به چه کسانی وام ودیعه مسکن تعلق میگیرد؟

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وام ودیعه مسکن در این روزها سوالات زیادی را در ذهن مردم ایجاد کرده است. شرایط دریافت وام به گونه‌ای است که همه‌ اقشار جامعه را در بر نمی‌گیرد.
وام ودیعه مسکن

خبرها حاکی از این است که هفته گذشته ثبت نام برای تسهیلات مسکن آغاز شده‌است. اما وام ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق میگیرد؟ به گزارش دلتامگ به نقل از تجارت‌ نیوز، بنا بر آمار رسمی بانک مرکزی مبلغ 40 تا 100 میلیون وام ودیعه مسکن تنها مشمول سه گروه از افراد در کشور می‌شود:

  • افراد متاهل و کسانی که سرپرستی خانوار را بر عهده دارند.
  • زنانی که متارکه کرده‌اند و اصطلاحا به آن‌ها زنان خود سرپرست می‌گویند.
  • دختران مجردی که مستقل از خانواده زندگی می‌کنند و بالای 35 سال سن دارند.

وام ودیعه مسکن

وام ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق نمی گیرد؟

افرادی که از شرایط ذکرشده در بالا برخوردار نباشند از دریافت وام ودیعه مسکن محروم می‌شوند. به نظر می‌رسد عدالت در زمینه‌گرفتن وام برای همه افراد با هر گروه سنی رعایت نشده‌است. بنابراین این سوال در ذهن متقاضیان دریافت تسهیلات به وجود می‌آید که در نهایت ودیعه مسکن به چه کسانی تعلق میگیرد؟ طبق پیش‌بینی‎های صورت‌گرفته کارگران و حقوق‌بگیران ثابت با اولویت ازدواج‌های جدید و خانواده‌های ۵ نفره و بیشتر، مشمول دریافت این تسهیلات هستند.

افراد مجردی که زیر 35 سال سن دارند و مردانی که از همسر خود جدا شده‌اند و سرپرست خانوار به حساب نمی‌آیند، از دریافت وام محروم می‌شوند. همچنین دختران و پسرانی که به شکل دانشجویی یا کارمندی جدا از خانواده و دور از شهر خود زندگی می‌کنند، نیز مشمول دریافت وام نمی‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  عرضه آپارتمان نقلی افزایش یافت

وام ودیعه مسکن

نحوه بازپرداخت وام ودیعه مسکن

به واجدان شرایط دریافت وام در تهران، مبلغ ۷۰ میلیون تومان سهیلات با بازپرداخت پنج ساله و نرخ سود ۱۳ درصد تعلق می‌گیرد. رقم اقساط آن ماهانه یک میلیون و ۵۹۲ هزار و ۷۰۰ تومان خواهد بود.

 واجدان شرایط دریافت وام درسایر شهرهای کشور، ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۳ درصد و بازپرداخت سه ساله اعطا می‌شود. در این صورت مبلغ اقساط آن‌ها، یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۷۵۰ تومان خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه: اگر می‎‌خواهید بدانید وام مسکن به چه کسانی تعلق میگیرد؟ مطلب شرایط دریافت وام مسکن ارزان برای کارگران را مطالعه کنید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر مطلب «وام ودیعه مسکن به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …