واگذاری زمین رایگان برای نهضت مسکن

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
وزیر راه و شهرسازی: اقدامات زیادی در راستای نهضت ملی مسکن انجام شده و اقدامات زیادی نیز برای انجام باقی‌مانده است.
مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا» و به نقل از رستم قاسمی، ضمن موافقت با ورود فناوری نوین ساخت مسکن به کشور توسط بخش خصوصی باید گفت زمین رایگان برای نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده است.

رستم قاسمی در جلسه با انبوه‌سازان سراسر کشور اظهار کرد: امروز هزینه مسکن در سبد خانوار بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد: ‌در شهرهای بزرگ بیش از ۶۰ درصد و در شهرهای کوچک به میزان کمتر، هزینه‌های مسکن در سبد خانوار برآورد شده است.

قاسمی گفت: حدود یک میلیون از تعداد این واحدها متناسب با جمعیت روستاهای کشور، مسکن روستایی کشور است و بقیه نیز در بخش شهری ساخته می‌شود.

وی تامین زمین را یکی از مولفه‌های مهم ساخت ۴ میلیون مسکن در چهار سال بیان و تاکید کرد: در وزارت راه‌وشهرسازی بانک زمین را پایه‌گذاری کرده‌ایم و حداکثر تا دو ماه آینده در کل کشور وضعیت زمین‌ها مشخص خواهد شد.

واگذاری زمین رایگان برای نهضت مسکن

واگذاری زمین رایگان برای نهضت مسکن

وزیر راه‌وشهرسازی واگذاری زمین رایگان برای نهضت مسکن را جزو دستور کار وزارت راه‌وشهرسازی اعلام کرد و گفت: هر زمین دولتی که درخواست واگذاری آن را داشته باشیم و ظرف دو ماه واگذار نکنند ثبت اسناد مکلف است یک طرفه سند آن را به نام وزارت راه وشهرسازی بزند.

وزیر راه‌وشهرسازی تاکید کرد: باتوجه به تسهیلات پیش‌بینی شده‌ اگر بتوانیم از روش‌های نوین برای ساختمان‌سازی استفاده کنیم، نه‌تنها کار ساخت را می‌توان با کیفیت و سرعت بیشتر و قیمت کمتر انجام داد بلکه افراد می‌توانند با آورده کمتری صاحب خانه شوند.

مطلب پیشنهادی:  یک میلیون مسکن چقدر برق نیاز دارد؟

قاسمی گفت: حدود بیش از ۲۰۰ هزار واحد از مسکن مهر باقی‌مانده است، بخشی از این واحدها تعاونی‌سازی‌ بودند و در مرحله پیشرفت ۸۰ درصد متوقف شده است و یا اینکه امکاناتی همچون فاضلاب و آسانسور ندارد؛ برای این واحدها برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بتوانیم تعداد واحد مسکونی باقی مانده مسکن مهر را نیز ساماندهی کنیم.

قاسمی با بیان اینکه ستاد وزارتخانه‌ای شاید نتواند با مثلا ۵ هزار پیمانکار ارتباط داشته باشد، توضیح داد: اگر سه بخش مدیریتی کمک کنند به معنای این نیست که کار ساخت مسکن را در اختیار دارند؛ ستاد اجرایی کار را از طریق پیمانکاران انجام می‌دهد و فقط بخش مدیریتی را برعهده دارد زیرا خودش سازوکار اجرایی ساخت را ندارد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «وضعیت وام اجاره مسکن به کجا رسید؟» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

مقایسه میزان تقاضای خرید ملک در اولین ماه سال

تحقیقات اخیر نشان داده است که وضعیت ریسک‌های غیراقتصادی، انتظارات تورمی و نوسانات قیمت دلا…