با هر میزان پول، در بورس خانه‌دار شوید

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فروش متری مسکن در بورس بالاخره مجوز گرفت و حالا افراد می‌توانند با هر میزان دارایی، در بورس کالا، اوراق سلف مسکن خریداری کنند.
خرید و فروش ملک

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، معاملات مسکن سرانجام به بورس رسید و حالا مدیرعامل بانک مسکن خبر داده است که فروش متری خانه در بورس کالا مجوز شورای فقهی بانک مرکزی را دریافت کرده و بانک مسکن برای عملیاتی کردن این طرح مشغول رایزنی با سازمان بورس است.

محمود شایان، مدیرعامل بانک مسکن از برنامه جدید این بانک برای فروش متری آپارتمان با استفاده از اوراق موازی سلف (ابزار تامین مالی) خبر داده و گفته است که طرحی با نام فروش متری آپارتمان توسط بانک مسکن تدوین شده است.

به گفته او مجوز فروش متری مسکن گرفته شده است و در حال حاضر بانک مسکن مشغول با بورس است. بنا به گفته شایان خانواده‌ها با این طرح می‌توانند از این پس به صورت متری اقدام به خرید مسکن کنند.

فروش متری مسکن در بورس

فروش متری مسکن دقیقا یعنی چه؟

بر اساس این طرح افراد می‌توانند معادل پولی که دارند اوراق سلف مسکن بخرند. ارزش این اوراق معادل ارزش مسکن رشد می‌کند و در واقع ارزش پول و سرمایه خریداران این اوراق حفظ می‌شود.

خریداران اوراق سلف مسکن می‌توانند هر زمان که مایل بودند اوراق خود را با نرخ روز بفروشند و یا در طول زمان به تعداد اوراق خود اضافه کنند و در زمان مناسب این اوراق را فروخته و معادل آن در بازار آزاد مسکن بخرند یا از پروژه‌های عرضه شده مسکن در بورس کالا، خانه مدنظرشان را بخرند.

مطلب پیشنهادی:  بازار املاک اداری تهران جان گرفت

شیوه فروش مسکن در بورس کالا متراژی است یعنی افراد حتی اگر به اندازه خرید یک متر خانه، پول داشته باشند محدودیتی ندارند و می‌توانند به همان میزان خانه بخرند.

در پایان باید گفت که در گذشته مخالفت‌هایی با عرضه مسکن در بورس کالا وجود داشت. مخالفان این طرح معتقد بودند که مسکن کالای همگن نیست و برخلاف سایر کالاهای موجود در بورس کالا امکان عرضه به این شیوه وجود ندارد.

مطالعه بیشتر: مطلب «گرانی سیمان، کارگران ساختمانی را بیکار کرد!» را در مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …