اعلام شرایط جدید برای دریافت وام مسکن

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با وجود اعلام جزئیات جدید از شرایط دریافت وام ودیعه مسکن، افرادی که سال گذشته اقدام به دریافت این وام کرده‌اند، امسال از ثبت نام برای آن محروم می‌شوند.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، یک مقام مسئول وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۷۰ هزار اجاره‌نشین برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کردند، از شرایط جدید دریافت وام برای ثبت نام کنندگان خبر داد.

وام ودیعه مسکن

چه افرادی در اولویت دریافت وام ودیعه مسکن قرار می‌گیرند؟

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن، اظهار کرد:” وام ودیعه‌ مسکن که امسال مطرح شده ارتباطی با مبالغ و منابعی که سال گذشته برای وام مسکن تعیین شده بود نداشته و اعتبارات آن از محل منابع تسهیلات بانکی که بانک مرکزی باید به بخش مسکن بپردازد، تامین می‌شود.”

وی با بیان این‌که سیستم بانکی موظف است امسال 40 هزار میلیارد تومان تسهیلات ودیعه مسکن پرداخت کند، افزود:” کسانی که سال گذشته این وام را دریافت کرده‌اند، امسال در اولویت دریافت وام قرار ندارند.”

اصلانی درخصوص کد رهگیری، توضیح داد:” کد رهگیری‌هایی که از ابتدای سال 1401 صادر شده می‌توانند برای وام ودیعه امسال ثبت نام کنند و حتی کسانی که اسفندماه سال گذشته کد رهگیری دریافت کرده‌اند، فقط درصورتی که اسفندماه سال جاری کد رهگیری جدید قرارداد برای آن‌ها صادر شود امکان ثبت درخواست برای تسهیلات ودیعه مسکن را در سامانه دارند و در همان زمان امکان دریافت تسهیلات را خواهند داشت.”

این مقام مسئول با اشاره به ثبت‌نام 170 هزار نفرمتقاضی دریافت وام از مقدار آن به ترتیب برای تهران به مبلغ 100 میلیون، کلانشهرهایی همچون اصفهان و مشهد 70 میلیون و همچنین برای دیگر شهرها به مبلغ40 میلیون، خبر داد.

مطلب پیشنهادی:  بررسی قیمت خانه‌های کلنگی در پایتخت

وام ودیعه مسکن

چرا پیامک برای متقاضیان وام ودیعه مسکن ارسال نشد؟

گفتنی است که علت ارسال نشدن پیامک برای متقاضیان طرح ملی مسکن ممکن است به دلیل عدم تامین زمین و یا ازدیاد تعداد نفراتی باشد که برای این وام درخواست داده اند، درنتیجه برای بررسی اطلاعات متقاضیان نیازمند مدت زمان بیشتری است تا بلافاصله بتوانند پیامک را ارسال کنند.

یکی از مقامات مسئول درباره دریافت وام ودیعه مربوط به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن از ثبت کد رهگیری و کدملی در سامانه نهضت ملی مسکن  اطلاع داد. همچنین واجدین شرایط دریافت وام می‌توانند از چگونگی وضعیت تایید موارد ثبت شده در سایت اطمینان کامل حاصل کنند.

خبرها حاکی از این است که با برگزاری جلسات آیین نامه اجرایی مربوط به پرداخت تسهیلات مسکن و نیز تایید آن از سوی کمیسیون زیر بنایی برای خانوارهای که دارای سه فرزند یا بیشتر  هستند،موجبات امنیت خاطر را برای خانواده‌های پر جمعیت فراهم می‌آورد.

مطالعه بیشتر: مطلب « وام ودیعه مسکن تنها به متاهلان تعلق می‌گیرد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] آشنایی با اخبار و گزارشات بروز در حوزه مسکن، مطلب «اعلام شرایط جدید برای دریافت وام مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …