رشد نوسانات در بازار مسکن ادامه خواهد داشت؟

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
نرخ افزایشی کالاهای مصرفی و تاثیر آن بر بازار مسکن موجب تلاطم در رشد قیمت رهن و اجاره نسبت به سال گذشته شده است.

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، هرساله در فصل جا‌به‌جایی، شاهد این نوسانات در بازار مسکن هستیم اما امسال عواملی دیگر هم بر این تغییرات بازار تاثیرگذار بوده است.

بر اساس آمار رسمی از وزارت راه و شهرسازی، با شروع جابه‌جایی اجاره‌نشینان که معمولا در اردیبهشت ماه انجام می‌پذیرد، همواره نگرانی‌هایی را برای متقاضیان منازل استیجاری به همراه داشته است. همچنین نرخ منازل اجاره‌ای همگام با تورم دربخش کالاهای مصرفی و ضروری مردم، رشد افزایشی داشته است.

علت افزایش نرخ در بازار مسکن

پیرامون این نوسانات، یک کارشناس بازار مسکن با اشاره به تغییرات قیمت در اردیبهشت ماه، اذعان داشت: ((معمولا در ماه‌های پایانی و ابتدایی هر سال، بازار مسکن رونق می‌گیرد و غالبا با مقداری افزایش قیمت همراه است. به همین خاطر رشد معاملات مسکن در اردیبهشت ۱۴۰۱ قابل پیش‌بینی بود. امسال یک عامل محرک نیز در هیجان بازار تاثیرگذار بود.))

سعید لطفی با توجه به  تغییر قیمتی که در کالاهای اساسی ایجاد شده، بیان کرد: ((قیمت خانه در تهران به طور میانگین ۶.۱ درصد نسبت به فروردین افزایش پیدا کرده است. البته نرخ‌های پیشنهادی بالاتر از این رقم بود اما لزوما قیمتی که مد نظر فروشنده است در معاملات تحقق پیدا نمی‌کند.))

مطلب پیشنهادی:  آغاز دغدغه مستاجران با شروع فصل جا‌به‌جایی

مسکن
سرانجام رشد قیمت در بازار مسکن

وی با بیان اینکه به نظر نمی‌رسد رشد هیجان‌گونه بازار در ماه‌های آینده ادامه یابد، افزود: ((چیزی که ما از کف بازار مشاهده می‌کنیم این است که در خرداد ماه بازار افت کرده است. با توجه به جهش سنگین قیمت خانه طی چهار سال گذشته بازار ملک ظرفیت افزایش شدید قیمت را ندارد.))

لطفی درباره علل محرک بازار مسکن اظهار کرد: ((تورم عمومی، هزینه‌های ساخت، توان طرف تقاضا و  تغییرات بازارهای موازی می‌تواند بر بازار مسکن تاثیرگذار باشد. به هر حال وقتی با تورم مواجهیم نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم رشد قیمت خانه صفر شود. فقط به دلایل متعدد ممکن است سرعت رشد آن کاهش یابد که از سال گذشته تاکنون این روند بر این بازار حاکم بوده است.))

.مطالب بیشتر: برای آشنایی بیشتر مطلب «وام ودیعه مسکن به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ » را در دلتا مگ بخوانید

یک نظر

  1. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر مطلب «رشد نوسانات در بازار مسکن ادامه خواهد داشت؟ » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…