انتظار 5 ساله متقاضیان مسکن ملی برای خانه‌دار شدن

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام این‌که متقاضیان نهضت ملی مسکن ۵ ساله خانه‌دار می‌شوند، گفت: با سازندگان برای ساخت واحدها با حداقل قیمت به توافق رسیدیم.
نام نویسی

به گزارش دلتا مگ به نقل از تسنم، محمود محمودزاده به برنامه اجرایی نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: زمین، مهم‌ترین و گران‌قیمت­‌ترین نهاده تولید است. به همین جهت با هزینه حداقلی و در قالب اجاره بلندمدت 99 ساله به متقاضیان نهضت ملی مسکن تخصیص داده شده است.

وی در ادامه عنوان کرد: همچنین بخش قابل ملاحظه­‌ای از هزینه احداث در قالب تسهیلات بانکی بدون نیاز به سپرده‌­گذاری تامین شده است.

محمودزاده اعلام کرد: سقف تسهیلات در شهر تهران 450 میلیون تومان، کلان شهرها 400 میلیون تومان، مراکز استان­ها 350 میلیون تومان و سایر شهرها 300میلیون تومان است.

وی تصریح کرد: به‌علاوه هزینه ساخت با قیمت و تعدیل حداقلی با سازندگان توافق شده و تا حدود زیادی افزایش‌­های ناشی از هزینه احداث در طول دوره اجرا را کنترل کرده است.

متقاضیان نهضت ملی مسکن

او گفت: علاوه بر موارد فوق، پرداخت یارانه نرخ سود تسهیلات، تخفیف در هزینه صدور پروانه و عوارض شهرداری، انشعابات و نظام مهندسی با سازوکارهای خاص مربوط به خود طراحی شده و کلیات آن مورد توافق دستگاه‌­های ذیربط قرار گرفته است. در صورت تامین منابع از سوی دولت برای گروه‌­های هدف مبتنی بر برنامه اجرایی اعمال خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  چگونه وام اجاره مسکن بگیریم؟

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: جمیع موارد فوق، منجر به کاهش قابل ملاحظه هزینه تامین مسکن برای خانوارهای واجد شرایط شده و دوره انتظار دسترسی به مسکن را که در شرایط عادی بازار بیش از 50 سال به درازا می­‌کشد، به حدود 5 سال کاهش می­‌دهد.

وی با بیان این‌که طرح نهضت ملی مسکن در دو قالب ملکی و اجاره‌­ای برنامه‌­ریزی شده است، گفت: علاوه بر تامین مسکن ملکی، فرآیند اجاره­‌داری حرفه­‌ای را در کشور پایه‌گذاری کرده و برای تامین مسکن اقشار کم‌­درآمد جامعه که به هیچ عنوان امکان دستیابی به مسکن ملکی را ندارند، چاره‌­اندیشی کرده است.

مطالعه بیشتر: مطلب «به خانه‌ها و باغ‌ویلاهای ۱۵ میلیاردی مالیات بسته شد» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. سعید

    14 خرداد 1401 در 5:19 ب.ظ

    اول گفتید یک ساله.
    بعد 18 ماه تا 24 ماه
    حالا پنج ساله
    داداش رک بگو گروگان میگیریم برای دور دوم انتخابات

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      16 خرداد 1401 در 12:50 ب.ظ

      سلام و سپاس از همراهی شما
      اخبار ملکی در جریان اتفاقات جاری در کشور رخ می دهد و ما عینا برای اطلاع شما عزیزان با ذکر منبع منتشر می کنیم.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…