ثبت نام 5 میلیون و 200 هزار نفر در طرح ملی مسکن

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
به نظر می رسد وعده احداث 4 میلیون مسکن تا پایان کار دولت سیزدهم محقق نشود. همچنین قرار است از بخش خصوصی به صورت خودمالکی برای احداث واحدهای مسکونی به کار گرفته شود.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت‌نیوز، وزیر راه و شهر سازی از ثبت نام پنج میلیون و 200 هزار نفر در طرح نهضت مسکن ملی و گزینش بیش از یک میلیون نفر از متقاضیان، خبر داد. برای اخذ گزارشات بیشتر پیرامون طرح نهضت ملی مسکن تا پایان این خبر با دلتا مگ همراه باشید.

بیت الله ستاریان، ضمن بازدید از طرح نهضت ملی مسکن بهارستان و همچنین با آغاز کلنگ زنی 2 هزار و 816 واحد در اصفهان، بر بهره‌برداری 2 میلیون مسکن دیگر تا پایان کار دولت سیزدهم تاکید کرد.

گفته‌های وزیر مبنی بر احداث 4 میلیون مسکن بیانگر این امر است که این وعده نیز تا پایان دولت سیزدهم اجرایی نخواهد شد.

وزیر راه وشهر سازی مسائل مالی و پشتیبانی، از احداث 4 میلیون واحد مسکونی و نیز زمین مورد نیاز برای این تعداد ساخت و سازها را امری ضروری و مهم دانست.

طرح نهضت ملی مسکن

 تفاوت طرح نهضت ملی مسکن با مسکن مهر

قاسمی به تفاوت طرح نهضت مسکن ملی با مسکن مهر اشاره کرد و گفت: “تفاوت طرح نهضت مسکن ملی با مسکن مهر در این است که در این طرح زمین ۹۹ ساله باید در اختیار تمام مردم قرار بگیرد، در صورتی که در مسکن مهر این تعهد نبود.”

وزیر راه‌ و شهرسازی با بیان اینکه نزدیک به ۷۰ درصد زمین برای ساخت مسکن ملی آماده برگزاری است، گفت: “مشکل ما در اصفهان برای اجرایی کردن نهضت ملی مسکن زمین بود که امروزه این مشکل رفع شده است.”

مطلب پیشنهادی:  جزئیات واگذاری مسکن اجاره‌ای ارزان

طرح نهضت ملی مسکن

اهمیت نقش بخش خصوصی درنهضت ملی مسکن

وی بهره برداری از امکانات بخش خصوصی برای احداث مسکن ملی را مهم تلقی کرد. وی با اشاره به اینکه دولت تنها می‌تواند زمین را در اختیار متقاضیان قرار دهد و مالک می‌تواند با دریافت وام به ساخت مسکن اقدام کند، همچنین بر خود مالکی بودن احداث برخی از این مسکن‌ها تاکید کرد.

قاسمی در ادامه از احداث تقریبا 200 هزار واحد مسکونی در کشور که توسط شرکت‌های خصوصی و به صورت خود مالکی در دست ساخت قرار می‌گیرند، اطلاع داد.

طبق آمار وزارت راه و شهرسازی، حدود 2 هزار واحد مسکونی در شهر جدید فولاد شهر، 500 واحد مسکونی درنجف آباد، 216 واحد در قمصر، 100 هزار واحد در شهرضا و 1000 واحد دیگر در خمینی شهر در دست احداث قرار بگیرند.

مطالعه بیشتر: برای آشنایی با اخبار و گزارشات بروز در حوزه مسکن، مطلب « ساخت پروژه نهضت ملی مسکن تسریع شود» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: برای آشنایی بیشتر در حوزه ملک، مطلب « ثبت نام 5 میلیون و 200 هزار نفر در طرح ملی مسکن » را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …