منطقی برای افزایش قیمت مسکن وجود ندارد

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کارشناس بازار مسکن گفت: یکی از دلایل عمده ثبات بازار مسکن به سیاست‌های عمومی دولت برمی‌گردد که نشان داده قصد ایجاد تحول در حد امکانات و استطاعت خود را دارد.
ثبات بازار مسکن

به گزارش دلتا مگ به نقل از ایسنا، عباس زینعلی ثبات بازار مسکن را مورد تاکید قرار داد و گفت: با وجود اینکه انتظار می‌رفت مردم چندان توجهی به وعده‌هایی مثل احیای برجام، کنترل قیمت کالاها و فسازدایی نشان ندهند، به تدریج به این اعتماد رسیدند که قرار است اقداماتی شود.

عباس زینعلی اظهار کرد: در سه چهار ماه اول دولت، فضای منفی‌بافی به نوعی مسلط بود و ناامیدی القا می‌شد. اما در چند ماه اخیر مثبت‌گرایی، رویکرد دولت و مردم شده است.

این کارشناس بازار مسکن افزود: زمین و ساختمان در چهار سال گذشته حباب قیمتی وحشتناکی را تجربه کرد. قیمت خانه آنقدر بالا رفته که در درون بخش مسکن، منطق افزایش قیمت وجود ندارد.

به گفته زینعلی، فاصله بین قدرت تقاضای موثر با قیمت مسکن به قدری زیاد شده که امکان خرید برای متقاضیان خانه اولی وجود ندارد. وی گفت: بازار اجاره در حال بالانس خود با میزان رشد قیمت مسکن است. معتقدم در سال آینده نیز این وضعیت ادامه پیدا می‌کند.

ثبات بازار مسکن

این کارشناس بازار مسکن خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر مهاجرت از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ افزایش داشته که تراکم و انباشت تقاضا ایجاد کرده است. یک مهاجر وقتی به کلانشهر می‌آید معمولا در پنج سال اول اجاره‌نشین است.

مطلب پیشنهادی:  فناوری نوین ساختمان‌سازی به کمک «ساخت مسکن ملی» می‌رود

زینعلی اظهار داشت: کسانی هم سرمایه خود را به این بخش می‌آورند سعی می‌کنند بیشترین سود را از بازار اجاره ببرند. در نتیجه قیمت مسکن و به تبع آن اجاره‌بها رشد می‌کند.

زینعلی، طرح نهضت ملی مسکن و اعمال پایه‌های مالیاتی را در بهبود وضعیت بازار مسکن موثر دانست. او گفت: پروژه نهضت ملی مسکن در کنار طرح‌هایی مثل مالیات خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس قطعا اثرات مطلوبی بر بازار ایجاد می‌کند که در میان‌مدت خود را نشان می‌دهد.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «پیش‌بینی وضعیت آینده بازار مسکن» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

برای دریافت وام ودیعه مسکن چند ضامن لازم است؟

هیچ ملکی از ضامن به رهن بانک گرفته نمی‌شود اما بانک باید مطمئن شود اگر این وام پرداخت نشد …