اتهام امضافروشی مهندسان ناظر را قبول نداریم

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران وارد کردن اتهام‌هایی چون امضا فروشی و پروانه فروشی به مهندسان را نادرست دانست.
پروانه فروشی به مهندسان

به گزارش دلتا مگ به نقل از خبرگزاری مهر، غلامرضا خوش گفتار منفرد، اصلاح شیوه‌نامه تشخیص صلاحیت مهندسان ناظر را خواسته عموم مهندسی عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این شیوه‌نامه اسفند سال گذشته تصویب و ابلاغ شد، گفت: قرار است تا فروردین ۱۴۰۱ به عنوان شیوه‌نامه اجرایی تشخیص صلاحیت مهندسان ناظر حقوقی مورد استفاده قرار گیرد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران ابراز داشت: اما عمده تشکل‌های مهندسی با این شیوه‌نامه مخالف و خواستار اصلاح آن هستند.

پروانه فروشی به مهندسان

وی گفت: برای تدوین این شیوه‌نامه از تشکل‌های مهندسی نظرخواهی نشد. آنطور که عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران می‌گوید: خدمات مهندسی خدمات فردی نیست اما با تدوین شیوه‌نامه به دنبال آن هستند تا خدمات نظارت در ساخت و ساز را بین حقیقی و حقوقی به صورت متفرقه توزیع کنند که این اتفاق مسئولیت‌پذیری را به شدت کاهش می‌دهد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران با تاکید بر اینکه مقررات می‌بایست در چارچوب قوانین تجارت برای تشکل‌های حقوقی تدوین و ابلاغ شود، افزود: شیوه‌نامه ابلاغیه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در خصوص تشخیص صلاحیت مهندسان طراح و ناظر باید اصلاح شود.

مطلب پیشنهادی:  افزایش قیمت وام مسکن کماکان ادامه دارد

وی در پایان سخنان خود به اتهاماتی که به جامعه مهندسی وارد شده اشاره کرد. او اضافه کرد: وارد کردن اتهام پروانه فروشی و امضا فروشی به مهندسان و شرکت‌های مهندسی نادرست است و ما آن را قبول نداریم. جامعه مهندسی باید در برابر این اتهامات موضع بگیرد و به سادگی از کنار آن عبور نکند.

مطالعه بیشتر: مطلب «منطقی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…