چگونه وام اجاره مسکن بگیریم؟

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مستاجران از ۲۶ خردادماه امسال با مراجعه به سایت tem.mrud.ir امکان ثبت‌نام برای دریافت وام اجاره مسکن را دارند. مهلت ثبت‌نام تا پایان شهریور ماه امسال است.
زنان سرپرست خانوار

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا میزان اجاره مسکن نباید در امسال بییش از ۲۵ درصد باشد. اما روزنامه دولتی ایران گزارش داده که بررسی فایل‌های جدید حاکی از این است که این میزان تا ۴۰ درصد نسبت به پارسال افزایش داشته است.

در این شرایط برای کمک به مستاجران ثبت نام وام ودیعه مسکن از اواخر خرداد ماه آغاز شده است. مستاجران از ۲۶ خرداد ماه امسال با مراجعه به سایت tem.mrud.ir امکان ثبت نام برای دریافت وام اجاره مسکن را دارند. مهلت ثبت نام تا پایان شهریور ماه امسال است.

طبق آخرین اعلام، مبلغ این وام در تهران تا سقف ۷۰ میلیون تومان است. افرادی که در کلان‌شهرها زندگی می‌کنند تا سقف ۴۰ میلیون تومان و در سایر شهرها تا سقف ۲۵ میلیون تومان است.

ثبت نام وام اجاره مسکن

سود وام ودیعه مسکن ۲۵ میلیونی حدود پنج میلیون تومان است. وام ۴۰ میلیون تومانی حدود ۱۳.۳ میلیون و وام ۷۰ میلیونی حدود ۲۳.۵ میلیون تومان است. لازم به ذکر است که تسهیلات کمک ودیعه مسکن به دو صورت قابل برداشت است.

در روش اول تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در اختیار مالک قرار می‌گیرد و مستأجر سود و کارمزد آن را طی یکسال پرداخت می‌کند. در روش دوم دریافت وام کمک ودیعه مسکن، وام در اختیار مستأجر قرار گرفته و اقساط آن‌ را پرداخت خواهد کرد.

مطلب پیشنهادی:  وضعیت اسفبار سکونتگاه‌های غیررسمی در تهران

اما چه کسانی می‌توانند این وام را دریافت کنند؟

افراد متاهل و کسانی که دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری هستند.

تاریخ انعقاد اجاره‌نامه متقاضیان وام ودیعه مسکن باید برای شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ باشد. مشمولان، باید حداکثر تا دو هفته پس از معرفی، به شعبه مراجعه کرده و مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را ارایه دهند.

اقساط وام اجاره مسکن به چه شکل است؟

بازپرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن برای وام‌های تا ۳۰ میلیون تومانی سه ساله و برای وام‌های ۳۰ میلیون تومان به بالا پنج ساله است. قسط وام ۲۵ میلیون تومانی حدود ۸۳۰ هزار تومان، ۴۰ میلیون تومانی حدود ۹۰۰ هزار تومان و قسط تسهیلات کمک ودیعه مسکن ۷۰ میلیون تومانی حدود یک میلیون و ۵۵۰ هزار تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …