افزایش قیمت وام مسکن کماکان ادامه دارد

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
آخرین قیمت هر برگ اوراق تسهیلات مسکن نشان میدهد که اوراق مسکن فروردین، اردیبهشت‌ و خرداد امسال به ترتیب با قیمت های ۱۰۴ هزار و ۷۰۰، ۱۰۴ هزار و ۵۰۰ و ۱۰۵ هزار تومان معامله می‌شود.
قیمت نامتعارف مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، افزایش قیمت وام مسکن کماکان ادامه دارد و تاحدی که قیمت این اوراق دوباره از ۱۰۰ هزار تومان گذر کرده است.

افزایش قیمت وام مسکن که حدود سه هفته قبل از ۱۱۷ هزار تومان نیز گذشته بود، تا ۸۰ هزار تومان کاهش یافت، البته این کاهش قیمت عمری کمتر از ۱۰ روز داشت و قیمت این اوراق دوباره از ۱۰۰ هزار تومان گذر کرده است.

بر این اساس، مجردهای ساکن تهران می‌توانند تا ۲۸۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند که شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله می‌شود.

همچنین با در نظر گرفتن ۸۰ میلیون تومان وام جعاله که برای آن با تخفیف باید ۸۰ برگه به مبلغ هشت میلیون و ۲۹۶هزار تومان خریداری کنند، مجموع هزینه خرید اوراق ۲۹ میلیون و ۳۶هزار تومان می‌شود.

زوج‌های تهرانی نیز برهمین اساس می‌توانند تا سقف ۴۸۰ میلیون تومان شامل ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن برای هر نفر و ۸۰ میلیون تومان وام جعاله دریافت کنند.

سقف این تسهیلات برای مراکز استان و شهرهای با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر برای مجردها به ۱۶۰ و برای زوجین به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است.

مطلب پیشنهادی:  سرنوشت بانک‌هایی که تسهیلات وام مسکن پرداخت نمی‌کنند

با توجه به این‌که مجردها با تخفیف باید ۱۶۰ و متاهل‌های ساکن این شهرها نیز باید ۳۲۰  برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند، مجردها باید ۱۶ میلیون و ۵۹۲هزار تومان و متاهل‌ها نیز باید ۳۳ میلیون و ۱۸۴ هزار تومان پرداخت کنند.

این وام برای مجردهای سایر مناطق شهری به ۱۲۰ و برای زوجین این مناطق نیز به ۲۴۰ میلیون تومان رسیده است یعنی مجردها باید با پرداخت ۱۲ میلیون و ۴۴۴ و متاهل‌ها نیز با پرداخت ۲۴ میلیون و ۸۸۸هزار تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «انتقاد سرپرست منطقه آزاد از فروش زمین های قشم» از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

پیش بینی قیمت مسکن در سال 1403

با توجه به آمار رسمی ارائه شده توسط  بانک مرکزی  و به نقل از محمد جندقی کارشناس حوزه قیمت …