تخریب ویلاهای غیرمجاز و تاثیر آن بر بازار مسکن

2
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یک کارشناس بازار مسکن به تخریب ویلاها در حریم رودخانه‌ها و تاثیر آن بر بازار مسکن اشاره کرد و گفت: تعداد ویلاهای تخریب‌شده در حدی نیست که بازار مسکن را دچار نوسان کند.

به گزارش دلتا مگ به نقل از تجارت نیوز، روند تخریب ویلاها در حالی ادامه دارد که همین چند روز گذشته، دادگستری البرز به تخریب یک ویلا پرداخت، چرا که سازنده این ویلا با تخلفات متعدد، اقدام به بنای این ملک کرده بود.

این ویلا با تخلفات متعدد از جمله تراشیدن کوه، تصرف حریم و بستر رودخانه، ورود به اراضی ملی و تجاوز به حریم انتقال برق، ساخته شده بود. این ملک بستر رودخانه را ۱۱۴۲ مترمربع و حریم رودخانه را ۵۰۸ مترمربع، تصرف کرده بود. همچنین به ۶۵۲ متر از اراضی ملی به صورت غیرمجاز ورود کرده و حدود ۵۰ متر از کوه برای ساخت این ویلا تراشیده شده بود.

رئیس دادگستری استان البرز در خصوص تخریب این ویلا گفته است: تخریب این ملک در پی اعلام گزارش مکتوب و تصویری به رئیس قوه قضائیه و با دستور مستقیم وی در چهار روز انجام شد. حسین فاضلی هریکندی اضافه کرد: این ملک در حاشیه رودخانه کرج و جاده چالوس بنا شده بود.

مهدی سلطان‌محمدی تحلیلگر اقتصاد مسکن در خصوص تخریب ویلاهای حاشیه رودخانه‌ها، گفت: تعداد این ویلاها در حدی نبود که روی قیمت‌ها تاثیر خاصی بگذارد. وی در ادامه عنوان کرد: این اقدامات بیشتر جنبه زیست‌محیطی دارد.

مطلب پیشنهادی:  بازار اجاره در نیمه دوم سال چه تغییراتی داشت؟

تخریب ویلا

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: رشد قیمت ویلا در این چند سال، نسبت به رشد مسکن بیشتر بوده است. او اضافه کرد: در هر صورت رشد قیمت مسکن و ویلا، هر دو متاثر از رشد تورم بوده است.

مصطفی قلی‌خسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران، نیز این حرکت را بیشتر اقدامی زیست‌محیطی دانست و گفت: این دست اقدامات، تاثیری بر روند قیمت‌ها در بازار مسکن ندارد.

ساخت‌وساز در حریم رودخانه

امروزه زندگی و ساختمان‌سازی در کنار رودخانه‌‌ها دارای جذابیت زیادی برای اشخاص است. به دلیل آبادانی و دسترسی به آب خوب، همواره اکثر اشخاص تمایل به ساخت‌وساز در حریم رودخانه‌‌ها دارند. اما قطعا این کار بدون مجوز‌‌های لازم امکان ندارد. به همین جهت برای هر گونه دخل و تصرف در حریم رودخانه، باید از سازمان‌‌های مربوطه مانند شورایاری مجوزهای لازمه را دریافت کرد.

مطالعه بیشتر: مطلب «متقاضیان امروز بازار مسکن چه کسانی هستند؟» را در دلتا مگ بخوانید.

2 دیدگاه

  1. زهره سرداری

    21 اسفند 1400 در 7:42 ب.ظ

    باید دست مریزاد وخسته نباشید گفت ب کسی ک تخریب این ویلاها روصادرکرده،امیدوارم با همه اونهاییکه ب حریم رودخانه ودریاها ومحیط زیست آسیب میزنند برخوردقانونی بعمل بیاد وروزی برسه ک دراستان ما بوشهر هم با شورای محل ما ک زمینهای ما را برداشته براراه وکوچه وخیابان،ولی دریغ ازیک وجب اززمینهای خودشان ک هدررفته باشه،هم برخوردبشه.زهره سرداری از مال خلیفه بندرگناوه

    پاسخ

    • سارا امیرانی

      28 اسفند 1400 در 2:45 ب.ظ

      سپاس از شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

هشدار! خطر کلاهبرداری در کمین مستأجران

فرهاد بیضایی کارشناس مسکن بیان کرد: متآسفانه می‌توان با ثبت اطلاعات نادرست (شماره شبا و شم…