اختلاف‌ها بر سر قیمت مسکن حمایتی بالا گرفت

0
2
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فرشید پورحاجت گفت: در یک سال گذشته قیمت مصالح ساختمانی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته و در برخی موارد رشد قیمت مصالح ساختمانی تا ۱۰۰ درصد هم می‌رسد.
بهای مسکن حمایتی

به گزارش دلتا مگ به نقل از اقتصادآنلاین، اختلاف‌ها بر سر بهای مسکن حمایتی بالا گرفته و حالا قیمت تخمینی آن تقریبا دو برابر شده است.

دولت سیزدهم که در ابتدا قیمت ساخت هر مترمربع مسکن حمایتی را ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در تابستان سال گذشته اعلام کرده بود، چندی پیش توضیح داد که بهای ساخت هر مترمربع واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن را ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فرض کرده است.

حالا اما پیمانکاران بر اساس آخرین برآوردی که داشته‌اند قیمت ساخت مسکن حمایتی را متری ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان می‌‎دانند.

فرشید پورحاجت درخصوص قیمت مصالح ساختمانی گفت: در یک سال گذشته قیمت مصالح ساختمانی بین ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافته و در برخی موارد رشد قیمت مصالح ساختمانی تا ۱۰۰ درصد هم می‌رسد. به عنوان مثال سیمان سال گذشته پاکتی ۲۳ هزار تومان بود و الان به ۴۷ هزار تومان رسیده است.

وی در ادامه افزود: این موضوع در شرایطی رخ می‌دهد که قیمت‌های فعلی در نظر گرفته شود و با گذشت زمان و حتی تاخیر در تحویل پروژه‌ها ممکن است قیمت باز هم افزایش داشته باشد.

مطلب پیشنهادی:  فروش املاک در شمال تهران تا 93 میلیارد تومان

شرایط متقاضیان وام مسکن حمایتی

شرایط متقاضیان وام مسکن حمایتی

کابینه سیزدهم در شرایط وخیم بانک‌ها، آنها را مجبور کرده که منابع قابل توجه حدود ۳۶۰ هزار میلیارد تومانی برای ساخت مسکن حمایتی اختصاص دهند و متقاضیان با رقم سنگینی به عنوان اقساط وام مسکن بپردازند که بین یک میلیون و ۸۰۰ هزار تا چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و آورده اولیه هم بین ۲۰ تا ۴۰ میلیون تومان اعلام شده است.

با شرایط قبلی بسیاری از متقاضیان واحدهای مسکونی حمایتی ابراز کردند که دهک‌های ضعیف که مستاجران توان پرداخت چنین ارقامی را ندارند و مستاجران مبلغ پیش پرداخت و آورده اولیه هم در حال‌حاضر به عنوان رهن خانه‌ای پرداخته‌اند که در آن ساکن هستند و این شرایط سختگیرانه باعث انصراف بسیاری از متقاضیان از دریافت مسکن حمایتی شده است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «دمای بالای قیمت مسکن در پرند و پردیس» را در دلتا مگ بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

فقط یک هشتم متقاضیان مسکن ملی آورده اولیه را واریز کردند

دلت در جهت تکمیل پروژه‌های مسکن مهر، طرح مسکن ملی را در سال گذشته آغاز کرد. …