تدریج وارد عرصه‌ اتوبوس‌خواب‌ها و کارتن خواب ها می‌شوند.

داریوش محمد مجد می‌گوید:‌ بی‌خانمانی یک مسئله جهانی است که درکشور ما پدیده نوظهوری است و مقایسه آمارهای کشور ما با کشورهای پیشرفته نشان می‌دهد ما در این حوزه مسئله‌ای نداریم اما آنچه برای ماچالش‌زا شده است، مداخلات بد و ناقصی است که مدیریت شهری سال‌ها در این حوزه داشته است.

به گفته مجد، همه بی‌خانمان‌ها و کارتن‌خواب‌ها یکسری نیازهایی دارند که اگر ما به این نیازها توجه نکنیم، اشکال مختلف از این پدیده را در گوشه و کنار شهر می‌بینیم. اولین نکته‌ای که در مقام مداخله باید توجه کنیم، نیازهای کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌ها هستند.

راهکار رفع معضل کارتن خواب ها در تهران

راهکار رفع معضل کارتن خواب ها در تهران

این پژوهشگر با اشاره به این که در کشور ما و به‌خصوص تهران، سیستم غربالگری برای کارتن خواب‌ها وجود ندارد، می‌گوید: این غربالگری به ما کمک می‌کند که ما متوجه شویم تیپ‌های آدم‌هایی که نیاز به مسکن دارند، دارای چه نیازهایی هستند. گروهی فقط نیاز به خانه و به یک اتاق دارند.

مطلب پیشنهادی:  راهکار حل مشکل مسکن با شیوه صنعتی سازی

فردین یزدانی متخصص اقتصاد شهری در این خصوص گفت: ورود خانوارها به بازار مسکن در وجه ملکی تقریبا غیرممکن شد، یعنی از سال 95 به این سو از هر 100 خانوار که تازه تشکیل می‌شود، 80 خانوارش وارد بازار مسکن استیجار شد.

الهام فخاری استاد دانشگاه و رییس کمیته اجتماعی شورای پنجم شهر تهران با طرح این پرسش که آیا ما باید فقط به توصیف شرایط بپردازیم؟ می‌گوید: من معتقدم شهرداری‌ها می‌توانند در سیاست‌های مسکن اجتماعی و کنترل اجاره‌بها نقش موثری داشته باشند البته نه در شرایط فقدان مدیریتی یکپارچه شهری که با آن روبه‌رو هستیم.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «۲۲ هزار و ۲۸۸ واحد مسکن روستایی نوسازی شد» را در دلتامگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…