چالش تأمین آورده اولیه طرح ملی مسکن برای کم درآمدها

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار متقاضی واجد شرایط طرح نهضت ملی مسکن حدود یک هشتم افراد آورده اولیه خود را واریز کرده‌اند. از این رو مقرر شد، باتوجه به ناتوانی برخی در تأمین آورده اولیه، دولت تسهیلات ارزان در اختیارکم درآمدها قرار دهد.
نام نویسی در طرح مسکن ملی

به گزارش دلتا مگ به نقل از صدا و سیما، رحمت اله فیروزی پوربادی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی درباره آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن گفت: تأمین آورده اولیه این طرح برای گروه‌های کم درآمد و جامعه هدف، دشوار است.

او تاکید داشت که دولت باید با ارائه تسهیلات مناسب ارزان قیمت برای خرید خانه، شرایط را برای آنها تسهیل کند. این نماینده مجلس خاطرنشان ساخت که دولت باید تدابیری اتخاذ کند که گروه‌های کم درآمد برای آورده اولیه خود امکان استفاده از تسهیلات با سود و بازپرداخت مناسب داشته باشند.

نماینده مردم نطنز، بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضع ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی در حوزه انتخابیه خود افزود: آن گونه که انتظار می‌رفت، برنامه ساخت 400 واحد مسکونی حمایتی این شهرستان‌ها پیش نرفت. کماکان پس از گذشت ماه‌ها برای جانمایی زمین اتفاقی رخ نداد.

آورده اولیه طرح نهضت ملی مسکن

طبق اعلام بانک مرکزی، مجموعا ۱۶ هزار و ۲۳۸ میلیارد تومان به حساب سازندگان واریز شده است. از این میزان ۸۸۰۰ میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان و ۷۴۳۸ میلیارد تومان از محل تسهیلات است.

مطلب پیشنهادی:  افزایش 27 درصدی قیمت اوراق بهادار در بازار مسکن

گفتنی است که تاکنون۴۷۴ هزار و ۱۴نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در بانک افتتاح حساب کرده‌اند. از این میزان ۲۸۱  هزار و ۴۰۳ نفر آورده خود را به حساب طرح نهضت ملی مسکن واریز کردند.

جمع آورده متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن ۱۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است. از جمع آورده متقاضیان تاکنون ۸ هزار و ۸۰۰ میلیاردتومان به حساب سازندگان واریز شده و مابقی نیز نزد بانک است تا بنا به درخواست دستگاه‌های متولی به سازندگان پرداخت شود.

مطالعه بیشتر: مطلب «ترفند برخی از صاحبخانه‌ها برای اخذ تسهیلات وام ودیعه مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…