عدم واریز وام مسکن با نرخ سود 5 درصدی

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل افزایش تورم در کشور با پرداخت وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی مخالفت کرد.
وام مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، اکبر نیکزاد، رئیس بنیاد مسکن پیرامون وام 200 میلیون تومانی مسکن روستایی از عدم موافقت رئیس سازمان برنامه و بودجه با نرخ سود 5 درصدی خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون تسهیلات روستایی تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

رئیس بنیاد مسکن ضمن اشاره به عدم موافقت رئیس سازمان برنامه‌ و‌ بودجه با سود 5 درصدی وام 200 میلیون تومانی مسکن از واریز نشدن وام ودیعه روستایی با وجود ابلاغ دستور رئیس‌جمهور ابراز نگرانی کرد.

لازم به ذکر است که قرار بود پرداخت وام ۲۰۰ میلیونی مسکن روستایی از اول تیر آغاز شود. در همین خصوص رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: «پرداخت این وام اگر از محل بدهی دولت به بانک‌ها تامین شود، باعث افزایش پایه پولی و تورم می‌شود.»

وام مسکن

علت کندی روند ساخت مسکن روستایی

با توجه به عدم واریز وام ودیعه روستایی قرار بر این شد که از آغاز تیرماه وام 200 میلیون تومانی مسکن به متقاضیان پرداخت گردد. همچنین جالب است بدانید فرآیند احداث و مرمت خانه‌های روستایی در سراسر کشور به دلیل عدم واریز تسهیلات مسکن روال کندی را پشت‌سر می‌گذارد.

به نظر می‌رسد چندی‌پیش رئیس بنیاد مسکن با وجود اینکه خبر واریز وام  200 میلیون تومانی را اعلام کرده بود، میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه به دلیل افزایش تورم در‌پی پرداخت تسهیلات روستایی با ضمانت 13 درصدی با ارائه این تسهیلات با نرخ سود 5 درصد نیز مخالفت نموده است.

در صورتی که علاقه‌مند به دانستن مطالب پیرامون تسهیلات 200 میلیون تومانی مسکن روستایی هستید. مطلب«بلاتکلیفی در پرداخت وام مسکن » را در دلتا مگ بخوانید.

مطلب پیشنهادی:  سر باز زدن بانک‌ها از پرداخت وام ودیعه مسکن

وام مسکن

دلیل تاخیر در پرداخت وام مسکن روستایی

مسعود میرکاظمی در خصوص دلایل تاخیر در پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی، اظهار کرد:‌« این وام، بار مالی سنگینی را به همراه خواهد داشت. پرداخت این وام از دو راه میسر است. یکی این‌که به بانک‌ها بنویسیم که این وام جزو بدهی دولت به بانک‌ها باشد. همین امر پایه پولی را بالا می‌برد. در نتیجه ادامه این روند تورم وحشتناکی را به همراه دارد.»

این مقام مسئول در خصوص اینکه بدهی دولت به بانک‌ها نیز یکی از ریشه‌های تورم در سنوات پیشین به شمار می‌رود. بنابراین یا باید مجوز انجام این کار را صادر کنیم، یا اینکه تامین این تسهیلات از محل یارانه پرداخت گردد. در  نتیجه طی 20 سال بازپرداخت وام مذکور، تقریبا به 80 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است. همچنین این اعتبارات باید از منابع مالی فراهم شود.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « برخورد با متخلفان مسکن ملی» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] با مطالب بیشتر و بروز در حوزه خرید و فروش ملک، مطلب « عدم واریز وام مسکن با نرخ سود 5 درصدی » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …