ترفند برخی از صاحبخانه‌ها برای اخذ تسهیلات وام ودیعه مسکن

1
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
برخی از افراد که شرایط دریافت تسهیلات وام ودیعه مسکن را ندارند با ترفندهای جدید دست به اخذ کد رهگیری به صورت صوری می‌کنند.
تسهیلات وام ودیعه مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از تابناک، افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات وام ودیعه اجاره مسکن هستند، باید دارای اجاره نامه و کد رهگیری باشند، اما برخی شرایط دریافت این تسهیلات را ندارند با ترفندهای جدید دست به اخذ کد رهگیری می‌کنند.

این در حالی است که هدف از وام تسهیلات ودیعه مسکن این است که تسهیلات واقعاً صرف کمک ودیعه اجاره مسکن شود و نه صرف خرید کالاها و خدمات دیگر که آثار تورمی دارند.

البته در این بین افرادی نیز هستند که صاحب‌خانه‌اند یا به هر دلیلی اکنون واحدی را اجاره نکرده‌اند، اما به‌دنبال راهی برای دریافت این وام می‌گردند.

در این میان برخی از بنگاه داران نیز با اخذ پول به افرادی که به دنبال گرفتن کد رهگیری هستند، کمک می‌کنند. برخی از مردم با پرداخت مبلغی میان ۵۰۰ هزار تا دو میلیون تومان اقدام به اخذ کد رهگیری می‌کنند.

تسهیلات وام ودیعه مسکن

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی چندی پیش در این مورد توضیح داد: تصمیم بر آن است که حتما پس از دریافت کد رهگیری وام ودیعه مسکن پرداخت شود.

مطلب پیشنهادی:  بدهکاری ۲۲هزار میلیاردی دولت به بانک مسکن

وی خاطرنشان کرد: بنابراین مراحل اولیه توافقات بین موجر و مستأجر می‌تواند در دفاتر مشاوران املاک انجام بشود و در نهایت وام ودیعه به متقاضیان واجد شرایط تعلق می‌گیرد.

به نظر می‌‌رسد مبلغ و شرایط بازپرداخت این وام، در شرایط اقتصادی موجود کشور، برخی افراد را برای دریافت آن، حتی به قیمت تقلب مجاب کرده است.

طبق اعلام مسئولان وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن در کشور در دست احداث که برخی از این واحد‌ها تا سقف نیز پیشرفت اجرایی دارد.  بخشی از این واحد‌ها از طرح اقدام ملی مسکن است که تعدادی از آن تاکنون به پیشرفت ۴۰ درصدی رسیده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «قیمت هر متر خانه در تهران چند شد؟» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «ترفند برخی از صاحبخانه‌ها برای اخذ تسهیلات وام ودیعه م…» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…