قیمت هر متر خانه در تهران چند شد؟

1
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد که متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در مناطق 22 گانه شهر تهران با رشد 6.1 درصدی نسبت به فروردین ماه امسال به 36 میلیون و 350 هزار تومان رسید.
قیمت هر متر خانه در تهران

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنیم، در نخستین ماه سال جاری، متوسط قیمت خرید و فروش مسکن (یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی)، ۳۶ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان اعلام شده. این رقم، نسبت به ماه قبل ۶،۱ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه‌ای)، ۲۶،۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد. بانک مرکزی رشد نقطه به نقطه فروردین‌ سال ۱۴۰۰ را ۶۹،۷ درصد اعلام کرده بود. حال تحلیل‌گران این نهاد، معتقدند کاهش شدید این رقم در سال جاری، حاکی از «کند شدن آهنگ رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن» است.

وضعیت بازار مسکن در اردیبهشت‌ماه به روایت آمار

آمار بانک مرکزی گویای این است که رشد قیمت مسکن در اردیبهشت ماه سال جاری ملایم بود. اما به طورکلی تورم ماهانه و تورم نقطه‌ای این بخش در دومین ماه سال ۱۴۰۱، افزایش داشت. این در حالی است که تورم ماهانه مسکن در فروردین کاهشی بود.

در اردیبهشت ماه سال جاری، مجموعا 10 هزار و 490 فقره معامله مسکن در تهران ثبت‌ شد. این میزان نسبت به اردیبهشت سال گذشته بالغ بر 166.4 درصد رشد داشت.

قیمت هر متر خانه در تهران

سهم واحدهای با عمر بیش از 20 سال از سهم کل واحدهای معامله شده نسبت به اردیبهشت سال گذشته، حدود 314 درصد افزایش یافت. در اردیبهشت ماه سال گذشته سهم واحدهای با سن بیش از 20 سال در معاملات مسکن 513 فقره بود که ماه گذشته به 2125 فقره افزایش یافت.

مطلب پیشنهادی:  50 درصد مسکن روستایی نوسازی شد

همچنین معاملات مسکن برای واحدهای 16 تا 20 سال سن در ماه گذشته نسبت به ماه مشابه سال 1400 بالغ بر 162 درصد رشد داشته است. در واحدهای 11 تا 15 سال نیز رشد در بازه مورد اشاره 217 درصد بوده است.

همچنین بررسی شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری در اردیبهشت سال ۱۴۰۱، از رشد به ترتیب معادل ۴۶ و ۵۰،۶ درصدی نسبت به ماه مشابه سال قبل حکایت می‌کند. این ارقام در فروردین، معادل ۴۵،۶ و ۵۰،۱ درصد بودند.

مطالعه بیشتر: مطلب «متقاضیان مسکن ملی که پیامک دریافت نکردند، بخوانند» را در دلتا مگ بخوانید.

یک نظر

  1. […] بیشتر: مطلب «قیمت هر متر خانه در تهران چند شد؟» را در دلتا مگ […]

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

آیا در سال 1403 خانه ارزان می‌شود؟

دولت با جمع‌آوری اطلاعات از املاکی‌ها و سامانه‌های آنلاین، قصد شناسایی و عرضه خانه‌های خال…