کاهش ساخت مسکن در‌پی رشد قیمت مصالح

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار و ارقام رسمی نشان می‌دهد که نوسانات نرخ دلار طی 10 سال اخیر بر افزایش قیمت مسکن نیز تاثیر بسزایی داشته است.
مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، فرشید پور‌حاجت، کارشناس بازار مسکن پیرامون رشد تورم و تاثیر آن بر عدم توانایی مردم برای خرید خانه از افزایش 55 درصدی نرخ مصالح ساختمانی خبر داد. وی همچنین رشد قیمت مصالح را بر تولید مسکن موثر دانست. با توجه به اینکه اکثر شرکت‌های پیمانکار واحدهای مسکونی خود را تا قبل از 1397 برای پیش‌فروش گذاشته بودند، به علت فقدان مجوز برای تعدیل قیمت به منجر به ورشکستگی شد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون تاثیر تورم بر قیمت‌خانه تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

یک کارشناس بازار مسکن گفت:« وضعیت تورمی در بازار مسکن اثرگذار است، این مهم‌ترین عامل در افزایش قیمت‌‌خانه است. مادامی که نرخ کالاها و نهاده‌های ساختمانی صعودی باشد، بازار مسکن نیز به تبعیت از آن حرکت می‌کند.»

مسکن

خرید مسکن جهت حفظ ارزش پول

فرشید پورحاجت اظهار کرد: «قیمت ملک طی ۱۰ سال گذشته همسویی مشخصی با نرخ دلار داشته و از آن تبعیت کرده است. نرخ هر متر خانه در تهران معمولا در محدوده ۱۰۰۰ تا ۱۲۵۰ دلار بوده است.»

طبق اعلام بانک مرکزی، هم اکنون این نرخ  1313 دلار رسیده است. البته این موضوع خیلی شگفت انگیز به نظر نمی‌رسد. مسکن نیز به عنوان کالایی در نظر گرفته می‌شود. بنابراین مردم برای جلوگیری از کاهش ارزش پول خود یا افزایش میزان سرمایه خود اقدام به خرید یا پیش‌فروش واحدهای مسکونی خود می‌کنند. لازم است بدانید که افزایش قیمت هر متر واحد مسکونی به 40 میلیون تومان، خود به تنهایی بیانگر این واقعیت است.

مطلب پیشنهادی:  ساخت یک میلیون مسکن، 2 میلیون اشتغال ایجاد می‌کند

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون قیمت سیمان و دیگر مصالح ساختمانی هستید، مطلب«تاثیر نرخ دلار بر افزایش قیمت مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

مسکن

احداث سالیانه 1.5 میلیون واحد مسکونی

این مقام مسئول در خصوص میزان احداث واحدهای مسکونی به تعدادی کمتر از یک‌سوم تقاضای مسکن، ساخت 350 هزار واحد در سال 1399 و تکمیل 300 هزار واحد مسکونی در سال گذشته را مهم توصیف کرد.

در صورتی که بر اساس پروژه ملی مسکن، هر سال به ساخت یک میلیون واحد مسکونی نیاز است. همچنین از جانبی باید کوتاهی‌های گذشته را جبران و با ساخت 1.5 واحد مسکونی موجب ایجاد تعادل در بازار شویم.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « جزئیاتی جدید از نرخ سیمان در بازار» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

خبر خوش برای مالکین واحدهای مسکن مهر

روح‌الله اکبری دستیار ویژه وزیر راه ‌و شهرسازی کشور بیان کرد که بیش از دو میلیون واحد مسکو…