افزایش مداوم قیمت اوراق تسه

0
1
زمان مطالعه: 2 دقیقه
هزینه نهایی وام مسکن انتهای هفته دوم اسفند برای مجردین به 378 میلیون و 400 هزار تومان رسید. این رقم مازاد هزینه‌ای است که متقاضیان باید در طول 12 سال پرداخت کنند.
قیمت نرخ اوراق تسه

به گزارش دلتا مگ به نقل اقتصادنیوز، قیمت نرخ اوراق تسه در پایان هفته دوم اسفندماه دوباره روندی صعودی به خود گرفت. طبق آمارهای بانک مسکن در هفته دوم اسفند ماه قیمت اوراق دوباره به مرز 145 هزار تومان بازگشت.

هزینه وام مسکن در چهارشنبه 11 اسفند ماه برای مجردین برابر با 40 میلیون و 600 هزار تومان به ثبت رسید. این در صورتی خواهد بود که متقاضیان مجرد در سقف مجاز خود اقدام به خرید وام مسکن کنند. این سقف برای مجردین معادل با 240 میلیون تومان است.

برای متقاضیان متاهل نیز سقف خرید وام دوبرابر شده و این دسته از افراد برای خرید وام مسکن نیاز به پرداخت 69 میلیون و 600 هزار تومان پول دارند. در این صورت می‌توانند در سقف مجاز اقدام به خرید وام کنند.

افزایش مداوم قیمت اوراق تسه

در روزهای میانی اما این قیمت دوباره روندی صعودی گرفته و به مرز 145 هزارتومان رسید. اتفاقی که به شکلی نشان از صعودی بودن قیمت اوراق در بازار مسکن داشته است.

در ادامه روند صعودی قیمت نرخ اوراق تسه، هزینه وام مسکن نیز صعودی شده و متعاقبا نرخ سود نیز مسیری صعودی را به ثبت رساند.

مطلب پیشنهادی:  نقش اقتصاد در بازار مسکن

نرخ سود کشف شده در وام مسکن رقمی متفاوت از سطح اسمی آن است. این نرخ در روز چهارشنبه 11 اسفند دوباره صعودی شده و در سطح 22.9 درصد قرار گرفت.

این در حالی است که نرخ سود در روز شنبه 22.82 درصد بوده و در میانه این ماه تا 22.5 درصد تنزل پیدا کرد اما دوباره تا روز چهارشنبه دوباره سیری صعودی پیدا کرده و در نهایت به 22.9 درصد رسید.

هزینه نهایی وام مسکن نیز در انتهای این روزبرای مجردین به 378 میلیون و 400 هزار تومان رسید. این رقم مازاد هزینه‌ای است که متقاضیان باید در طول 12 سال پرداخت کنند.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «رشد منفی حجم معاملات مسکن در شب عید» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…