فناوری نوین ساختمان‌سازی به کمک «ساخت مسکن ملی» می‌رود

0
3
زمان مطالعه: 2 دقیقه
رییس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، اعلام کرد که فناوری‌های نوین صنعت ساختمان به خدمت طرح نهضت ملی مسکن در خواهد آمد.
صنعت ساختمان

به گزارش دلتا مگ به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرهنگ فرحبد به برنامه توسعه فناوری های نوین صنعت ساختمان اشاره کرد. او گفت: توسعه فناوری های نوین در صنعت ساختمان یکی از اقدامات مهمی است که در برنامه ما قرار گرفته است.

وی در ادامه مطلب فوق افزود: از فناوری‌های نوین صنعت ساختمان در اجرای طرح نهضت ملی مسکن استفاده خواهد شد.

رییس بخش مهندسی سازه و ابنیه فنی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی تاکید کرد: برای همراهی با دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، پیشنهادهای مرکز، درخصوص مهندسی سازه و ابنیه فنی به وزارتخانه اعلام شده است. این پیشنهادها می‌تواند منجر به سرعت در ساخت، کاهش هزینه و افزایش کیفیت شود.

فناوری های نوین صنعت ساختمان

البته وزارت راه و شهرسازی معتقد است که ظرفیت شرکت‌های خارجی می‌تواند در ارتقای تکنولوژی ساخت واحدهای طرح نهضت ملی مسکن کمک‌کننده باشد.

در همین راستا، مسئولان وزارت راه و شهرسازی از جمله رستم قاسمی و محمود محمودزاده قبلا گفته بودند که مذاکراتی با شرکت‌های چینی و ترکیه‌ای برای بالا بردن تکنولوژی ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن انجام شده است. در این رابطه گفته شده بود که در صورت ارتقای فناوری ساخت، امکان کاهش ۳۰ درصدی قیمت تمام شده، وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:  از ماجرای خانه های 25 متری تهران سوء برداشت شده؟

البته در ابتدا تصور بر این بود که حضور چین در ایران برای خانه‌سازی منتفی است. اما در ادامه، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی بر مذاکره با چینی‌ها برای ساخت مسکن در ایران صحه گذاشت، البته نه برای ساخت بلکه برای ورود تکنولوژی.

در پایان لازم به ذکر است که سازندگان داخلی می‌گویند که با توجه به ۵۰۰۰ شرکت انبوه‌ساز داخلی و ۵۰۰ هزار مهندس، توان اجرای طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) توسط نیروهای داخلی وجود دارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «تخریب ویلاهای غیرمجاز و تاثیر آن بر بازار مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …