کن سولقان، بهترین لوکیشن برای عکاسی پاییز

7
19
زمان مطالعه: 4 دقیقه
بخشی از جاذبه‌ گردشگری کن سولقان جذابیت‌های موجود در جاده آن است. مثل رودخانه کن که از ارتفاعات توچال سرچشمه می‌گیرد. این منطقه یکی از بهترین مقاصد گردشگری در پاییز است.
کن سولقان

کن سولقان یا کن سولوقون یکی از دره های زیبا و دیدنی اطراف شهر تهران است. این دره زیبا که در منطقه کن شهر تهران قرار دارد از جمله اماکن تاریخی این شهر نیز است. در واقع شهر تهران در گذشته به دو قسمت شمیرانات و کن تقسیم می‌شده است. روستای کن در گذشته یکی از دروازه‌های مهم شهر تهران بوده که به دروازه پیشرفت و تمدن نیز معروف بوده است. این منطقه گردشگری، آب و هوایی خوش و رستوران هایی بی نظیر با خوراکهای خوشمزه دارد. در ادامه با دلتامگ همراه باشید تا سفری به کن سولقان داشته باشیم.

کن سولقان کجای تهران قرار دارد

روستای کن و سولقان در شمال غربی تهران و منطقه 5 واقع شده است که بسیار قدیمی است، هرچند در گذر زمان دستخشوش تغییرات زیادی شده؛ اما قدمت آن به هزار و 400 سال پیش باز می‌گردد. آخر هفته‌ها در کن سولقان می‌توان یک کوهپیمایی لذت بخش را تجربه کرد.

مکان های دیدنی کن سولقان

از آنجایی که کن سولقان دارای قدمتی بسیار و فضایی تاریخی است، جاذبه‌های تاریخی بسیاری نیز در آن وجود دارد. همچنین این بخش از استان تهران همیشه دارای آب‌وهوای خوبی بوده به همین جهت تنوع جاذبه‌های طبیعی آن نیز بالاست.

لوکیشن برای عکاسی پاییز در کن سولقان

غار بیوک

یکی از مکان‌های مناسب برای بازدید در این منطقه غار بیوک است. این غار زیبا که در فاصله 2 ساعت از مرکز سولقان قرار گرفته است، یکی از مکان‌های اطراف تهران برای غار نوردی است. در کنار این غار، دره 2 چناران از جمله جاذبه‌های طبیعی جذاب منطقه سولقان است. این دره زیبا محلی مناسب برای علاقه‌مندان به کوهنوردی و صخره‌نوردی است. از جمله جاذبه‌های تاریخی این منطقه دروازه امامزاده محمد است که امروزه تنها بقایایی محدود از آن باقی مانده است.

امامزاده داوود

دره‌ای که در آن روستای کنقرار گرفته دارای کوهی به نام کوهسار است. تماشای نمای زیبای شهر تهران از بلندای آن بسیار به شما پیشنهاد می‌شود. در مسیر دسترسی به روستای کن در حدود 5 امامزاده وجود دارد. اگر شما علاقه‌مند به اماکن مذهبی و زیارتی هستید این مکان محل مناسبی برای شماست. از جمله معروف‌ترین زیارتگاه‌های اطراف این منطقه، امامزاده داود است که از گذشته‌های دور در این منطقه قرار داشته است. بازدید از این منطقه زیبای گردشگری به شما پیشنهاد می‌شود، به‌خصوص اگر علاقه‌مند به پیاده‌روی در طبیعت هستید.

دره و آبشار کن

رودخانه کن و دره دوچناران

بخشی از جاذبه‌ گردشگری کن سولقان جذابیت‌های میان‌جاده‌ای آن است. رودخانه کن از ارتفاعات توچال سرچشمه می‌گیرد و از پرآب‌ترین رودخانه‌های تهران است که آب دریاچه مصنوعی چیتگر نیز از آن تامین می‌شود. این رود تنها یکی از جاذبه‌های زیبای مسیر منطقه کن است. در طول مسیر، دره‌ها و شکل منحصربه‌فرد کوه‌ها نیز دیدنی است. این مسیر چشم‌اندازهای زیبایی دارد که دره‌ «دوچناران» یکی از معروف‌ترین آن‌هاست.

روستاهای کن سولقان

همانطور که در بالا گفته شد منطقه کن یکی از مناطق اطراف تهران است که درست مانند شمیرانات چند سالی است بخشی از شهر بزرگ تهران شده است، پس می‌توان انتظار داشت که در این منطقه روستاهای دیدنی بسیار وجود داشته باشد. روستاهای وردیج، واریش و سنگان تنها چند روستای زیبا و دیدنی این منطقه هستند. روستاهای اطراف تهران همگی به‌خاطر آب‌وهوای خوبشان معروف و دیدنی هستند.

مطلب پیشنهادی:  راز جزیره ایستر و سرهای بدون بدن آن!

روستای وردیج

روستای وردیج هم در مسیر کن و سولقان قرار گرفته و سنگ‌هایی که به‌صورت صورتک‌هایی تراشیده‌ شده در ارتفاعات کنار جاده هستند روستا را به منطقه‌ای توریستی تبدیل کرده‌اند. رستوران‌های کن سولقان سنتی‌اند و بهترین منطقه برای استراحت‌های بین‌راهی محسوب می‌شوند. روستاهای سنگان، وردیج، کشارعلیا، رندان، طالون و واریش هم هرکدام دیدنی‌های خاص خود را دارند.

روستاهای وردیج و واریش

روستای واریش

واریش روستای ییلاقی شگفت‌انگیزی در منطقه کن است. این روستا مناسب اقامت در زمستان نیست؛ چراکه به‌قدری سرد می‌شود که ساکنانش از آنجا می‌روند و بهار باز‌می‌گردند. درعوض در تابستان گرم تهران، سیل گردشگران از زیبایی‌های آن سرمست می‌شوند. چشمه واریش آب سرد گوارایی دارد و در تابستان ماوای ساکنان تهران است. روستای محل خوبی برای گذراندن آخر هفته‌ای به‌یادماندنی است.

 روستای سنگان و آبشار رندان

آبشار رندان یکی از زیباترین آبشارهای ایران به‌خصوص در زمستان است که یخ می‌زند. برای دسترسی به آن ابتدا باید به‌ سمت سولقان برانید، سپس مسیر را ادامه دهید، بعد از روستای سنگان تابلوی رندان را خواهید‌ دید.

پارک کوهسار

پارک کوهسار تهران در شمال کن و در دامنه‌های رشته‌‌کوه البرز واقع شده است. پارک کوهسار منطقه دنج و سرسبزی است که در ارتفاعات واقع شده و مرکز تفریحی هوایی مثل پاراگلایدر نیز در این منطقه وجود دارد. جذابیت‌های طبیعی و تفریحی فراوان دارد و یک جاده ماشین‌روی آسفالتی که شما را تا ارتفاعات این منطقه هدایت می‌کند.

کوچه باغ های کن

دره کشار

در کیلومتر ۱۰ جاده کن سولقان هم دره‌ای طولانی به نام کشار قرار دارد. درختان زیادی سراسر دره را احاطه‌ کرده‌اند و یک مقصد مناسب برای گشت‌و‌گذار در کنار رودخانه‌ای کوچک است.

سخن پایانی

اگر کن سولقان آنقدر برایتان جذاب شده است که حالا دنبال آدرس آن می‌گردید باید بگوییم که بهترین مسیر آن از سمت اتوبان همت عبور می‌کند. باید وارد بزرگ‌راه آبشناسان بشوید و به‌سمت بلوار کوهسار برانید. انتهای بلوار مسیر کن سولقان شروع می‌شود. مسیر دیگر نیز از انتهای اتوبان یادگار امام شروع می‌شود. در این مسیر باید به‌سمت فرحزاد بروید و پس از ۱۵ کیلومتر به «تپه سلام» برسید. گنبد امامزاده داوود را که دیدید همین راه را تا انتها ادامه دهید.

7 دیدگاه

  1. عادل

    11 بهمن 1398 در 5:53 ب.ظ

    چ جالب

    پاسخ

    • گلزار

      13 بهمن 1398 در 11:34 ق.ظ

      بلی خیلی جالب 🙂

      پاسخ

  2. مسعود

    21 بهمن 1398 در 5:08 ب.ظ

    بسیار عالی

    پاسخ

  3. مسعود

    11 اسفند 1398 در 9:52 ب.ظ

    مرسی

    پاسخ

  4. مسعود

    17 اسفند 1398 در 1:58 ب.ظ

    ممنون

    پاسخ

  5. ناشناس

    2 آبان 1402 در 11:48 ب.ظ

    باسلام خدمت شما خسته نباشید ممنون

    پاسخ

    • زینب پروانه

      3 آبان 1402 در 8:43 ق.ظ

      ممنونم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را از دست ندهید

بهترین جاذبه‌های گردشگری دنیا را نباید از دست بدهید. در این دنیا با این وسعت بسیار زیاد جا…